مصرف انرژی کمتر و سرعت خنک‌کنندگی بیشتر با تکنولوژی

منبع: فوت و فن

89

1400/3/2

16:05


مصرف انرژی کمتر و سرعت خنک‌کنندگی بیشتر با تکنولوژی

واقعاً سخت است که در یک روز گرم تابستانی، عرق‌ریزان مشغول کارهای خانه یا اداره در یک اتاق گرم و مرطوب باشید. آن زمان است که قدر یک کولر خنک‌کننده که بتواند رطوبت هوا را هم کاهش دهد می‌دانید. البته اغلب مدل‌های موجود در بازار معمولاً برچسب انرژی‌ داشته و مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسند، اما تعداد کمی هستند که نه‌تنها هوای اتاقتان را خنک و دلپذیر می‌سازند، بلکه با عملکرد بهینه‌شان، قبض برق سنگینی روی دستتان نگذاشته و با محیط زیست هم سازگارترند.

در سیستم‌های خنک‌کننده بر پایه مبرد گازی، کمپرسور نقش حیاتی دارد و بخش اصلی کمپرسور هم موتور آن است که قدرت لازم برای کمپرسور را تأمین می‌کند. کمپرسورهای معمولی از موتورهای الکتریکی «بدون جاروبک برق مستقیم» بهره می‌برند که باعث افزایش فشار مبرد تبخیری و عبور آن از میان کلاف کندانسور می‌شود. مبرد متراکم شده در این فرآیند، گرمایی را که از محیط خانه دریافت کرده و باعث خنک شدن هوا شده، در بیرون از خانه ازدست‌داده و دوباره از حالت گاز به مایع تبدیل می‌شود.

اما مشکل اینجا است که این کمپرسورهای تک سیلندر تک محفظه‌ای تنها قابلیت خاموش و روشن دارند و با روشن شدن (به‌صورت خودکار بر اساس دمای محیط یا به‌صورت دستی)‌ با تمام توان شروع به کارکرده و در صورت متعادل بودن دما خاموش می‌شوند و این چرخه خاموش و روشن شدن متوالی با حداکثر توان، هزینه‌های مصرفی و نگهداری را افزایش می‌دهد. برای حل این مشکل ابتدا تولید‌کنندگان سراغ کمپرسورهای اینورتر با سرعت متغیر رفتند که هنگام شروع به کار بر اساس دما تصمیم می‌گیرد با چه درصدی از توان خود فعال شود.

اما برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کیفیت عملکرد سرمایشی، ال‌جی به ابداع کمپرسورهای اینورتر دوگانه پرداخت که از دو سیلندر و دو محفظه فشار بهره می‌برند. لذا این کمپرسورهای جفت-دوار با بهره‌گیری از دو محفظه فشار با اختلاف‌فاز ۱۸۰ درجه، برنامه متراکم‌سازی دو زمانه‌ای دارند که از مزایای آن می‌توان به مصرف بهینه انرژی، لرزش کمتر و سرمایش سریع‌تر اشاره کرد.

مصرف بهینه انرژی باعث می‌شود که در هزینه‌های ماهیانه خانه و محل کار صرفه‌جویی شود. همچنین اتلاف کمتر انرژی به معنی عملکرد بهتر سرمایشی و آسایش بیشتر هم خواهد بود؛ و مهم‌تر از همه اینکه مصرف کمتر انرژی باعث آسیب کمتر به محیط زیست در فرآیند تأمین انرژی موردنیاز خواهد بود.

لرزش کمتر به معنای نویز و آلودگی صوتی کمتر در زمان کار دستگاه است. در اسپلیت‌های با کمپرسور معمولی یا اینورتر، روتر با ظرفیت کامل کارکرده و با حداکثر سرعت می‌چرخد و باعث ایجاد نویز بیشتری در محیط می‌گردد. در سیستم‌های دوال کمپرسور روترها با اختلاف‌فاز ۱۸۰ درجه‌ای کار می‌کنند که علاوه بر عملکرد پایدارتر در حداکثر ظرفیت، باعث ایجاد لرزش و نویز کمتری هم در محیط می‌گردند و آسایش بیشتری را برای‌مان فراهم می‌کنند.

یکی دیگر از منافع اسپلیت و کولرهای گازی با اینورتر دوگانه، دقت بیشتر در تنظیم دمای محیط است که باعث سرمایش سریع‌تر و مطبوع‌تری در محیط خانه می‌گردد. بر اساس دمای محیط و تنظیمات کاربر، روتر با سرعت متغیر و متناسب با نیاز محیط داخلی می‌چرخد و لازم نیست که با هر بار روشن شدن با حداکثر توان به کار بپردازد.

 تکنولوژی اینورتر دوگانه DUALCOOL ال‌جی، محصولات این شرکت را در میان کولرهای گازی و اسپلیت موجود در بازار متمایز ساخته است. این شرکت اکنون یکی از رهبران بلامنازع تکنولوژی دستگاه‌های سرمایشی خانگی و تجاری است. محصولات Dual Inverter Compressor ال‌جی ۷۰ درصد کارایی انرژی بهتری داشته و حتی ۲۵ درصد بهتر از بالاترین حد استاندارد‌های Energy Star عمل می‌کنند؛ و البته ۴۰ درصد سریع‌تر از نمونه‌های مرسوم بازار محیط را خنک نموده و فضای مطلوبی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌آورند.

البته ال‌جی هیچ‌گاه متوقف نشده و همواره همه تکنولوژی و محصولات خود را با توجه به نیاز و خواسته بازار به‌روز نموده و اسپلیت‌ها و کولرهای گازی هم از این مورد مستثنا نیستند و سری جدید LG DUALCOOL به سیستم‌ فیلتراسیون ۵ مرحله‌ای و همچنین تکنولوژی UVnano مجهز شده که می‌تواند تا ۹۹.۹۹ درصد باکتری‌ها و ویروس‌ها را از محیط داخلی حذف نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو