نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲ خرداد) قوه مقننه و  در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده جهت تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاح ماده ۵۷ این لایحه با ۱۷۹ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 57 اصلاح شده این لایحه؛ این قانون شش ماه پس از ابلاغ به رئیس جمهور لازم الاجراء است.

نمایندگان مردم در خانه ملت در ادامه به اصلاح ماده 60 لایحه مالیات بر ارزش افزوده پرداختند و آن را با 195 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده 60 اصلاح شده این لایحه نیز آمده است؛

متن زیر جایگزین ماده (244) قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره‌های آن می‌شود و به قانون مالیات بر ارزش افزوده تسری می‌یابد:

ماده244- مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف‌های مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون مرجع دیگری پیش‌بینی‌شده‌، هیأت حل اختلافات مالیاتی است‌. هر هیأت حل اختلاف مالیاتی ‌از سه نفر به‌شرح زیر تشکیل می‌شود:

1- یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی کشور

2- یک نفر از میان قضات بازنشسته یا با شرط وثاقت و امانت به درخواست سازمان امور مالیاتی و انتخاب رئیس کل دادگستری هر استان

علیرضا سلیمی در جریان بررسی ماده 57 لایحه مذکور در اخطاری با استناد به اصول 57، 84، 77 و 85 قانون اساسی گفت: در این لایحه ذکر شده که قانون مذکور از ابتدای 1400 قابل اجراست، اما در اصلاح کمیسیون آمده که لایحه مالیات بر ارزش افزوده پس از 6 ماه از ابلاغ آن لازم الاجرا می شود، حال چرا باید تا 4 ماه دیگر کشور معطل اجرای قانونی بماند.