انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب، مخصوص خانم‌های خوش سلیقه

انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب، مخصوص خانم‌های خوش سلیقه


منبع: نی نی بان

192

1400/3/4

09:07


انواع مختلفی کاغذ دیواری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای زیباسازی و تکمیل دکوراسیون خانه‌ی خود استفاده کنید. با این حال، بعضی از افراد نگران کثیف شدن این کاغذ دیواری‌های ساده هستند که البته طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

                                   

انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب


بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری 2021، شیک‌ترین‌ها برای دیوارهای خانه شما


اما انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب در بازار موجود است که می‌توانید با خریداری آن‌ها، دیگر این نگرانی‌ها را نداشته باشید. این کاغذ دیواری‌ها به راحتی قابل شستشو هستند و مخصوصاً برای اتاق خواب کودک که دیوارهای آن بیشتر مستعد کثیفی است، بسیار کارایی دارند.


بیشتر بخوانید: اتاق خواب کودک، تمیز کردن کاغذ دیواری


البته حواس‌تان باشد که این کاغذ دیواری‌ها ضد آب هستند، نه ضد مواد شیمیایی! پس هنگام شستشو مراقب باشید که از مواد شیمیای خیلی قوی که کاغذ دیواری را خراب می‌کنند، استفاده نکنید.

                                   

انواع کاغذ دیواری ضد آب

انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب

انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب، جنسی غیر کاغذی دارند تا در برابر آب مقاوم باشند. بعضی از آن‌ها هم، پوششی از جنس وینیل دارند که روی آن‌ها کشیده شده است.
انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق از نظر میزان مقاومت در برابر آب، به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب، جنسی غیر کاغذی دارند تا در برابر آب مقاوم باشند. بعضی از آن‌ها هم، پوششی از جنس وینیل دارند که روی آن‌ها کشیده شده است.
  • کاغذ دیواری قابل شستشو با درجه کم
  • کاغذ دیواری قابل شستشو با درجه متوسط
  • کاغذ دیواری قابل شستشو با درجه زیاد

این کاغذ دیواری‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف نیز موجودند:

کاغذ دیواری مدل کاشی

اگر کاغذ دیواری ضد آب انتخاب کنید، دیگر لازم نیست نگران خیس شدن و خراب شدن آن‌ها باشید.

بعضی از افراد به دلیل هزینه یا دردسر زیاد کاشی زدن، ترجیح می‌دهند از کاغذ دیواری مدل کاشی استفاده کنند. البته این مدل بیشتر برای آشپزخانه و حمام و دستشویی کاربرد دارد. مخصوصاً اگر کاغذ دیواری ضد آب انتخاب کنید، دیگر لازم نیست نگران خیس شدن و خراب شدن آن‌ها باشید. البته انتخاب کاغذ دیواری کاملاً سلیقه‌ای است و اگر دوست داشته باشید می‌توانید از کاغذ دیواری مدل کاشی در اتاق خواب خود نیز استفاده کنید.

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری ضد آبی که طرح کلاسیک داشته باشد برای اتاق خواب شما بسیار مناسب است. چون هم می‌تواند آرامش‌بخش باشد و هم می‌تواند ظاهری شیک و لاکچری به اتاق بدهد.

کاغذ دیواری کلاسیک اکثراً در رنگ‌های بژ و کرم و نسکافه‌ای عرضه می‌شود و طرفداران بسیاری هم دارد. این کاغذ دیواری‌ها هم طرح‌های ساده دارند و هم گل‌دار و سلطنتی. در نتیجه با تمام سلیقه‌ها جور در می‌آیند و با دکوراسیون اتاق خواب نیز کاملاً هماهنگ می‌شوند. کاغذ دیواری ضد آبی که طرح کلاسیک داشته باشد برای اتاق خواب شما بسیار مناسب است. چون هم می‌تواند آرامش‌بخش باشد و هم می‌تواند ظاهری شیک و لاکچری به اتاق بدهد.

کاغذ دیواری مدرن

انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب با طرح‌های مدرن در بازار وجود دارد که نیازهای متنوع مشتریان را برآورده می‌کند. از طرفی، معمولاً دست طراحان برای خلاقیت به خرج دادن در طرح‌های مدرن بیشتر باز است.

کاغذ دیواری مدرن همان‌طور که از اسمش مشخص است، باب سلیقه‌ی کسانی است که به طرح‌های جدید بیشتر از طرح‌های قدیمی و وینتج علاقمندند. انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب با طرح‌های مدرن در بازار وجود دارد که نیازهای متنوع مشتریان را برآورده می‌کند. از طرفی، معمولاً دست طراحان برای خلاقیت به خرج دادن در طرح‌های مدرن بیشتر باز است. پس از طرح‌های هندسی و خوش رنگ و لعاب گرفته تا طرح‌های ساده و مینیمال، می‌توانید طبق سلیقه‌ی خود انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: طراحی در اتاق نوزاد، چه کاغذ دیواری‌هایی مناسبه


قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو یا ضد آب

                                   

انواع کاغذ دیواری

قیمت انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب از رولی حدود 100هزار تومان شروع می‌شود و حتی به 1 میلیون تومان هم می‌رسد. این تنوع قیمت به نوع برند کاغذ دیواری مربوط می‌شود. البته میزان توانایی شستشوی هر کاغذ دیواری را نیز باید در نظر گرفت. بدیهی است که هر چه کاغذ دیواری بیشتر خاصیت ضد آبی داشته باشد، قیمتش نیز گران‌تر است.


بیشتر بخوانید: دیزاین اتاق کودک، کاغذ دیواری مناسب


خرید انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب

                                   

نصب کاغذ دیواری

  

برای خرید انواع کاغذ دیواری لازم است:

  • طول و عرض تمام دیوارهای اتاق را اندازه بگیرید و به متر مربع حساب کنید.
  • برچسب رول کاغذ دیواری را از نظر طول و عرض با اندازه‌گیری‌هایتان مقایسه کنید.
  • برای اطمینان می‌توانید یک رول اضافه‌تر از حد لازم سفارش دهید.
  • تمام رول‌ها را یک جا بخرید تا مطمئن شوید همه یک رنگ و یک طرح باشند.
  • به توصیه‌های نصاب کاغذ دیواری گوش کنید.
  • رول اضافه رو می‌توانید محض احتیاط و به عنوان زاپاس نگه دارید.

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری اتاق کودک، چنین کنید چنان کنید


نصب کاغذ دیواری ضد آب

نصب انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب، فرق چندانی با سایر کاغذ دیواری‌ها ندارد. البته باید گفت که بعضی از کاغذ دیواری‌های ضد آب، پشت‌شان برچسب دارند که باعث می‌شود راحت‌تر از بقیه کاغذ دیواری‌ها بتوان آن‌ها را نصب کرد.
ناگفته نماند که اصولاً برای نصب کاغذ دیواری باید از نصاب کمک بگیرید. اما این کاغذ دیواری‌های برچسب‎‌دار را می‌توانید خودتان شخصاً، روی دیوار گچی گرفته تا چوبی، نصب کنید.

                                   

قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو


بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق، بهترین انتخاب کدام است؟


توصیه نهایی

برای ست کردن کاغذ دیواری با فضای اتاق می‌توانید به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • اگر دوست دارید اتاق خواب‌تان فضایی رمانتیک یا عاشقانه داشته باشد، از کاغذ دیواری با گل‌ها و خطوط ظریف در پس زمینه‌ی پاستلی استفاده کنید. رنگ‌های پاستلی بسیار آرامش‌بخشند و بیشتر از هر رنگ دیگری، برای اتاق خواب که محل خواب و استراحت شما است مناسبند.
  • اگر می‌خواهید اتاق خواب کودک خود را کاغذ دیواری بکنید، از طرح‌های کوچک و بانمک، با رنگ‌های شاد و آرامش‌بخش استفاده کنید.
  • برای برجسته کردن قسمت‌هایی از اتاق مثل پشت تخت خواب، از کاغذ دیواری با طرح‌های براق و رنگ‌های متالیک کمک بگیرید و بقیه قسمت‌های اتاق را کاغذ دیواری ساده بزنید.
  • اگر دوست دارید اتاق خواب‌تان تاریک باشد، می‌توانید از کاغذ دیواری‌های طوسی یا مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید. البته بین این 3 رنگ، طوسی از همه بهتر است. زیرا علاوه بر شیک بودن، اتاق را در حد متعادل تاریک می‌کند و انرژی منفی هم نمی‌دهد.

در نهایت همه چیز به سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد و می‌توانید از بین انواع کاغذ دیواری ضد آب اتاق خواب، مطابق با سلیقه‌ی خود انتخاب کنید و از انرژی مثبتی که به شما هدیه می‌دهد لذت ببرید.
به کلینیک نی نی بان هم سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو