مکان های دیدنی فومن که در سفر به این شهر حتما باید ببینید

مکان های دیدنی فومن که در سفر به این شهر حتما باید ببینید


منبع: آرگا

209

1400/3/2

11:51


فصل بهار و تابستان فصل مناسبی برای گشت و گزار در نقاط مختلف ایران است شما می توانید به شهرهای دیدنی ایران سفر کنید و جاذبه های دیدنی آن لذت ببرید فومن یکی از شهرهای ایران است که دارای طبیعتی بکر و زیبا است در ادامه برای آشنایی با مکان های دیدنی فومن همراه ما باشید.

فومن یکی از شهرهای سرسبز و جذاب استان گیلان است از مکان های دیدنی فومن می توان به پارک فومن اشاره کرد که برای بسیاری از گردشگران جذاب و دیدنی است این منطقه دارای رودخانه ها و دریاچه های زیبایی است که هر ساله میزبان بسیاری از علاقه مندان به ایران گردی بوده و بناهای تاریخی آن برای توریست ها بسیار جالب و تماشایی است.

چشمه سرسبز فومن

مکان های دیدنی فومن و جاذبه های آن:

در شهر فومن به دلیل سرسبزی و آب و هوای مرطوب این منطقه شاهد شالیزارها و کشت زارهای سرسبزی هستیم که برای بیشتر افراد این منطقه به عنوان منبع کسب درآمد محسوب می شود بیشتر مردم ایران این منطقه دیدنی را به عنوان یک منطقه باستانی که از دورانی قدیم با معماری های باستانی برجای مانده است در نظر دارند.

شالیزارهای فومن

جاذبه های شهرستان فومن

این خطه باستانی از گیلان به دوران ۵۰۰ تا ۳۰۰ سال پیش باز می گردد مردم این شهر صنایع دستی و محلی خاص خود را به گردشگران عرضه می کنند که طرفداران زیادی دارند و برای آنان از منابع دیگر درآمدی است.

دژ شهرستان فومن

قلعه رود خان و طبیعت سر سبز فومن

منطقه قلعه رودخان

جاذبه های گردشگری فومن

مسیر سر سبز قلعه رود خان فومن

منطقه ای زیبا در فومن

منطقه دیدنی قلعه رودخان:

یکی دیگر از مکان های دیدنی فومن است که بنایی بسیار تاریخی دارد و طبیعت زیبا و باور نکردنی آن گردشگران و توریست های زیادی را به سوی خود می کشاند. این قلعه در ۲۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته است و قدمت آن به دوران ساسانیان باز می گردد. دژ محکم این قلعه به محافظت سربازان در برابر دشمن کمک بیشتری می کرده است.

قلعه رودخان از قلعه هایی در ایران است که با افسانه ها گره خورده اند این قلعه در زمان ساسانیان محلی برای اقامت سربازان به همراه خانواده بوده است دژهای این قلعه به قدری مستحکم بوده اند تسخیر ناپذیر بوده است.

مجسمه های دیدنی پارک فومن

پارک محافظت شده فومن

مجسمه های زیبای پارک فومن

پارک شهرستان فرمن

پارک فومن:

این پارک در مرکز شهر قرار دارد و در گوشه و کنار این پارک مجسمه های دیدنی و جذابی طراحی شده اند که توجه بسیاری را به سمت خود می کشانند شما در این پارک می توانید مجسمه های مختلفی از دختران، پسران و خانواده های روستایی با لباس های مخصوص مشاهده کنید که نشان دهنده فرنگ بومی مردم این منطقه هستند.

روستاهای فومن

مکان های دیدنی فومن و جاذبه های آن

منطقه دیدنی فوشه:

فوشه یکی از روستاهای دیدنی شهرستان فومن است و در ۲۲ کیلومتری از جنوب غربی آن قرار دارد این روستا دارای طبیعت های زیبا و دیدنی بسیاری است. این منطقه دارای تنوع زیادی از گیاهان و درختان است.

غار خون فوشه فومن

غار خون فوشه:

در  فاصله ۱۵ کیلومتری از روستای فوشه این غار قرار گرفته است که قدمتی ۳ هزار ساله دارد و از نظر زیست محیطی برای طبیعت این منطقه بسیار ارزشمند و محافظت شده است.

شهرستان دیدنی فومن

مکان های دیدنی فومن و سیاه مزگی

ییلاق زود دل:

ییلاق زود دل از مکان های دیدنی فومن است و دارای آب و هوایی مطبوع و مناسب است چشمه های طبیعی این منطقه محل مناسبی برای ییلاق مردم این منطقه است.

بقعه‌ سبز قبا :

آستان مقدس این امام زاده از جمله اماکن مذهبی در شهرستان فومن می باشد و جزو یکی از مناطق گردشگری این شهرستان محسوب می شود. یکی از دلایل مهم و از نکات قابل توجه این امازاده آن است که ارامگاه چند تن از شهدای جنگ تحمیلی در اطراف این امازاده قرار گرفته است؛ شهید سید جواد موسوی از جمله این شهدا می باشد که پیکر پاک وی در فضای بقعه سبز قبا قرار گرفته است. حال این مکان مذهبی سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور به سوی خود جلب می نماید.

جاذبه های دیدنی فومن

از نکات دیگر قابل توجه در کنار این امامزاده، وجود درختی تنومند و کهنسال در نزدیکی این مکان مذهبی می باشد که قدیمی تر ها آن را درخت مزار یا درخت آقادار می نامیدند و امروزه نیز بسیاری از مردم بر اساس باور های به جا مانده از گذشته و برای برآورده شدن حاجت ها و آرزو هایشان پارچه ای سبز رنگ را به درخت می آویزند.

چشمه آب معدنی علی زاخونی و زمزمه :

چشمه علی زاخونی از پدیده های طبیعی ارزشمند و زیبای فومن است که آب آن به دلیل دارا بودن بی کربنات خواص زیادی از جمله برای رفع مشکلات  گوارشی سودمند است.

مکان های گردشگری فومن

چشمه زمزمه نیز یکی دیگر از مواهب الهی در منطقه ماسوله است که از رنگی نارنجی برخوردار است، اما طعم آب این چشمه به دلیل نزدیکی با معدن آهن تلخ و نامطلوب است و ساکنین این منطقه به منظور بهرمندی آب این چشمه، آن را با مقداری شکر مخلوط کرده و برای درمان بیماری های گوارشی و ریوی مورد استفاده قرار می دهند.

مکانهای دیدنی فومن

رودخانه پلنگ ور :

رودخانه پلنگ ور از رشته کوه های تالش که در ضلع غربی دهستان آلیان واقع شده سرچشمه می گیرد و بعد از عبور و سیراب نمودن مزارع کشاورزی روستای سه سار  که در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان صومعه سرا قرار گرفته، از ضلع شمالی این منطقه خارج می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو