طرز تهیه پوآچا قمری

طرز تهیه پوآچا قمری , دستور پخت پوآچا قمری

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پوآچا قمری نان حجیم است که فیلینگ آن پنیر پیتزا است. این نان به صورت رول تهیه و پخته می شود و با شیره انگور و کنجد رومال می شود که باعث مقوی و خوشمزه تر شدن نان می شود. این نان را به عنوان صبحانه کامل یا عصرانه کنار چای یا قهوه می توان سرو نمود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. برای مشاهده آموزش کلمب و مرحله به مرحله طرز تهیه پوآچا قمری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پوآچا قمری
شیر ولرم۱ لیوان
آبنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
خمیر مایه ترنصف پاکت
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق مربا خوری
آرد۳ تا ۵ لیوان
پنیر پیتزابه مقدار لازم
مواد رویه
شیره انگور۲ قاشق غذا خوری
آبیک چهارم لیوان
کنجد بو دادهیک پنجم لیوان
کره ذوب شده برای باز کردن چانه ها۷۰ گرم

طرز تهیه پوآچا قمری

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و مخصوص پوآچا به روش قمری در یک کاسه، شیر و آب و شکر و روغن مایع و نمک و خمیر را با هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آرد الک شده را کم کم به آن اضافه کرده و ورز می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله ورز دادن را تا زمانی که یک خمیر منسجم و نرمی بوجود آید که به دست نمی چسبد ادامه می دهیم. پس از اینکه خمیر اماده شد، روی ظرف را با یک پارچه تمیر به طور کامل پوشانده و یک ساعت استراحت می دهیم تا به عمل آید.

مرحله سوم

بعد از این که خمیر استراحت کرد، خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به خوبی چانه می کنیم. توجه داشته باشید که اندازه چانه ها به اندازه یک نارنگی بادی باشد. دست را با کره ذوب شده چرب می کنیم و چانه ها را با دست باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کناره های خمیر را به داخل تا کرده و لبه پایینی خمیر مقداری پنیر می ریزیم و خمیر رارول می کنیم. در ادامه همه چانه ها را به همین صورت تهیه می کنیم. یک کاسه برداشته و شیره انگور را با آب مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. خمیر ها را با فاصله روی کاغذ روغن می چینیم. سپس روی خمیر ها را با این مایع آغشته کرده و روی آن را کنجد می پاشیم. روی خمیر ها را پوشانده و ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله ششم

فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. نان ها را درون آن قرار داده و اجازه می دهیم روی خمیر ها برشته و نان ها پخته شود. سینی فر را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود. سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب قرار می دهیم.