آموزش ارز دیجیتال با مدرک فنی و حرفه‌ای

منبع: برترین ها

99

1400/3/3

17:56


در سال‌های گذشته ارز دیجیتال جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دنیا پیدا کرده است. این ارز به دلیل مزیت‌های مختلف بسیار پرطرفدار است. تعداد ارز‌های دیجیتال بسیار زیاد بوده و برای کار و فعالیت با این ارز‌ها نیازمند اطلاعات مفیدی در این زمینه می‌باشید. در ادامه قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد کار با ارز دیجیتال آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

در سال‌های گذشته ارز دیجیتال جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دنیا پیدا کرده است. این ارز به دلیل مزیت‌های مختلف بسیار پرطرفدار است. تعداد ارز‌های دیجیتال بسیار زیاد بوده و برای کار و فعالیت با این ارز‌ها نیازمند اطلاعات مفیدی در این زمینه می‌باشید. در ادامه قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد کار با ارز دیجیتال آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش‌های بسیار مختلفی برای فعالیت در زمینه ارز‌های دیجیتال وجود دارد. تأسیس صرافی، استخراج ارز، خرید و فروش ارز‌های دیجیتال و بسیاری فعالیت‌های دیگر که می‌توانند برای سرمایه گذاری در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند.

آموزش ارز دیجیتال با مدرک فنی و حرفه‌ای

فناوری بلاکچین

در شروع آموزش ارز دیجیتال باید ابتدا با مفهوم بلاکچین و نحوه کار این فناوری آشنا شویم. بلاکچین به فناوری ثبت رکورد در شبکه بیت کوین گفته می‌شود. پایگاه داده مجموعه‌ای از اطلاعات است که به صورت الکترونیکی روی سیستم رایانه‌ای ذخیره می‌شوند. اطلاعات یا داده‌ها در پایگاه‌های داده به طور معمول در قالب جدول ساختار یافته‌اند تا جستجو و فیلتر کردن اطلاعات خاص را آسان‌تر کنند. بلاکچین نیز نوعی پایگاه داده است که رکورد‌های استخراج شده از ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین را نگهداری می‌کند.

در سیستم‌های بانکی، بانک واسطه‌ای میان افراد برای رد و بدل کردن پول و ارز است. در سیستم ارز‌های دیجیتال استفاده از بلاکچین باعث می‌شود افراد بدون واسطه و به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط بوده و نقل و انتقالات موردنظر خود را انجام دهند. استفاده از فناوری بلاکچین باعث افزایش و ارتقاء امنیت در سیستم ارز‌های دیجیتال می‌شود.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال که به آن Cryptocurrency گفته می‌شود، نوعی از پول دیجیتالی است که بر اساس علوم رمزنگاری به وجود آمده است. این نوع ارز ویژگی‌های بسیار مهمی از جمله غیرمتمرکز بودن، تغییر ناپذیری و شفافیت هستند. تمام ارز‌های دیجیتال از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن‌هاست. این ویژگی باعث می‌شود هیچ فرد، نهاد یا سازمانی توانایی کنترل این ارز‌ها را نخواهد داشت. به همین دلیل برای فعالیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارز دیجیتال با روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. به عنوان مثال بیت کوین با روش ماینینگ تولید می‌شود و برخی دیگر نیز به صورت کامل استخراج و سپس در دسترس عموم قرار می‌گیرند. از دیگر مزیت‌های استفاده از ارز دیجیتال، امکان انجام معاملات مالی بدون هیچگونه واسطه‌ای است.

شناخت بازار ارز‌های دیجیتال

ارز‌های رمزنگاری شده زیرمجموعه ارز‌های دیجیتال هستند. این ارز‌ها شکل فیزیکی نداشته و کاملا به صورت دیجیتالی در دسترس افراد قرار گرفته و برای انجام معاملات مختلف استفاده می‌شوند. برای استفاده از ارز‌های دیجیتال ا کیف پول دیجیتالی استفاده می‌شود. این کیف پول تمام اطلاعات ارز‌های شما را شامل می‌شود و برای فعالیت‌های مختلف در مورد ارز دیجیتال خود باید به این کیف پول دسترسی داشته باشید. این کیف پول دقیقا مانند حساب بانکی شماست. آموزش ارز دیجیتال اطلاعات کاملی در مورد ارز‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه برخی از نمونه‌های ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

آموزش ارز دیجیتال با مدرک فنی و حرفه‌ای

  • بیت کوین

شاید معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین باشد. بسیاری از شما نام این ارز را شنیده و ممکن است از آن استفاده کرده باشید. بسیاری از کشور‌های دنیا این ارز را به رسمیت شناخته و برای استفاده از آن قوانین مختلفی نیز وضع کرده‌اند. این ارز ارزش بسیار بالایی دارد و روزانه حجم بالایی از معاملات به وسیله آن انجام می‌شود. در بازار ارز‌های دیجیتال بیت کوین رتبه نخست را در اختیار دارد. در دوره آموزش بیت کوین شما با تمام موارد مهم در این زمینه و نحوه کار با این ارز‌ها آشنا می‌شوید.

  • اتریوم

یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال کاربردی و مهم در بازار اتریوم است. این ارز نیز در جایگاه مناسبی در میان ارز‌های دیجیتال قرار دارد. تفاوتی که این ارز با بیت کوین دارد این است که بلاکچین آن برای اجرای کد‌های مختلف برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ارز دیجیتال به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌های کاربردی خود را به صورت غیرمتمرکز اجرا کنند.

  • ریپل

یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال شناخته شده ریپل است که به آن پروتکل تراکنش ریپل نیز گفته می‌شود. این ارز سهم ۲.۶۵ درصد از کل بازار ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارد. بالاترین قیمت این ارز در سال ۹۶ بوده و متأسفانه الان در قیمت پایین‌تری قرار دارد.

  • لایت کوین

یکی دیگر از نمونه‌های ارز دیجیتال پرطرفدار در بازار، لایت کوین است. این ارز در سال ۲۰۱۱ منتشر شد که به عنوان شاخه‌ای از بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. این ارز دارای ارزش بسیار بالایی در بازار ارز‌های دیجیتال است و می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

  • بیت کوین کش

بیت کوین کش یکی از ارز‌های دیجیتال مهم و کاربردی است که برای استفاده در معاملات کوچک‌تر روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۷ بود که تصمیم به ایجاد این ارز گرفته شد. دلیل آن هم صرف زمان زیاد برای انجام فعالیت مالی با استفاده از بیت کوین بود و این زمان برای فعالیت‌های روزانه مناسب نبود. به همین دلیل بیت کوین کش به وجود آمد. با شرکت در دوره آموزش بیت کوین کش اطلاعات کاملی در این زمینه کسب می‌کنید.

همچنین با شرکت در دوره‌های آموزش ارز‌های دیجیتال می‌توانید با انواع مختلف ارز‌ها آشنا شده و با توجه به توانایی و میزان سرمایه خود در این زمینه سرمایه گذاری نمایید.

آموزش ارز دیجیتال با مدرک فنی و حرفه‌ای

نحوه سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

همان‌طور که گفته شد ارز‌های دیجیتال جایگاه بسیار مهمی در بازار پیدا کرده‌اند. افراد و کشور‌های زیادی به دنبال استخراج و سرمایه گذاری از طریق این رمزارز‌ها می‌باشند. ارز‌های دیجیتال گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و افراد زیادی در این زمینه به ثروت‌های بسیار زیاد دست پیدا کرده‌اند. اما سرمایه گذاری در این بازار به راحتی نیست و نیازمند شناخت کامل رمز ارز‌ها و بررسی مداوم وضعیت بازار است. در ادامه به برخی از نکات مهم در زمینه سرمایه گذاری رمزارز‌ها در دوره آموزش ارز دیجیتال می‌پردازیم.

استخراج ارز دیجیتال

یکی از روش‌های درآمدزایی و سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال، استخراج این رمزارزهاست. استخراج این ارز‌ها به چند روش مختلف صورت می‌گیرد. از جمله ماینینگ که از طریق پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و یا تراشه‌های ASIC انجام می‌گیرد. این روش‌ها در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گرفته و هر کدام مزایای و معایب خود را دارند. اگر قصد دارید در زمینه استخراج رمزارز‌ها فعالیت نمایید، باید اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه به دست آورید.

• روش اول: استخراج از طریق پردازنده مرکزی

در این روش با استفاده از کامپیوتر یا لب تاب شخصی خود می‌توانید به استخراج ارز دیجیتال بپردازید. از مهم‌ترین معایب این روش می‌توان به طولانی شدن فرآیند استخراج، هزینه بالای مصرف برق، میزان کم استخراج ارز و ... اشاره کرد.

• روش دوم: استخراج از طریق پردازنده گرافیکی

این روش نیز مشابه روش قبل است با این تفاوت که به جای استفاده از CPU از کارت گرافیکی برای استخراج ارز‌ها استفاده می‌شود. به طبع سیستم کامپیوتری شما باید گرافیک بسیار قدرتمندی داشته باشد. Nvidia GTX ۱۰۸۰ Ti و AMD RX ۵۸۰ دو نمونه از کارت گرافیک‌های محبوب به شمار می‌روند.

• روش سوم: استخراج از طریق تراشه‌های ASIC

تراشه‌های ASIC یکی از ابزار‌های بسیار عالی و کاربردی برای استخراج ارز‌های دیجیتال به شمار می‌روند. با خرید این دستگاه‌ها می‌توانید به راحتی به استخراج ارز‌ها پرداخته و درآمدزایی کنید. استفاده از این تراشه‌ها نسبت به CPU و GPU مزیت‌های بیشتری داشته و با سرعت بیشتری رمز‌ها را استخراج می‌کنند.

نگهداری از ارز‌های دیجیتال

پس از خرید یا استخراج ارز‌های دیجیتال نکته مهمی که وجود دارد، نگهداری از این رمزارز‌ها است. از آن‌جایی که مزایای بسیار زیادی دارند، هکر‌های بسیاری نیز به دنبال سرقت آن‌ها از کیف پول‌ها هستند. معمولا مشکلاتی از جمله سرقت ارز دیجیتال برای افراد تازه کار پیش می‌آید. زیرا این افراد اطلاعات کافی در مورد نگهداری درست ارز‌های خود نداشته و به راحتی آن‌ها را از دست می‌دهند.

از آن‌جایی که ارز‌های دیجیتال در کیف پول دیجیتالی نگهداری می‌شوند، مراقبت از کیف پول و در واقع کلید‌های رمزنگاری اهمیت بالایی دارد. این کیف پول به شکل‌های مختلفی مانند وب سایت، نرم افزار و یا حتی چاپ کلید‌ها بر روی کاغذ است. در هر صورت نگهداری از آن بسیار مهم است. اگر کسی به کلید‌های خصوصی شما دسترسی داشته باشد به راحتی می‌تواند به کیف پول شما دسترسی داشته و ارز‌های شما را به سرقت ببرد.

نقل و انتقال ارز‌های دیجیتال

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در زمینه آموزش ارز دیجیتال، آشنایی با نحوه نقل و انتقال ارز‌های دیجیتال است. کیف پول‌های طراحی شده برای نگهداری از ارز دیجیتال برای شما این امکان را فراهم می‌آورند که ارز‌های خود را به حساب‌های مختلفی انتقال داده یا از حساب‌های دیگر برای شما ارز دیجیتال ارسال کنند. علاوه بر آن صرافی‌های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت داشته که می‌توانید از طریق آن‌ها ارز‌های دیجیتال موردنظر خود را منتقل کنید. در دوره آموزش ارز دیجیتال اطلاعات بسیار زیادی در زمینه کار با ارز‌های دیجیتال در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آموزش ارز‌های دیجیتال

با توجه به تمام موارد گفته شده و اهمیت ارز‌های دیجیتال در دنیای امروز، استفاده از دوره‌های آموزشی در زمینه ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. موسسات، وب سایت‌ها و شرکت‌های مختلفی در زمینه ارائه خدمات آموزشی فعالیت می‌کنند. این موسسات آموزش‌های بسیار کامل و جامعی در این زمینه در اختیار شما قرار داده و می‌توانید برای خرید و فروش و انتقال ارز‌های خود از آن‌ها راهنمایی بگیرید. برخی از موسسات نیز پس از برگزاری دوره‌های آموزشی مدارک معتبری در اختیار شما قرار داده تا بتوانید به صورت رسمی در این زمینه فعالیت داشته باشید.

موسسه مدرسان پیشتاز یکی از موسسات بسیار معتبر در زمینه آموزش ارز دیجیتال است. این موسسه با استفاده از دانش و تخصص کارشناسان بسیار باتجربه آموزش‌های بسیار عالی و کاربردی در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در پایان آموزش‌ها مدرک معتبر فنی حرفه‌ای نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. دوره آموزش ارز دیجیتال به صورت کاملا حرفه‌ای در این موسسه برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو