یادداشت وزیر عربستانی درباره منافع چند همسری

منبع: برترین ها

59

1400/3/3

05:21


«عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی بار دیگر با مطالبش در فضای مجازی جنجال به پا کرد.

شفقنا: «عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی بار دیگر با مطالبش در فضای مجازی جنجال به پا کرد.

به نقل از رای الیوم نوشت: آل شیخ این بار با حمله به اخوان المسلمین و جریان سلفیه سروری در این کشور در توییتر خود نوشت:«نشستن با یک اخوانی(بویژه سروری افعی) و تبین خطر کودتاو خروج علیه حکام برایش مانند نشستن با همسر و تبیین منافع چند همسری برای اوست».

جنجال وزیر ارشاد عربستان درباره منافع چند همسری

اظهارات جدید این وزیر سعودی درباره اخوان المسلمین و سلفیه سروری در این کشور که زمانی از حامیان آن به شمار می رفت، در محافل مختلف این کشور جنجال به پا کرده است.

یکی از فعالان عربستانی در واکنش به این اظهارات نوشته است: به جای این سخنان، به وظایف خود به عنوان یک وزیر عمل کنید . متاسفانه از وزرا فقط یک نام باقی مانده است.

یکی از فعالان زن در این کشور نیز اظهارات آل شیخ وزیر امور اسلامی عربستان را اهانت به زنان و نیمی از جمعیت این کشور دانسته است.

گفتنی است جریان سلفی سروری با نام بنیانگذار آن ” شیخ محمد بن سرور زین العابدین بن نایف” شناخته می شود. او یکی از رهبران سابق اخوان المسلمین در سوریه بود که در دهه شصت میلادی به عربستان سعودی وارد شد و به عنوان استاد در دانشگاه شهر بریده مشغول به کار گردید.

شیخ که متولد۱۹۳۸ م است، اوایل دارای گرایش اخوانی بود و بعد از اقامت شش ساله در عربستان به کویت مهاجرت کرد و سپس به لندن رفت و در آنجا نشریه ای با عنوان ” السنه النبویه” را منتشر نمود. این نشریه در دهه هشتاد و نود میلادی به ویژه در جنگ اول خلیج فارس، توانست نقش بزرگی در شکل گیری جریان سلفیه سروری ایفا کند. منتقدین این جریان برخی مواقع آن را به نام “سلفیه قطبی” (اشاره به سید قطب) معرفی می کنند و به طور کلی نامگذاری این جریان با عنوان سلفیه سروری یک انتقاد ظریف و دشنام سیاسی_عقیدتی است(به نقل از وبسایت موسسه مطالعات راهبردی اسلام معاصر).

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو