مطمئنا همه با بیماری سنگ کلیه و دردی که این بیماری دارد، آشنا هستید. طبق بررسی‌هایی که در مورد این بیماری انجام شده است، مشخص شده است که از هر ده نفر یک نفر به سنگ کلیه دچار می‌شود. به همین خاطر باید بیشتر در مورد سلامت کلیه خود پیگیر باشیم و این مهم نیز با مصرف آب سالم و تصفیه شده به دست می‌آید.

ارتباط میان سلامت کلیه و میزان مصرف آب، ارتباط مستقیمی است و هر چه آب مورد نیاز بدن خود را در طول روز تأمین کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که در میان افراد مبتلا به سنگ کلیه نباشید. برای پاسخ به سؤال چقدر باید در روز آب بنوشیم؟ نیز باید بگوییم، که این میزان 8 لیوان در روز تعیین شده است که بسته به فعالیت روزانه می‌تواند بیشتر نیز بشود. البته باید عنوان کرد که سنگ کلیه می‌تواند بیماری ارثی نیز باشد، اما می‌توان همین بیماری ارثی را نیز با روش‌های سالم و اثبات شده کنترل و درمان کرد.

صرف نوشیدن آب در طول روز نمی‌تواند بیانگر این باشد که شما به خوبی توانستید میزان‌ آب مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید و حتی، می‌توانید به مشکلاتی بیشتر از سنگ کلیه دچار شوید. آب آلوده می‌تواند بدن شما را دچار مشکل کند و حتی در برخی مواقع خود آب آلوده نیز می‌تواند باعث بروز سنگ کلیه شود. به همین خاطر است که آب تصفیه شده برای سنگ کلیه، بیشتر از هر زمان دیگری توصیه می‌شود و به آن نیاز است.

علت سنگ کلیه چیست؟

این بیماری و علت آن در افراد مختلف و با سنین مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. کار اصلی کلیه در بدن تنظیم میزان مایعات، مواد معدنی، نمک و سایر مواد است. در صورتی که میزان این مواد در بدن دچار تغییر شود، سنگ کلیه شکل می‌گیرد. اسید اوریک و سیستین دو ماده‌ای هستند که بیشترین تأثیر را در ساخت سنگ کلیه دارند.

اما علاوه بر این دو ماده، عوامل دیگری نیز می‌توانند باعث بروز سنگ کلیه شوند. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود:

  • کم آبی بدن
  • سابقه خانوادگی و ژنتیکی
  • وجود شرایط خاص پزشکی

درمان سنگ کلیه چیست؟

درمان سنگ کلیه چیست؟

نوشیدن آب به مدت 48 ساعت می‌تواند به دفع سنگ کلیه کمک کند و این می‌تواند حتی با نوشیدنی‌های جایگزین آب نیز صورت بپذیرد. حتما از خود می‌پرسید که آیا می‌توان مایعات دیگر را جانشینی برای آب در نظر گرفت؟

پاسخ ما به این سؤال، بله است. شما باید ابتدا اولویت خود را آب آشامیدنی سالم یا همان آب تصفیه شده قرار دهید. اما در کنار آب تصفیه شده، می‌توانید از آبمیوه‌های طبیعی و بدون قند، چای، میوه و سبزیجات مانند هندوانه و شیر استفاده کنید.

اما بهترین روش برای درمان سنگ کلیه مصرف آب تصفیه شده به روش اسمز معکوس است. شما با استفاده از آب تصفیه با دستگاه‌هایی که از سیستم اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می‌کنند، هم می‌توانید سنگ کلیه را درمان کنید و هم در آینده نیز می‌توانید از مزایای این نوشیدنی سالم برای بدن بهره ببرید. سیستم اسمز معکوس بهترین روش تصفیه آب در دنیا است و آب را به صورت مقطر در می‌آورد و مواد معدنی و املاح مفید مورد نیاز بدن را در مراحل تصفیه، به آب برمی‌گرداند.

طبق مقاله منتشر شده در بلاگ مینروا فیلتر،‌ سنگ‌هایی که 9 میلی‌متر و بیشتر هستند با روش‌های سنتی درمان و دفع نمی‌شوند و برای این سنگ‌ها حتما باید به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است کلیه را از کار بیندازند. سنگ‌هایی که 5 میلی‌متر هستند، 20 درصد امکان دارند که از مجاری ادراری و مثانه عبور کنند. این در حالی است که شانس شما برای دفع سنگ‌های 4 میلی‌متری به میزان 80 درصد است.

روش‌های پیشگیری از سنگ کلیه چیست؟

روش‌های پیشگیری از سنگ کلیه چیست؟

بهترین راه برای پیشگیری از سنگ کلیه این است که نگذارید بدنتان دچار کم آبی شود. به همین خاطر باید در طول روز با مصرف آب آشامیدنی سالم، بدن خود را هیدراته نگه دارید.

شما باید در طول روز بین 8 تا 10 لیوان آب آشامیدنی بنوشید. برای مصرف این مقدار آب که هم سالم باشد و هم املاح معدنی مورد نیاز را داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم که روی خرید و استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی سرمایه گذاری کنید.

با خرید بهترین دستگاه‌های بازار می‌توانید انتظار داشته باشید که ذراتی مانند شن و ماسه و گل و لای در مرحله اول تصفیه از بین بروند. فیلترهای بعدی نیز هر کدام مسئولیت تصفیه آب از دیگر مواد را بر عهده دارند که آب را به بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی دنیا تبدیل می‌کنند.

سخن پایانی

با توجه به صحبت‌هایی که کردیم، مشخص شد که شایع‌ترین علت بروز و ابتلا به سنگ کلیه در مردان، زنان و کودکان، کم آبی بدن است و شما می‌توانید با نوشیدن آب سالم این مشکل را برطرف کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی شش مرحله، هفت مرحله یا هشت مرحله مینروا فیلتر است که آب را به طور کامل تصفیه می‌کند و به شما در جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها بخصوص سنگ کلیه کمک می‌کنند.

منبع: وبلاگ مینروا فیلتر