ورزش بعد از ابدومینوپلاستی ( جراحی زیبایی شکم)

ورزش بعد از ابدومینوپلاستی ( جراحی زیبایی شکم)


منبع: بیتوته

85

1400/3/3

09:56


ورزش بعد از ابدومینوپلاستی ( جراحی زیبایی شکم)



جراحی شکم ابدومینوپلاستی, ورزش بعد از ابدومینوپلاستی,ورزش بعد از پیکرتراشی

ورزش بعد از پیکرتراشی

 

ورزش های مناسب پس از جراحی شکم ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یکی از روش های پیکر تراشی می باشد که حالت تهاجمی دارد و با استفاده از روش های جراحی و بیهوشی صورت می گردد. این روش برش هایی بر روی پوست ایجاد می کند که توسط آن ها چربی ها به همراه پوست اضافی از ناحیه شکم حذف می گردند . با بهره گیری از حرکات ورزشی پس از این عمل می توان اندام را به حالت ایده آل تری رساند . برای دست یابی به اطلاعات بیشتر در رابطه با ورزش های مجاز بعد از این جراحی مطالب را دنبال کنید .

زمان شروع کردن ورزش پس از جراحی ابدومینوپلاستی

پس از انجام عمل پیکر تراشی ابدومینوپلاستی می توان با انجام ورزش های مجاز اندام را به حالت ایده آل تری رساند‌ . اگر چه عده ای گمان می کنند که بعد از جراحی ابدومینوپلاستی تنها باید به استراحت کردن پرداخت اما پزشکان جراح در کنار برنامه غذایی یک برنامه ورزشی نیز پیشنهاد می کنند . در دوره استراحت برای بهتر شدن وضعیت حیاتی زمان صرف می کنیم و نباید با زمان فعالیت ورزشی تداخل پیدا کند.

 

ورزش های مناسب برای بعد از جراحی ابدومینو پلاستی اکثرا از پیاده روی آغاز می گردد که این عمل برای دو هفته اول پس از جراحی وجود دارد . با دور شدن از زمان بعد از این عمل پیکر تراشی کم کم ورزش های سبک تر دیگر به برنامه بیمار اضافه می شود .

 

شروع فعالیت ورزشی با پیاده روی 

همان گونه که بیان شد در بیشتر افراد انجام فعالیت های ورزشی پس از هفته دوم عمل جراحی ابدومینوپلاستی مجاز می شود، چون در زمان استراحت بدن به  بازسازی خود می پردازد ، در این بازه زمانی با کم شدن درد های ناحیه شکمی، می توان ورزش هایی چون پیاده روی در سطح های صاف را شروع کرد.

 

ورزش بعد از پیکرتراشی, فعالیت بعد از ابدومینوپلاستی, ورزش مناسب بعد از ابدومینوپلاستی

پیاده روی یا دو ورزشی مناسب برای شروع کار

 

این فعالیت به بیمار کمک می کنند تا مجددا حرکت را آغاز کند و همچنین روند بهبود وضعیت جسمی فرد نیز افزایش می یابد.

 

ورزش با استفاده از وزنه

با گذراندن ۴ هفته از عمل جراحی ابدومینوپلاستی می توان ورزش های سبک را به برنامه اضافه کرد . بیمار هایی که پیش از عمل های پیکر تراشی از ورزش هایی که ترکیب وزنه را در خود داشته اند استفاده می کرده اند در این زمان می توانند مانند قبل استفاده خود از وزنه را انجام دهند . نکته قابل توجه در زمینه این فعالیت های ورزشی کم بودن وزن وزنه ها است ، افراد باید به میزان وزن وزنه ها دقت کنند زیرا وزنه های سنگین ممکن است مشکل ایجاد کنند .

 

 عوارض ورزش پس از ابدومینوپلاستی, ورزش بعد از پیکرتراشی, تمرین های ایروبیک بعد از ابدومینوپلاستی

استفاده از وزنه های سبک پس از گذشت یک ماه

 

برخی از پزشکان جراح زیبایی به بیماران خود پیشنهاد می کنند که جهت جلوگیری از تورم و التهاب در بخش پیکر تراشی شده از وزنه های سبک ورزش را آغاز کنند و با طی کردن زمان وزن وزنه ها را بیشتر کنند .

 

ورزش های متناسب با عضله های بخش شکمی

زمانی که عضله های شکم در عمل ابدومینوپلاستی بازسازی شده باشند انجام تمرینات ورزشی می تواند باعث افزایش روند تقویت عضله ها شوند . به دلیل اینکه بخش شکمی به سطح پوست نزدیک تر می باشد انجام این تمرین ها مناسب ترین روش جهت بازیابی قدرت عضله های عمیق تر است .

 

ورزش مناسب بعد از ابدومینوپلاستی, عوارض ورزش پس از ابدومینوپلاستی, ورزش بعد از پیکرتراشی

ورزش متناسب با عضلات شکمی

 

هسته بدن از سطح شکم محافظت می کند پس حرکت های ورزشی مرتبط با عضله های شکم می تواند به کم شدن میزان تنش و اظطراب عضله های جدا شده کمک کند .

 

تمرین های ایروبیک

۴ الی ۶ هفته پس از انجام دادن جراحی ابدومینوپلاستی می توان ورزش های سبک همچون اروبیک را انجام داد .

 

جراحی شکم ابدومینوپلاستی, ورزش بعد از ابدومینوپلاستی, ورزش بعد از جراحی زیبایی شکم

طناب زدن و تمرین های اروبیک مناسب برای پس از ابدومینوپلاستی

 

فعالیت ورزشی ایروبیک پس ابدومینوپلاستی به فرد کمک می کند تا استقامت بدن خود را مناسب تر کند و اندام در حالت لاغر حفظ شود . تمرین های ایروبیک افزون بر تناسب اندام و زیبا سازی ظاهری اندام سبب  افزایش ترشح آندورفین در بدن می شود که می تواند در شادی و کم کردن میزان استرس نیز تاثیر گذار باشد. 

 

دویدن

دویدن یا عمل آهسته دویدن یک روش عالی از ورزش هوازی می باشد . در هفته های ابتدایی انجام جراحی ابدومینوپلاستی بیمار باید تنها پیاده روی را انجام دهند . با توجه به روند بهبودی بیمار ، پس از گذشتن ۶ الی ۸ هفته از پیکر تراشی انجام دادن ورزش های مختلف می تواند برای فرد آزاد باشد.  دویدن در هوای پاکیزه از بهترین روش های حفظ تناسب اندام و سلامتی می باشد.

 

دوچرخه سواری

 

ورزش بعد از ابدومینوپلاستی, ورزش بعد از جراحی زیبایی شکم, عوارض ورزش پس از جراحی ابدومینوپلاستی

دوچرخه سواری یا دوچرخه ثابت مناسب به عنوان جایگزین دو

 

با گذشتن یک ماه و نیم از عمل جراحی ابدومینوپلاستی و تغییر کردن وضعیت جسمی بیمار دوچرخه سواری ثابت هم به لیست فعالیت های مفید و مجاز اضافه می شود . بهره گیری از دوچرخه ثابت برای آن دسته از بیمار هایی که در حین دویدن احساس ناخوشی می کنند انتخاب خوبی می باشد . فواید استفاده از دوچرخه ثابت در زمان مناسب برای افرادی که عمل ابدومینوپلاستی انجام داده اند عبارتند از : تناسب اندام ، حفظ کردن وضعیت لاغری ، عمل هوازی مناسب، ورزش مفید برای قلب.

 

قایق رانی با دستگاه های قایق رانی ثابت

استفاده از دستگاه های ثابت قایقرانی برای ۴ الی ۶ هفته پس از جراحی ابدومینو پلاستی یک فعالیت ورزشی ایده آل  است .زمانی که فرد با انجام فعالیت های ورزشی احساس خستگی می کند و تمرین ها به بخش هسته بدن و زانو های او فشار وارد کرده باشند فعالیت قایق رانی یک انتخاب مورد تایید به شمار می آید . سرگرم شدن با دستگاه های  قایقرانی سبب تقویت و افزایش آرامش در دوره بهبود بیمار پس از ابدومینوپلاستی می شود.

 

حرکت اسلاید پاشنه 

 

 ورزش بعد از پیکرتراشی, تمرین های ایروبیک بعد از ابدومینوپلاستی, جراحی شکم ابدومینوپلاستی

آموزش انجام حرکت اسلاید پاشنه پا

 

انجام حرکت اسلاید پاشنه یکی از فعالیت های ورزشی می باشد که برای لگن و باسن مفید واقع می شود . برای پیاده کردن حرکت اسلاید پاشنه ابتدا باید بر روی زمین دراز بکشیم ، در دومین قدم زانو های خود را خم کنیم ، پس از انجام عمل های بیان شده حالا باید پاشنه پایمان را بر روی زمین بکشیم و پس از  آن برداریم و از قدرت هسته مرکزی بدن خود کمک بگیریم . 

 

حرکت ددباگ یا حشره مرده 

انجام حرکت ددباگ پس از جراحی ابدومینوپلاستی می تواند عمیق ترین عضله های اصلی درون دیواره شکم فرد را به کار گیرد . برای انجام این حرکت ورزشی لازم است تا فرد به پشت دراز بکشد و پاهای خود را خم کند به صورتی که به حالت نشستن بر روی صندلی درآید ، در قدم بعدی فرد در حین تکان دادن دست های خود باید پای مخالف دستش را به سمت بیرون بکشد . در هنگام انجام دادن این حرکت ورزشی لازم است تمرکز فرد بر روی هسته اصلی بدن خود حفظ گردد.

 

حرکت پاشنه یا Heel slides

این حرکت ورزشی بر روی عضله های ران و لگن تاثیر مستقیم می گذارد . برای انجام دادن حرکت پاشنه باید بر روی زمین بخوابیم و زانو های خود را نیز خم کنیم  ، و هم راستا با این عمل پای خود را به سمت بیرون بدن بکشیم تا پایمان به صورت صاف دیده شود . درگیر سازی هسته اصلی بدن در این عمل اهمیت بسزایی دارد .

 

حرکت وال سیت یا اسکات دیواری

حرکت وال یک حرکت سرگرم کننده و راحت می باشد . لازم است کمر خود را به دیوار  و یا یک سطح تکیه دهیم و در حین درگیر ساختن عضله های شکم به سمت پایین در حالت اسکوات قرار بگیریم . بهتر است چند ثانیه در این حالت بمانیم و سپس به حالت ایستاده باز گردیم و قدم های رفته را دوباره تکرار کنیم.

 

نشستن کنار دیوار 

 

عوارض ورزش پس از ابدومینوپلاستی, ورزش بعد از پیکرتراشی, تمرین های ایروبیک بعد از ابدومینوپلاستی

آموزش حرکت صندلی یا نشستن کنار دیوار

 

تمرین  نشستن کنار دیوار بسیار ساده می باشد ؛ کافی است  فرد کمر خود را به دیوار بچسباند و بعد از آن  به حالت اسکات روی زمین بنشینید و عضله های شکم خود را به عمل وادار کند. با گذر چند ثانیه لازم است تا مجددا به حالت  ایستاده  باز گردیم و حرکت نشستن کنار دیوار را برای بار های دیگر نیز انجام دهیم .

 

عوارض های ناشی از انجام ورزش پس از جراحی ابدومینوپلاستی 

 

ورزش بعد از ابدومینوپلاستی, ورزش بعد از جراحی زیبایی شکم, عوارض ورزش پس از جراحی ابدومینوپلاستی

شکم درد از جمله عوارض ورزش پس از ابدومینوپلاستی

 

زمانی که بیمار زود تر زمان مجاز از حد مناسب فعالیت و انجام تمرین های ورزشی را آغاز کند احساس درد در قسمت شکمی پدیدار می شود و پیوسته با رخدادن این اتفاق گرفتگی هم حاصل می شود . تمرین های سنگین و شدید نیز برای بیمار خطرناک محسوب می شود زیرا می تواند به قسمت پیکر تراشی شده آسیب وارد کند.

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو