راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز


منبع: پارس ناز

86

1400/3/3

10:26


راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

وقتی در مورد جدید ترین مدل های دکوراسیون های داخلی صحبت میشود، شاید قرنیز آخرین موضوعی باشد که به آن فکر و توجه میگردد؛ در حقیقت در نگاه اول شاید قرنیزها عناصری حوصله سر بر باشند که وجودشان تفاوت های زیادی ایجاد نمیکند؛

 

اما اگر تجربه استفاده از آن را داشته باشید اعتراف می کنید که این عناصر به ظاهر کوچک و غیر جذاب تا چه میزان قادر هستند بر زیبایی دکوراسیون داخلی بیافزایند، البته انتخاب رنگ قرنیز نیز موضوعی بوده که در جذابیت آن تعیین کننده است.

 

تنوع و رنگبندی خاص قرنیز

شاید برای دهه ها رنگ های کلاسیک همچون کرم، قهوه ای و سفید تنها گزینه های پیش روی افرادی بودند که قرار بود رنگ قرنیز انتخاب کنند، اما این روزها تنوع رنگی نه تنها در قرنیز بلکه در زندگی افراد افزایش یافته است؛ در عین حال انتخاب صحیح رنگ شاید برای افراد ساده نباشد، به این دلیل که قرنیزها از یک سو با دیوار و از سویی دیگر با کفپوش در تماس است.

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

همچنین رنگ قرنیز به طور کلی می تواند در دکوراسیون داخلی تعیین کننده باشد. در چنین شرایطی می توانید از مشاوران طراح داخلی و یا شرکت هایی مانند دکورچوب که به طور تخصصی بر عرضه این محصول تمرکز دارند استفاده کنید. این شرکت ها بدلیل تجربه بالای خود می توانند توصیه های ارزشمندی ارائه کنند که از زبان هر شخصی نخواهید شنید.

 

راهنمای انتخاب رنگ دیوارپوش

اینکه تصور کنید یک تناژ رنگی خاص می تواند در هر منزلی ایده آل باشد تصوری اشتباه است و در دیدگاه دکوراسیون داخلی کنونی جایگاهی ندارد، رنگ ها اگر بدرستی و با توجه به شرایط ویژه یک فضا انتخاب شوند می توانند تأثیرگذار باشند؛ در مورد انتخاب رنگ قرنیزها نیز این حقیقت وجود دارد و هیچ رنگ ثابتی را نمی توان ایده آل ترین رنگ در هر فضایی در نظر گرفت، به همین دلیل تنوع رنگی گسترده ای در قرنیزها شاهد هستیم؛ البته ناگفته نماند خودتان به شخصه هم می توانید قرنیزهایتان را به رنگ دلخواه دربیاورید.

 

دیدگاه قدیمی در مورد انتخاب رنگ

سال ها پیش که ماجراجویی در طراحی دکوراسیون داخلی جایگاهی نداشت تصور می شد که رنگ قرنیز و کفپوش باید از یک خانواده انتخاب شده و بیشترین همخوانی بین آنها برقرار باشد، در واقع در این دیدگاه هویت این عنصر با پتانسیل بالا به نوعی نادیده گرفته می شد، گرچه این دیدگاه هنوز طرفدار دارد اما به گونه های دیگر نیز می توان رنگ قرنیز را انتخاب کرد.

 

دیدگاه نوین انتخاب رنگ قرنیز

برای اینکه بتوانید رنگی مناسب برای قرنیزهایی خود انتخاب کنید بهترین راه این است که تا جای ممکن انتخاب خود را شخصی سازی کنید. به این معنا که سعی کنید براساس شرایط حاکم بر فضا و همچنین سلیقه خود انتخاب کنید. بدین منظور بهتر است پیش از خرید به سه سؤال اساسی پاسخ دهید.

 

* آیا رنگ های تند را می پسندید و یا رنگ های کم رنگ و خنثی را؟

 

* آیا دوست دارید توجه هات را به سمت عنصری خاص در فضا جلب کنید؟

 

* آیا تمایل دارید رنگی جدید وارد فضای خود کنید؟ یا ترجیح می دهید از میان رنگ های موجود انتخاب کنید.

 

استفاده از دیوارپوش با رنگ متضاد در دکوراسیون

رنگ های قوی و تند در هر فضایی که به کار گرفته می شوند بیش از هر چیز خودنمایی می کنند. حال فرقی ندارد که این رنگ در دیوارها به کار گرفته شود و یا سایر عناصر؛ اگرچه تأثیر رنگ قوی وقتی در کنار رنگ دوم مکمل قرار می گیرد می تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد، رنگ دوم نقشی متعادل کننده دارد و از خودنمایی بیش از حد رنگ غالب جلوگیری می کند.

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

رنگ سفید بهترین رنگ مکمل یا رنگ دوم محسوب می شود و می توان با استفاده از آن این تکنیک را بخوبی اجرا کرد، سفید تقریباً می تواند مکمل هر رنگ دیگری باشد و در مورد قرنیزها نیز صدق می کند، قرنیزهای سفید هم می تواند روشنایی فضا را افزایش دهند و هم می توانند با افزایش تضاد رنگی رنگ غالب را مرکز توجهات قرار دهد. این تضاد به دلیل اینکه خطی ست بخوبی می تواند با ایجاد فریم اطراف دیوارها به بهترین شکل بخش ها را از هم مجزا کند.

 

قرنیز با رنگ همخوان

رنگ یکسان با دیوارها در قرنیزها نیز می تواند به اندازه رنگ متضاد مؤثر باشد و چند اثر مهم با خود به همراه بیاورد؛ در درجه اول وقتی رنگ قرنیز و دیوار یکسان انتخاب می شود دیوارها بدون فریم خواهند بود و این وضعیت می تواند فضا را بزرگتر جلوه دهد بویژه اگر رنگ انتخابی روشن باشد. از طرفی با کاهش تضاد در اتاق می تواند فضایی آرام مهیا کند. همچنین می تواند توجه افراد را از دیوارها به ویژگی های خاصی که برای آن در نظر گرفته شده است جلب کند.

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

از سویی دیگر قرنیزهای همرنگ می توانند بهترین پس زمینه برای استفاده از انواع اکسسوری ها بر روی دیوار باشند. زیرا سادگی دیوارها می تواند بخوبی با هر ترکیبی به اندازه کافی خوب به نظر برسد. چشم ها به طور ناخودآگاه از دیوارها جدا شده و مجذوب اثر هنری می شوند که با رنگی متفاوت بر روی آن خودنمایی می کنند.

 

قرنیز با رنگ جدید

در دو روش فوق همیشه رنگی برای قرنیزها انتخاب می شد که نمونه آن در فضا و دیوار موجود بود اما نظرتان چیست اگر از رنگی جدید برای آنها استفاده کنیم؟ بدون اینکه بخواهید سردرگم شوید یکی از بهترین روش ها برای انتخاب رنگی جدید برای این عناصر استفاده از سایه تیره یا روشن رنگی ست که هم اکنون در فضا استفاده شده است.

 

در این روش رنگی جدید اما با تضاد رنگی کمتر وارد فضا می شود، رنگی که می تواند هماهنگی خوبی با رنگ موجود داشته باشد، این رویکرد درواقع می تواند ایده آل ترین روش برای معرفی رنگی جدید در اتاق باشد، البته پس از اتمام کار می توان با سایر روش ها تضاد رنگی لازم را در فضا ایجاد کرد.

 

از مشاوران کمک بخواهید

درست است که تغییر دکوراسیون منزل می تواند برای برخی افراد شیرین باشد اما در عوض افرادی هم هستند که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، ناآگاهی افراد در این زمینه می تواند شرایط را برای آنها سخت کند و شاید احتمال اتخاذ تصمیمات اشتباه را افزایش دهد. در این شرایط بهترین کار این است که از نظرات افراد و مشاوران خبره استفاده کرد.

 

به عنوان مثال فروشگاه دکوراسیون داخلی دکورچوب که خود عرضه کننده انواع قرنیز می باشد دارای تیم مشاوره ای حرفه ای است که در این زمینه تجارب ارزنده ای دارند و حاضر هستند به صورت رایگان اطلاعات خود را در اختیار افرادی که به آن نیاز دارند قرار دهند، شماره های تماس: 77120214 021 – 77120215 021

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو