معنی رنگ های مختلف گل داوودی : گل داوودی نماد چیست ؟

معنی رنگ های مختلف گل داوودی : گل داوودی نماد چیست ؟


منبع: دلگرم

317

1400/3/2

13:41


معنی رنگ های مختلف گل داوودی : گل داوودی نماد چیست ؟

گل داوودی نشانه چیست ؟

گل داوودی به دلیل گلهای زیبا و رنگ بندی که دارد نه تنها به شکل گلدانی و باغچه ای بلکه به عنوان شاخه گل بریده مورد توجه قرار گرفته است. اصولا داوودی های مدرن و امروزی بیش از اجداد خود از ظاهری زیبا برخوردار هستند.

داوودی‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند معمولا ۹۰-۳۰ سانتی متر ارتفاع دارند. برگهای گل داوودی با برش هایی عمیق به قطعاتی تقسیم شده است و گل های این گیاه اکثرا به رنگ های سفید، زرد، ارغوانی و قرمز وجود دارد گل های دو رنگ نیز اکنون در دسترس هستند.

گل داودی نماد چیست ؟

گل داوودی نام یک سرده از تیره است. گیاهان آن چندساله و بومی آسیا و شمال‌شرقی اروپا اهستند. منشأ بیشتر گونه‌ها شرق آسیا است و مرکز تنوع آن کشور آسیایی است. انواع و ارقام بی‌شماری دارد که حدود چندین گونهٔ آن تأیید شده‌اند.

گل داوودی نماد مثبت بینی، شادی و زندگی طولانی است. همچنین هر یک از رنگ های گل داوودی نماد یه مفهوم است که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

نماد گل داوودی در فرهنگ‌ های مختلف

گل داوودی به ما می‌گوید که حتی شروع زمستان هم می‌تواند زیبا و لذت بخش باشد. داوودی نماد مثبت نگری، شادی و زندگی طولانی است. این گل زیبا در دوره ویکتوریا، به عنوان نمادی برای دوستی و آرزو‌های خوب برای افرادی که به استراحت و مداوا نیاز داشتند استفاده میشد.

داوودی در کشور ژاپن، نماد و تداعی‌گر خانواده امپراطوریست. در فرهنگ شرقی، باور بر این است که داوودی نماد خوش­بینی و لذت است و برای صاحبش شانس می ­آورد.

چون داوودی یک گل چندساله است و هر سال چرخه حیات را از نو آغاز می‌کند، یادآور تداوم زندگی و میل به بقای انسانهاست؛ و هر رنگ از آن معنای خاصی دارد.

گل داوودی سفید نماد چیست ؟

گل داوودی سفید در فرهنگ ایرانی نماد وفاداری به معشوق و نماد غم و اندوه است، پس می توانید برای عشقتان یک دسته گل داوودی سفید هدیه بخرید و وفاداری به عشقتان را به او نشان دهید.

گل داوودی نماد چیست

گل داوودی سفید نشانه چیست ؟

گل داوودی قرمز نماد چیست ؟

اکثر گل هایی که به رنگ قرمز هستند نماد عشق می باشند. درمورد گل داوودی نیز این قاعده وجود دارد و گل داوودی قرمز نماد عشق است.

گل داوودی نماد چیست

گل داوودی قرمز نشانه چیست ؟

گل داوودی زرد نماد چیست ؟

گل داوودی زرد یکی از زیباترین گل هاست اما این گل نماد دوست داشتن های یک طرفه است و برای مواردی بکار می رود که معشوق علاقه ای به عاشق ندارد.

گل داوودی نشانه چیست

گل داوودی زرد نشانه چیست ؟

معانی و پیام های گل داوودی

گل داوودی چند پیام مهم دارد:

  • دوستی طولانی مدت
  • دوستی حقیقی
  • انرژی الهی و مثبت اندیشی
  • حیات ماندگار
  • وفاداری
  • ازخودگذشتگی

همچنین بخوانید:

معنای نمادین گل نرگس : گل نرگس نماد چیست ؟

معنی رنگ های مختلف گل ارکیده : گل ارکیده نماد چیست ؟

معنای گل نیلوفر آبی : گل نیلوفر نماد چیست ؟

معنای رنگ های مختلف گل رز : گل رز نشانه چیست ؟


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو