پیاده روی روزانه موجب افزایش طول عمر و سلامتی می شود

78

1400/3/3

13:05


پیاده روی روزانه موجب افزایش طول عمر و سلامتی می شود

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می دهد: پیاده روی روزانه می تواند به عمر طولانی تر و سلامتی بیشتر کمک کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج اولیه تحقیقات حاکی از آن است که قدم زدن طی روز چه یک بار یا برای دفعات متعدد می تواند به فرد کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشد.


پیاده روی یکی از ایمن ترین و آسانترین روش ها برای بهبود تناسب اندام و سلامت جسم از جمله سلامت قلب است. دستورالعمل های مربوط به تناسب اندام که توسط کارشناسان انجمن قلب آمریکا ارائه شده بدین ترتیب است که بزرگسالان به انجام حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت بدنی سنگین یا ترکیبی از هر دو توصیه می شوند.


نرم افزارهای شناخته شده تناسب اندام و برنامه های قدم سنج شمارش گام ها را آسان می کند و به همین دلیل محققان از یک دستگاه گام شمار استفاده کردند تا اثرات پیاده روی بدون وقفه (10 دقیقه یا بیشتر) در طول روز را با فعالیتهای روزمره مانند بالا رفتن از پله ها مقایسه کنند.


محققان آمریکایی اظهار داشتند: در فاصله سالهای 2015-2011 حدود 16 هزار و 732 زن مچ بندهای گام شمار همراه خود داشتند تا برای یک دوره چهار تا هفت روزه تعداد قدمهای برداشته شده در طول روز و الگوی پیاده روی آنان مورد ارزیابی قرار گیرد. همه این زنان بیش از 60 سال داشته اند.


محققان مجموع کل گامها برای هر شرکت کننده در مطالعه را به دو گروه تقسیم کردند: 1- 10 دقیقه یا بیشتر پیاده روی با چند وقفه و 2- پیاده رویهای کوتاه انجام شده در حین انجام فعالیتهای منظم روزمره مانند کارهای خانه، بالا و پایین رفتن از پله ها، طی کردن مسیر رسیدن به ماشین.


به گزارش هندوستان تایمز، محققان آمریکایی با بیان اینکه در فاصله سالهای 2019-2011 در مجموع 804 نفر جان خود را از دست دادند، دریافتند: افرادی که در دوره های کوتاه زمانی گامهای بیشتری برداشته اند زندگی طولانی تری داشته اند. همچنین با افزایش 1000 گام در روز احتمال فوت در مدت زمان انجام مطالعه کاهش 28 درصدی داشته است.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو