اگرچه ممکن است هنگام بستن موهای خود حس کنید که دسته‌ای از موهای شما در دستانتان آمده، اما باید بگوییم که ریزش مو می‌تواند در طول روز و به مقدار مشخصی، عادی باشد. اما اگر این ریزش را چیزی جدای از آن حالت عادی دیدید، استفاده از شامپوی مناسب برای ریزش موها می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند. بهترین شامپوها برای ریزش مو می‌توانند پیاز مو را برای رویش مجدد تحریک کنند و حتی جلوی ریزش آن را نیز بگیرند.

وقتی صحبت از ریزش طبیعی مو در طول روز می‌کنیم، به این معنا است که به طور متوسط ​​روزانه 50 تا 150 تار مو را از دست می‌دهید. ریزش بیش از حد مو می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله سن و رژیم غذایی باشد.

برای اکثر خانم‌ها، کم پشت شدن مو در اثر تغییرات هورمونی یا بیماری‌های مختلف به وجود می‌آید. اگر فکر می‌کنید بیش از حد معمول موهای خود را از دست می‌دهید، با یک متخصص پوست صحبت کنید و از او مشورت بگیرید. پزشک می‌تواند با آزمایش، کم خونی یا بیماری‌های مربوط به تیروئید را تشخیص دهد. به همین دلیل خوب است که زودتر برای این مشکل اقدام کنید تا به کچلی دچار نشوید. اگر از بیوتین یا مکمل‌های دیگری استفاده می‌کنید، ضروری است که به پزشک اطلاع دهید زیرا می‌تواند نتایج تیروئید را این مواد نقض کنند.

همچنین، به یاد داشته باشید که رشد مو یک روند آهسته است و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. توصیه ما به شما این است که یک محصول را برای مدت سه تا چهار ماه امتحان کنید و حتما از قبل و بعد محصول تصاویری نیز داشته باشید. چرا که محصولات درمانی برای مو خیلی زود جواب نمی‌دهند و شما باید از آنها به طور مداوم حداقل برای یک ماه استفاده کنید.

برای اینکه این کار را هر چه زودتر آغاز کنید، در این مقاله قصد داریم تا شما را با چهار تا از بهترین شامپوها برای ریزش مو آشنا کنیم.

شامپو ضد ریزش کامان

شامپوی ضد ریزش موی کامان یکی از محصولات خوب در بازار است که می‌تواند به خوبی ریزش مو را کنترل و جلوگیری کند. شامپو ضد ریزش کامان فاقد سولفات است و به همین خاطر می‌تواند از کدر شدن موها نیز جلوگیری کند. فرمول خاص این شامپو به خوبی ریزش مو را کنترل می‌کند و در صورت مصرف می‌توانید روند توقف ریزش را مشاهده کنید. این شامپو خواص دیگری نیز دارد که می‌توانید علاوه بر جلوگیری از ریزش مو این خواص را نیز از این شامپو دریافت کنید. این خواص شامل موارد زیر می‌شود:

  • موها را به صورت عمیق تغذیه و تقویت می‌کند.
  • تارهای نازک مو را به مرور ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌کند.
  • به دلیل عدم وجود سولفات باعث تغییر رنگ در موها نمی‌شود.
  • موها را نیز به خوبی آبرسانی و رطوبت رسانی می‌کند.

مواد تشکیل دهنده این شامپو از محصولات کامان شامل زینک، پروتئین، ویتامین‌های بیوتین و کافئین می‌شود و به همین خاطر پوست سر و موها را به خوبی تغذیه می‌کند. این شامپو به گونه‌ای ساخته شده است که از آن می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید و هم برای آقایان و هم خانم‌ها مناسب است. استفاده از این شامپو تقریبا پس از یک یا دو هفته استفاده دیده می‌شود و میزان اثربخشی آن 98 درصد اعلام شده است.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره

شامپوی ضد ریزش موی سینره با توجه به فرمولی که در ساخت آن استفاده شده، به استحکام موها کمک می‌کند و همچنین ریشه موها را برای رویش دوباره تحریک می‌کند. این محصول دارای ویتامین‌ها لازم برای موها است که این ویتامین‌ها شامل E، F و B5 می‌شوند. این محصول نیز مانند دیگر محصولات این لیست ایرانی است و هم خانم‌ها و هم آقایان با انواع مو، می‌توانند از آن استفاده کنند.

این شامپو از محصولات سینره حاوی عصاره نوعی نخل بومی است که به قوی‌تر شدن موها و ریشه آنها کمک می‌کند. یکی از دلایل اصلی ریزش موها چربی بیش از حد پوسته سر است که کمبود ویتامین B6 و روی باعث این مشکل می‌شود. این شامپو این دو ماده را دارد و به همین خاطر با استفاده مداوم از آن مشاهده خواهید کرد که از چربی موهایتان کاسته شود و در پی آن نیز ریزش کاهش یابد.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

اگر با محصولات فولیکا آشنایی داشته باشید، باید بدانید که این برند به صورت تخصصی در تولید محصولات درمانی مو شهرت دارد. شامپوی ضد ریزش فولیکا نیز در میان محصولات این برند است که بسیار طرفدار دارد و برای ریزش مو انتخاب بسیار خوبی است. این شامپو گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و به همین خاطر ریزش مو نیز کاهش می‌یابد. این شامپو حاوی ویتامین B6 و B7 و عصاره گیاه آرنیکا است که موها را قوی و مستحکم می‌کنند. از دیگر ویژگی‌ها این شامپو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ضخامت موها را افزایش می‌دهد.
  • باعث از بین رفتن شکنندگی موها می‌شود.
  • موهای آسیب دیده و نازک را تقویت می‌کند.
  • هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مناسب است.

شامپو ضد ریزش شون

بهترین شامپو ضد ریزش مو باید بتواند در وهله اول ریشه موها را قوی کند و بد از آن خون را در پوست سر به جریان بیندازد تا رویش مجدد موها به سرعت شکل بگیرد. در میان شامپوهای ضد ریزش، نام شامپوی شون نیز دیده می‌شود.

این شامپو در بازار از قیمت مناسبی برخوردار است و شما می‌توانید با صرف هزینه مناسب، محصولی کاربردی و عالی برای موهای خود تهیه کنید. شامپو شون علاوه بر کاهش ریزش مو، باعث تغذیه موها و همچنین شفاف شدن آنها می‌شود. این شامپو نیز هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مناسب است و محدودیت جنسیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله، شما را با چهار تا از بهترین شامپوهای ضد ریزش بازار آشنا کردیم. حالا اگر به‌ دنبال خرید محصولی برای ریزش موهای خود هستید، راحت‌تر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید کدام محصول به نظر شما می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد؟