Ps5 آخرین رقیب ایکس باکس، خرید xbox از فروشگاه I Gamer

منبع: بیتوته

73

1400/3/3

05:21


Ps5 آخرین رقیب ایکس باکس، خرید xbox از فروشگاه I Gamer



ایکس باکس,خرید xbox,Ps5

قیمت PS4 Pro

 

با تاسیس شرکت سونی در نیمه دوم دهه 40 میلادی شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که روزی بهترین کنسول های بازی در دنیا به دست این شرکت ساخته شوند. پلی استیشن نسلی از موفق ترین کنسول های بازی است که شروع عرضه اولین سری آن در سال 1994 آغاز شد و در سال 2020 نسل پنجم پلی استیشن به بازار آمد. اما پلی استیشن، کنسولی بی همتا نیست؛ رقیب دیرینه آن یعنی ایکس باکس که توسط شرکت مایکروسافت ساخته می شود از سال 2001 همواره در حال رقابت و تعقیب سونی می باشد. اما سوال همیشگی طرفداران گیم این است که کدام یک از این دو شرکت کنسول بهتری تولید می کند و با چه مقدار هزینه می توان آن را تهیه نمود؟

 

ایکس باکس x یا ps5

ایکس باکس سری X نسل جدید قدرت مندی از کنسول بازی مایکروسافت است که عملکردی مطابق با ps5 دارد یا حتی از آن فراتر می رود. هر دو ویژگی دارای گرافیک بهبود یافته، ردیابی اشعه یا ray tracing و همچنین زمان بارگذاری سریع و سازگاری عالی نسبت به نسل قبلی خود هستند.

 

با این وجود سری S ایکس باکس که نسبت به نسخه دیجیتال ps5 ارزان تر است، قدرت کمتر اما بدنه کوچکتری دارد. این ارزان ترین قیمت در میان کنسول های نسل بعدی جدید است که فقط 300 دلار برچسب قیمت دارد. با این وجود، وضوح تصویر بالا ارائه نمی دهد. همچنین عدم وجود درایو نوری در آن به چشم می خورد.

 

با تمام شباهت ها و تفاوت های سخت افزاری، استراتژی مایکروسافت نیز با استراتژی سونی متفاوت است. این شرکت علاقه مندانش را به سمت سرویس Xbox Game Pass سوق می دهد که یک فرصت ویژه برای گیمرها است. در اصل چیزی شبیه اشتراک Netflix برای دنیای بازی ها که شامل تمام بازی های شخص اول است که می توانند در Xbox ، PC یا حتی در فضای ابری اجرا شوند.

 

قیمت ps5

کمپانی سونی برای انواع مدل ps5، قیمت های مختلفی را در نظر گرفته است. در حالی که از نظر مشخصات فنی بین   ps5 استاندارد و ps5 digital edition تفاوتی وجود ندارد. مهم ترین تفاوت آن ها در قیمت، دیسک درایو و طراحی بدنه باریک تر نسخه دیجیتال است.

 

PS5 در تاریخ 12 نوامبر در ایالات متحده به بازار عرضه شد و در 19 نوامبر به بازارهای انگلستان و بسیاری از مناطق دیگر جهان راه پیدا کرد. خرید PS5 استاندارد و قیمت ps5، که شامل یک درایو 4K-Blu-ray  است ، 499 دلار هزینه دارد. در حالی که نسخه دیجیتال PS5 برای خریدار 399 دلار، آب خواهد خورد البته اگر بدون دیسک بودن دستگاه برای شما مهم نباشد.

 

تفاوت قیمت دو کنسول ps4 و xbox 

قیمت ‌ ps4 و xbox  به خصوص در کشور ما ثابت نیستند. با افزایش نرخ دلار، قیمت همه کنسول‌های بازی نیز افزایش پیدا می‌کند. اما به طور کلی با پیر شدن کنسول‌ها قیمت آن‌ها کم‌تر می‌شود. اما از ۵ سپتامبر ۲۰۱۹، محدوده قیمت این کنسول‌ها در حدود مبالغ زیر بوده و تغییرات جزئی داشته است.

 

• هزینه PS4 Slim: تقریبا ۲۷۵ دلار تا ۳۰۰ دلار

• قیمت PS4 Pro: تقریبا ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار

• قیمت Xbox One S: تقریباً ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار

• قیمت Xbox One X: در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار

 

ایکس باکس,خرید xbox,Ps5

خرید xbox

 

۳ نکته مهم در مورد قیمت ایکس باکس

اولین و مهم‌ترین نکته این است که قیمت این محصول به دلار وابسته است. بنابراین مدام در حال تغییر و نوسان است. بنابراین بهتر است در بازه زمانی نزدیک به خرید برای تعیین قیمت آن اقدام کنید. در غیر این صورت هنگام خرید با مشکل مواجه خواهید شد.

 

نکته دوم در مورد قیمت ایکس باکس، تحقیق و بررسی است. سعی کنید پیش از اقدام برای خرید، قیمت محصول مورد نظر خود را از مجموعه‌های مختلف به دست آورید.

 

نکته سومی که در مورد قیمت ایکس باکس و خرید آن باید مورد توجه شما قرار گیرد، انتخاب مجموعه معتبر برای خرید محصول است. در صورتی که یک منبع معتبر برای خرید پیدا نکنید، ممکن است کنسول را با قیمت بیشتری خریداری کنید. در ایران ما به کنسول‌های کپی خور نیاز داریم تا بتوانیم از بازی‌های مختلف استفاده کنیم. بنابراین باید از منبعی خرید کنید که کنسول کپی خور ارائه دهد.

 

قیمت ایکس باکس دست دوم

قیمت ایکس باکس دست دوم نسبت به نمونه اصلی آن مناسب‌تر است. اما به طور کلی هیچ روش تضمینی برای کیفیت آن وجود ندارد. برخی از افراد بر این باورند که هر مشکل سخت افزاری در نمای بیرونی دستگاه واضح است. اما تصور کنید یک سطل آب روی کنسول خالی شود! این موضوع تغییری در ظاهر کنسول ایجاد نمی‌کند.

 

از طرف دیگر برخی از مشکلات سخت افزاری تنها هنگام کار با ایکس باکس مشخص می‌شوند. همچنین مشکلات نرم افزاری نیز به هیچ وجه مشخص نیستند. اگر قصد خرید کنسول ایکس باکس دست دوم را دارید، سعی کنید از مرکز معتبر یا یک فرد آشنا خرید کنید. یا دست کم از مجموعه‌ای بخرید که در صورت بروز مشکل بتوانید دستگاه را به آن‌ها برگردانید.

تفاوت قیمت دست دوم و نو بسیار زیاد است. همین موضوع بسیاری از گیمرها را متقاعد می‌کند که به سراغ کنسول‌های دست دوم بروند.

 

ایکس باکس,خرید xbox,Ps5

قیمت Ps5

 

۲ نکته در مورد خرید ایکس باکس دست دوم

برای خرید ایکس باکس دست دوم لازم است به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. قیمت ایکس باکس دست دوم مناسب‌تر است. اما اگر محصول نامرغوبی خریداری کنید، همان هزینه نیز نابود می‌شود. بنابراین بهتر است به سه نکته‌ای که در ادامه بیان می‌کنیم، توجه داشته باشید.

 

• دقت کنید که کنسول با تمام تجهیزات ارائه شود. کابل‌ها همه باید در بسته قرار داشته باشند. کینکت، دسته بازی و هدفون مخصوص چت نیز از دیگر آپشن‌هایی است که باید در جعبه وجود داشته باشد.

 

• در صورتی که قصد دارید از یک منبع حضوری خرید کنید، حتما چند بازی با خود ببرید و دستگاه را امتحان کنید. چک کردن سنسور کینکت اهمیت بسیاری دارد. چرا که موتور آن بعد از کار زیاد ضعیف می‌شود. سلامتی دکمه‌های دسته را نیز تماما بررسی کنید.

 

فروشگاه اینترنتی آی گیمر از جمله مجموعه هایی است که به فروش ایکس باکس و ps5  و ps4  می پردازد و علاوه بر این می توان بازی های این کنسول ها را نیز با قیمتی مناسب از طریق آن تهیه کرد. برای مشاهده کنسول های بازی و انواع بازی های آن می توانید به سایت مجموعه آی گیمر به نشانی www.igamer.ir  مراجعه نموده و یا با شماره 02166739204 تماس حاصل فرمایید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو