طرز تهیه کیک شکلاتی پنبه ای

طرز تهیه کیک شکلاتی پنبه ای , دستور پخت کیک شکلاتی پنبه ای

کیک شکلات پنبه ای، یک کیک شکلاتی است که با نسکافه و پودر کاکائو تهیه می شود. این کیک را می توان با گاناش یا کرم شکلات و خامه فرم گرفته تزیین نمود. این کیک را می توان به عنوان کیک عصرانه یا کیک های کافی شاپی تهیه نمود. یا با خامه یا گاناش کاور کرد و به عنوان کیک تولد تهیه کرد. این کیک ظاهر زیبا و طعم متفاوتی دارد و می توان به عنوان دسر یا شیرینی جهت پذیرایی در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی پنبه ای در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی پنبه ای
آرد۲۵۰ گرم
تخم مرغ۷ عدد
شکر۳۴۵ گرم
نمک۱ پنس
بکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
روغن مایع۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۵۰ گرم
نسکافه فوری۱ قاشق مربا خوری سر خالی
آب جوش۱۵۵ گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی پنبه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفنجی خوشمزه و شکلاتی پنبه ای در ابتدای کار، نسکافه و پودر کاکائو را درون یک لیوان ریخته و آب جوش به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس دو کاسه برداشته و زرده و سفیده را از هم جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله به زرده ها نصف مقدار شکر موجود در دستور و وانیل را اضافه کرده و آن قدر می زنیم تا رنگ آن کمی روشن شود و حالتی کشدار داشته باشد. سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. مواد را با هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

سپس مخلوط نسکافه و کاکائو و آب جوش را به مواد اضافه کرده و با همزن می زنیم. در آخر آرد و بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و کم کم به مواد اضافه می کنیم. سفیده تخم مرغ را با بقیه شکر مخلوط کرده و با همزن می زنیم تا فرم گرفته و پف کند.

مرحله چهارم

سپس به مواد خمیری اضافه کرده و به آرامی آن را با لیسک مخلوط می کنیم. یک قالب برداشته و کف آن را چرب می کنیم. سپس آرد پاشی کرده و آرد اضافه را می تکانیم. قالب را درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس به مدت ۱ ساعت زمان می دهیم تا به طور کامل بپزد. وقتی پخت از فر خارج کرده و می گذاریم از دما بیفتد. سپس از قالب خارج می کنیم و روی توری قرار می دهیم تا خنک شود. کیک را با گاناش یا خامه فرم گرفته تزیین می کنیم.