درک متقابل در زندگی مشترک چطور به وجود می آید؟

درک متقابل در زندگی مشترک چطور به وجود می آید؟


منبع: آرگا

100

1400/3/2

22:11


یادتان باشد برای این که بتوانید یک زندگی ایده آل برای خود بسازید باید بتوانید به درک متقابل برسید. رسیدن به این درک نیازمند تکرار و تمرین است تکنیک هایی می باشد که در این مطلب برای شما بیان می کنیم.

درک متقابل در زندگی مشترک اهمیت بسیار زیادی دارد و افرادی که نمی توانند به این درک برسند معمولا راه جدایی و طلاق را در پیش می گیرند و همانطور که می دانید طلاق می تواند باعث مشکلات بسیار زیادی برای خانم ها و آقایان شود و ضربات روحی سنگینی را برای آن ها ایجاد کند.

معنای درک در زندگی مشترک چیست؟

اهمیت درک متقابل

درک به معنای این است که یک دیگر را به خوبی باور داشته باشیم و به یقین قلبی برسیم. یادتان باشد که برای این باور ها و یقین هایی که دارید نباید اما و اگری بیاورید زیرا این معنای درک را از بین می برد و شما را وادار می کند تا کاری را انجام دهید که اصلا باب میلتان نمی باشد. درک متقابل در زندگی هر زوجی ضروری می باشد و اگر افراد به این موضوع نرسند دیر یا زود طلاق دامن گیر آن ها خواهد شد برای همین است که توصیه می کنیم حتما مشاوره قبل از ازدواج را انجام بدهید و حتما یک دوره نامزدی داشته باشید تا بتوانید یک دیگر را بشناسید و به تنهایی بعد از ازدواج دچار نشوید.

شرایط درک متقابل

یادتان باشد که برداشت های هر فردی از یک موضوع متفاوت می باشد بنابراین اگر به یک اختلاف نظری در زندگی رسیدید سریعا بیان نکنید که در زندگی تان مشکل دارید و یک دیگر را درک نمی کنید. قرار گیری در یک شرایط مشابه هم نمی تواند بیان کند که افراد درک مشابهی از یک موضوع داشتند بنابراین باید روی برخی از رفتار های خود کار کنیم تا بتوانیم به درک برسیم. در ادامه شرایط این کار را برایتان بیان می کنیم.

شرایط درک کردن یک دیگر در زندگی مشترک

تجسم کنید.

تجسم کردن مشکل و موضوع می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به طرف مقابل خود حق بدهید و به قیاس به نفس برسید. البته با این کار تنها بخشی از موضوع را طی کرده اید زیرا با توجه به افکاری که دارید بعید است بتوانید با فردی که در موقعیت قرار گرفته است هم نظر باشید. در این موضوعات خانواده ها رکن بسیار مهمی می باشند و هر چقدر که این احساس درک در خانه و خانواده شما بیش تر مورد توجه بوده باشد بیش تر می توانید طرف مقابل خود را درک کنید و در کنار او قرار بگیرید.

تلافی کردن

یادتان باشد که تلافی کردن می تواند تاثیرات جبران ناپذیری بر زندگی شما داشته باشد و این که شما فکر کنید که باید مانند همسر خود به وظایف خود عمل نکنید نمی توانید به درک دست پیدا کنید و تنها چیزی که مانع رسیدن شما به این نوع درک می باشد تلافی کردن و رفتار مقابله به مثل است. با توجه به شرایط زندگی و شرایط سنی این درک ها متفاوت می باشد و افراد با سن کم معمولا درک کم تری از یکدیگر و شرایط دارند و برای همین هم به مشکل بر می خورند و افرادی که کمی سن بیش تری دارند می دانند که با کاهش خود خواهی های خود می توانند یک زندگی ایده آل با درک از یکدیگر داشته باشد و از آن لذت ببرند.

درک متقابل

استفاده از کلمه من

یادتان باشد که اگر می خواهید روی دیگران تاثیر گذار باشید باید بیش تر از کلمه من استفاده کنید زیرا این کار شما باعث می شود که فرد مقابل بهتر به حرف هایتان گوش بدهد. زمانی که شما می خواهید جمله ای را با کلمه تو شروع کنید فرد مقابل فکر می کند که متهم شناخته شده است و به جای این که به حرف هایتان گوش دهد بیش تر به دنبال پاسخ های تدافعی می باشد و در برابر خواسته هایتان مقاومت های بی دلیل نشان می دهد و این موضوع می تواند شرایط یک زندگی خوب را به بد ترین وضع ممکن تبدیل کند.

تمرکز داشتن

یادتان باشد زمانی که در حال صحبت کردن با همسرتان هستید سعی کنید بر روی موضوع اصلی تمرکز داشته باشید و از موضوع اصلی دور نشوید. در صورتی که از بحث های اصلی دور شوید ممکن است حرف هایی بین شما باقی بماند و در آینده دوباره بازگو شود و شما را ناراحت کند و همچنین مشکلاتی حل نشده باقی بماند و باعث بوجود آمدن مشکلات دیگری در زندگی شود.

در زمان صحبت کردن سعی کنید روی موضوع اصلی تمرکز داشته باشید.

اطمینان پیدا کردن

قبل از این که پاسخی به همسر خود بدهید ابتدا خوب حرف آن ها را گوش کنید و سعی کنید از این که مطلب را درست فهمیده اید مطمئن شوید. معمولا افرادی که عجول هستند نمی توانند به درستی به حرف های فرد مقابل خود گوش بدهند بنابراین سعی می کنند به جای گوش کردن به دنبال پاسخ باشند و موضوع را درست متوجه نمی شوند و جوابی نا مناسب به همسر خود می دهند بنابراین همین مشکل کوچک می تواند باعث و بانی مشکلات بزرگ تری شود.

جا به جایی نقش ها

یادتان باشد که تا جای دیگران قرار نگرفته اید نباید آن ها را قضاوت کنید و اگر مشکلی در زندگی با همسر خود پیدا کردید باید سعی کنید نقش هایتان را جا به جا کنید و از دید وی به این قضیه نگاه کنید تا بتوانید بهترین و منطقی ترین راه را برای درک او پیدا کنید. یادتان باشد که درک کردن یکدیگر می تواند بسیاری از مشکلات زوج ها را کاهش بدهد و بیش تر زوج های جوانی که طلاق می گیرند به دلیل نرسیدن به این درک می باشد.

سازش دو طرفه

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن درک متقابل را ایجاد کنید سازش می باشد. برای این سازش باید طرفین یک دیگر را درک کنند و سعی کنند با مشکلاتی که دارند کنار بیایند. این سازش ها در بیش تر موارد کار ساز می باشد و بعد از مدتی که زوجین بهتر فکر می کنند می توانند درک بهتری از یک دیگر داشته باشند و زندگی ایده آل تری را برای خود بسازند.

سازش دو طرفه و درک متقابل در زندگی مشترک

یادتان باشد که هر چند راهکار های گفته شده ممکن است ساده باشند ولی بدون تمرین و تکرار نمی توانید همسر خود را درک کنید و شرایط زندگی خود را ایده آل سازید. اختلالات روانی مانند اختلال اضطراب و افسردگی مزمن یکی از مشکلاتی می باشد که گریبانگیر زوج هایی می شود که درک متقابلی از یک دیگر ندارند و شما می توانید برای پیشگیری از این مشکلات بیش تر بر روی رفتار های خود کار کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو