افزایش سطح پروتئین در بدن چگونه اتفاق می افتد؟

91

1400/3/1

03:31


"سوهو اینک" می‌نویسد: می‌گویند که فقط تخم مرغ، گوشت و شیر به دوباره پر شدن سطح پروتئین در بدن شما کمک می‌کنند اما یک ماده غذایی دیگر نیز وجود دارد که سرشار از مواد مغذی دیگری است که سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می‌کند.

افزایش سطح پروتئین در بدن چگونه اتفاق می افتد؟

به گزارش بهداشت نیوز، برای به دست آوردن توده عضلانی، کاهش وزن یا حفظ وضعیت خوب بدن، باید مقدار مناسب پروتئین مصرف کنید. چندی پیش خانم لیانگ فنلی، متخصص تغذیه رده دوم در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر که توسط تولیدکنندگان پسته آمریکایی American Pistachio Growers ترتیب داده شد، گفت که اگر نمی‌توانید برای صبحانه، تخم مرغ یا شیر برای خود اجازه دهید، یک مشت پسته به شما کمک می‌کند، انرژی بدن را تأمین و نیاز‌های پروتئینی خود را رفع کنید.

فنگلی لیانگ افزود: به خصوص افزودن پسته به رژیم گیاهخواران بسیار مفید است. این امر کمک می‌کند کمبود پروتئین با کیفیت بالا ناشی از پرهیز از غذا‌های حیوانی را پر کنید.

گفتنی است که پروتئین‌های موجود در غذا به پروتئین‌های کامل، نیمه کامل و ناکامل تقسیم می‌شوند. پروتئین‌های کامل حاوی نه نوع اسید آمینه ضروری هستند که به راحتی توسط بدن انسان هضم و جذب می‌شوند. آنها همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند. منابع اصلی پروتئین کامل، گوشت، تخم مرغ، غذا‌های دریایی، لبنیات و حبوبات است.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که پروتئین‌های موجود در پسته مانند پروتئین سویا در گروه پروتئین‌های کامل قرار دارند.

از زمان شیوع ویروس کووید-۱۹، همه نگران تقویت سامانه ایمنی بوده اند. لیانگ فنلی گفت که پروتئین موجود در پسته به حفظ تعادل سلول‌های ایمنی کمک می‌کند و نه فقط پروتئین. سیستم ایمنی بدن توسط ویتامین‌های گروه B موجود در پسته که برای مقابله با عفونت‌ها ضروری هستند، تقویت می‌شود. همچنین مس، تولید آنتی بادی‌های ایمنی را تقویت می‌کند و تعادل سیستم ایمنی بدن را حفظ می‌کند. روی، منیزیم، سلنیوم و سایر عناصر کمیاب می‌توانند خطر و شدت عفونت ویروسی را کاهش دهند.

گاما توکوفرول - یک آنتی اکسیدان است که باعث بهبود سریع و کاهش التهاب مجاری تنفس می‌شود. پلی فنول‌ها و کاروتنوئید‌ها، فعالیت سلول‌های ایمنی را افزایش می‌دهند، التهاب را کاهش می‌دهند و مکانیسم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن را تقویت می‌کنند. فیبر غذایی، رشد و تولید باکتری‌های مفید را در روده تحریک می‌کند، که به تنظیم سیستم ایمنی مخاط روده کمک می‌کند و بدن را از عفونت محافظت می‌کند.

با وجود بسیاری از خواص مفید پسته، مهم است که آن را در حد متوسط ​​مصرف کنید ، نه بیش از ۵۰ گرم در روز. واقعیت این است که پسته کالری بالایی دارد: یک وعده (حدود ۴۹ دانه یا ۳۰ گرم) حاوی حدود ۱۶۰ کالری است. میزان مصرف پسته در روز نیز به کل کالری مصرفی در طول روز بستگی دارد. اگر می‌خواهید پسته بیشتری بخورید، باید میزان مصرف غلات، سیب زمینی و سایر غذا‌های غنی از پروتئین و چربی را کاهش دهید تا کل کالری دریافتی در طول روز از حد نرمال بیشتر نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو