طرز تهیه سالاد جعفری و فواید مصرف آن

طرز تهیه سالاد جعفری و فواید مصرف آن


منبع: آرگا

180

1400/3/3

18:10


سالاد جعفری جزو سالادهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که خیلی راحت و در مدت زمان کمی نیز آماده می شود و از خواص بی نظیری برخوردار است که در این مقاله طرز تهیه آن را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

سالاد از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با سس تهیه می شود و همانطور که می دانید سبزیجات از خواص شگفت انگیزی برخوردار هستند که با آن می توان سالاد خوشمزه ای تهیه کرد و یکی از انواع آن سالاد جعفری است که طرفدار خاص خود را دارد، در ادامه طرز تهیه سالاد جعفری را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه سالاد جعفری

در مطالب قبلی دستور تهیه انواع سالاد از جمله : سالاد دانمارکی، سالاد جوانه ماش، سالاد فرنچ و… را آموزش دادیم بنابراین، اگر به دنبال تهیه یک سالاد بسیار مفید و خوشمزه است پیشنهاد می کنیم سالاد جعفری را تهیه و نوش جان کنید پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • پیاز : یک عدد
  • جعفری خرد شده : دو لیوان
  • نمک : به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی متوسط : یک عدد
  • لیمو ترش تازه : به مقدار لازم
  • روغن زیتون : دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه سالاد جعفری :

در روش تهیه این سالاد بسیار خوشمزه ابتدا جعفری را خرد کرده سپس پیاز ها را نیز به شکل ریز خلال کرده و گوجه فرنگی را هم ریز خرد نمایید.

حالا آن ها را با هم ترکیب کنید و به آن مقداری لیمو ترش تازه، روغن زیتون و نمک اضافه کنید سپس به عنوان پیش غذا، میان عده و… نوش جان کنید.

طرز تهیه سالاد جعفری با طعم عالی

بررسی خواص جعفری

جعفری نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند و از خواص شگفت انگیزی نیز برخوردار است که در ادامه با برخی از خواص آن آشنا خواهید شد:

جوان سازی پوست :

جعفری دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان است و در نتیجه با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و کمک بی نظیری به ترمیم سلولی و جوان ماندن پوست می کند.

بررسی خواص جعفری

بهبود عملکرد دستگاه گوارش :

از دیگر خواص بی نظیر جعفری رفع مشکلاتی از جمله : نفخ، تهوع، گرفتگی معده، ترش کردن معده، سوزش معده و…می باشد که سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود و مصرف جعفری پس از غذا سبب بهبود هضم غذا و جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی می شود.

کنترل اشتها :

جعفری دارای مقادیر فراوانی فیبر است که سبب جلوگیری از تجمع چربی در بدن خواهد شد و به کنترل اشتها نیز کمک می کند بنابراین، اگر تمایل به کاهش وزن دارید حتما از این سبزی استفاده نمایید.

خاصیت بی نظیر جعفری

 نکته : اگر تمایل به استفاده از جعفری دارید بهتر است سالاد آن را تهیه و هر روز به همراه وعده غذایی و یا میان وعده و پیش غذا میل کنید.

در پایان به شما دوستان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با  دستور تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو