اولین کسانی که برای ساخت و ساز از قالب بتن استفاده می‌کردند؛ رومیان بودند. یکی از بزرگترین بناهای جهان که سازه‌های آن با بتن تقویت شده است؛ گنبد پانتئون می‌باشد. بنابراین بتن از اصلی‌ترین موادی است که برای ساخت پروژه‌های مختلف کاربرد زیادی دارد.

در کنار آن وجود جک سقفی در همه پروژه‌ها لازم و ضروری می‌باشد. امروزه برای به سرانجام رسیدن یک پروژه عمرانی کیفیت بتن و جک سقفی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. 

 جک سقفی 

جک‌ها برای همه سقف‌های ساختمان کاربرد دارند. سقف‌هایی همچون وافل؛ تیرچه بلوک؛ طاق ضربی؛ یونولیت و .... بر حسب نوع پروژه  ساختمان و مکان در نوع آن تفاوت‌هایی ایجاد می‌شود. همه سقف‌ها جهت مقاومت بالا و پایداری بیشتر به یک نگه‌دارنده نیاز دارند. جک سقفی تمام این کارایی‌ها را در خود دارد. هنگام ساخته شدن سقف در پروژه‌های ساختمانی لازم است تکیه گاهی وجود داشته باشد تا بتواند دیوار را نگه دارد و مانع از ریزش آن بشود. بنابراین استفاده از جک سقفی بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای این کار می‌باشد. به طور مثال سقف‌هایی که از قالب بتن هستند حتما به جک سقفی نیاز دارند. 

سقفی

جک سقفی

کاربرد جک سقفی 

برای نگه‌داری سقف به طور موقت از جک سقفی استفاده می‌شود. این محصول برای پروژه‌های عمرانی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌چه حائز اهمیت است کیفیت این محصول در به کار گیری آن می‌باشد. کیفیت و کارایی این جک از تحمل فشار سقف و میزان باری که به آن وارد می‌شود؛ مشخص می‌گردد. چنان‌چه جک سقفی از کیفیت خوبی برخوردار نباشد؛ سبب بروز خسارات جبران ناپذیری می‌شود. جک سقفی باید طوری ساخته شود که هنگام استفاده از آن بر روی زمین ناهموار و سست؛ در زمین فرو نرود.  این محصول برای همه پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین کاربرد آن نقش مهمی در حفظ ساختمان دارد. جک سقفی دارای انواع مختلفی می‌باشد. 

انواع جک سقفی 

تنوع در این محصول بسیار زیاد می‌باشد. جک‌های سقفی صلیب‌دار که در بیشتر پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جک سقفی بدون صلیب؛ جک شمعی؛ فلزی؛ تلسکوپی؛ U شکل عراقی و .... انواع جک‌هایی هستند که شما به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. جک‌های سقفی دارای اندازه و سایزهای مختلفی هستند. 

جک

جک سقفی

اندازه جک سقفی 

اندازه این جک‌ها بر اساس مدل آن؛ با یکدیگر تفاوت دارند. برای جک‌های U شکل عراقی و صلیب دار جک‌هایی که قسمت پایین آن از جنس لوله است که ضخامت این لوله‌ها تقریبا دو میلی‌متر می‌باشد و قطر آن تقریبا شش سانتی‌متر است. قسمت بالای جک نیز مانند پایین آن از جنس لوله است. ضخامت آن دو و نیم میلی‌متر و قطر آن پنج سانتی‌متر است. لازم به ذکر است که ارتفاع صلیب متحرک به یک اندازه نیست و تولید آن در ارتفاع‌های مختلفی صورت می‌گیرد. این جک‌ها تحمل یک و نیم تن بار را دارند.  اندازه استاندارد این جک‌ها با وزن چهارده کیلوگرم و ارتفاع سه متر و بیست سانتی‌متر در بازار به فروش می‌رسند. نکته حائز اهمیت این است که برای ساخت جک سقفی به هیچ عنوان نباید از لوله‌های درز دار استفاده شود. 

جک‌هایی با ارتفاع بیشتر در بازار وجود دارند که می‌توان به چند مورد آن اشاره کرد. جک سه و نیم متری سر جدا و سر ثابت؛ جک چهار متری سر جدا و سر ثابت؛ جک پنج متری؛ که تمام این سایزها کارایی خاص خود را دارند. 

جک سقفی

جک سقفی

انواع قالب‌های بتن 

قالبی از جنس چوب یا تخته که برخی با تخته سه لایه؛ برخی دیگر با تخته خرده چوب در کارگاه‌های ساختمانی ساخته می‌شوند. این قالب‌ها معمولا ضد رطوبت هستند. تهیه این مدل قالب برای ساختمان‌های بزرگ به زمان بیشتری نیاز دارد. قالب ساخته شده از تخته خرده چوب به دلیل انعطاف پذیری برای ساخت سازه‌هایی که پیچیدگی آن‌ها زیاد است؛ گزینه مناسبی محسوب می‌شود. 

با پیشرفت تکنولوژی ساخت قالب بتن آلومینیومی یا فلزی در دستور کار قرار گرفت. به این قالب‌ها اصطلاحا قالب بتنی مهندسی می‌گویند. ساخت این نوع قالب نیاز به زمان زیادی ندارد و هزینه آن بسیار مناسب است. 

قالب‌هایی که قابلیت بازیافت دارند؛ قالب‌های بتنی بسیار محکم و سبکی هستند که در سازه‌های و پروژه‌های ساده بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این نوع قالب‌ها؛ قالب بتنی پلاستیکی می‌گویند. معمولا برای ساخت تعداد زیادی خانه به دلیل هزینه مناسب؛ گزینه بسیار خوبی به شمار می‌روند.

مدرن سازان 

گروه صنعتی و بازرگانی مدرن سازان با سال‌ها سابقه فعالیت در ساخت و تولید انواع قالب بتن؛ جک سقفی؛ تجهیزات قالب بندی بتن با قیمت مناسب و کیفیت و مرغوبیت بالا توانسته است در پیشبرد ساخت و ساز گام مهمی بردارد. این مجموعه با کادر متخصص و کاردان توانایی تولید تجهیزات قالب بندی و انواع جک‌ها را دارند. این مجموعه برای افرادی که قصد خرید دارند؛ آماده مشاوره و راهنمایی می‌باشد. چنان‌چه حضور افراد ماهر و کاردان در مکان به کار گیری محصولات نیاز باشد؛ با کمال میل این همکاری صورت می‌گیرد.

این مجموعه با ارائه محصولات مرغوب و با کیفیت توانسته است مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد. چنان‌چه قصد خرید از این شرکت را دارید؛ می‌توانید با مراجعه غیر حضوری و اینترنتی محصولات این مجموعه را مشاهده کنید. پس از راهنمایی و مشاوره از افراد متخصص این مجموعه؛ خرید خود را انجام دهید و در مدت زمان کوتاهی سفارش خود را در محل مورد نظر دریافت کنید. لیست قیمت جک سقفی در سایت مدرن سازان موجود است. بر اثر نوسانات قیمت در بازار؛ قیمت‌ها نیز متغیر می‌باشد. 

اما روزانه قیمت‌های جدید برای اطلاع مشتریان عزیز در سایت قرار می‌گیرد. نام انواع جک‌های ساختمانی؛ اندازه قسمت پایین؛ اندازه قسمت بالا؛ طول صلیب؛ ضخامت لوله؛ مشخصات رزوه و وزن آن‌ها در سایت درج شده است. برخی افراد برای این‌که هزینه کمتری بابت خرید جک پرداخت کنند اقدام به خرید جک دست دوم می‌کنند. هر چند قیمت این محصول با توجه به قیمت فلزاتی می‌باشد که برای ساخت جک مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا قیمت جک نو بالاتر از قیمت جک دست دوم می‌باشد. اما شما می‌توانید برای اطلاع از چگونگی قیمت جک نو؛ سایز و ارتفاع جک مورد نیاز خود با گروه صنعتی مدرن سازان تماس حاصل نمایید و از مشاوره و راهنمایی تکنسین‌های این مجموعه بهره‌مند شوید.