ارتباط بین مشکلات سلامت روان و بروز بیماری های جسمی در آینده

84

1400/3/4

11:20


ارتباط بین مشکلات سلامت روان و بروز بیماری های جسمی در آینده

سلامت نیوز:به گفته محققان، روند پیری همه افراد یکسان نیست. افرادی که در دوره جوانی، مشکلات سلامت روان را تجربه می کنند سریع تر پیر شده و مشکلات جسمی بیتشری در سنین بالاتر دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، در سراسر جهان، جمعیت در حال پیر شدن هستند. افزایش امید به زندگی در طول قرن گذشته، همراه با کاهش نرخ زاد و ولد به معنای افزایش نسبت افراد مسن در بسیاری از کشورها است. پیش بینی ها نشان می دهد که تا سال ۲۰۵۰، از هر پنج نفر در سراسر جهان یک نفر بالای ۶۰ سال سن دارد (این رقم در سال ۲۰۱۵، یک نفر از هر هشت نفر بوده است).


به گزارش مدیکال اکسپرس،پیر شدن جمعیت چالش های متعددی را به همراه دارد. با افزایش سن، بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان شایع تر می شوند. این بیماری ها دوره سلامت افراد را کوتاه می کنند، خانواده ها را متحمل آسیب می کنند و منابع بهداشتی را تخلیه می کنند. سیاست گذاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی با یک سوال فوری مواجه هستند: چگونه می توان از بار بیماری های جسمی در افراد مسن کاست؟


تحقیقات جدید تیم محققان دانشگاه دوک کارولینای شمالی و دانشگاه میشیگان این پاسخ احتمالی را پیشنهاد می کند: «با درمان مشکلات بهداشت روانی در افراد جوان».


در این مطالعه، محققان ۲.۳ میلیون نیوزلندی که در ابتدا ۱۰ تا ۶۰ سال سن داشتند را مورد مطالعه قرار دادند. محققان طی سه دهه (از ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۸) آنها را تحت نظر داشتند تا بررسی کنند آیا افرادی که دارای مشکلات روحی هستند در معرض خطر بیشتری برای بیماری های مزمن جسمی بعدی و مرگ و میر زودرس قرار دارند.


محققان دریافتند که در طول دوره ۳۰ ساله، افراد مبتلا به اختلالات روانی به احتمال زیاد به بیماری های جسمی بعدی مبتلا می شوند و آنها نیز زودتر از افراد فاقد اختلالات روانی می میرند. آنها همچنین بیشتر در بیمارستان بستری شدند، زمان بیشتری را برای درمان بیماریهای جسمی در بیمارستانها گذراندند و هزینه های مربوط به مراقبت های بهداشتی بیشتری را نیز پرداخت کردند.


محققان همچنین پی بردند در سن ۴۵ سالگی، افرادی که مشکلات روحی و روانی بیشتری را تجربه کرده باشند، زودتر پیر می شوند. آنها با بررسی ۱۹ نشانگر زیستی مانند کلسترول، فشارخون و التهاب، سرعت پیری بیولوژیکی را اندازه گیری کردند. افرادی که بیشترین مشکلات روحی و روانی را تجربه کرده بودند در مقایسه با افراد دارای کمترین مشکلات، تقریباً ۵.۳ سال سریعتر در سنین ۲۶ تا ۴۵ سالگی پیر می شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو