چطور شیرینی سوئدی پرطرفدار و خوشمزه درست کنیم؟

چطور شیرینی سوئدی پرطرفدار و خوشمزه درست کنیم؟


منبع: آرگا

147

1400/3/4

13:10


اگر به طبخ شیرینی اهمیت می دهید و علاقه دارید شیرینی های خانگی متنوعی با طعم های مختلف را امتحان کنید، در آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی سوئدی خوشمزه ما را دنبال بفرمایید.

شیرینی ها در طعم ها و شکل های متنوعی تهیه می شوند. شیرینی پاپیونی جزء شیرینی های تزیینی محسوب می شود و شیرینی زبان شیرینی است که در بسیاری از مجالس خاص یا رسمی پیشنهاد می شود. بعضی از شیرینی ها مانند شیرینی نارگیلی قابلیت تهیه بدون استفاده از فر را دارند. این بار با آموزش طرز تهیه شیرینی سوئدی ما را همراهی بفرمایید.

مواد لازم

  • گردو: به میزان لازم
  • وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
  • آرد: ۲۱۰ گرم
  • پودر قند: ۱۰۰ گرم
  • روغن نباتی یا کره: ۱۳۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد

طرز تهیه شیرینی سوئدی با طعم فوق العاده

شیرینی سوئدی یک شیرینی خوشمزه و فوق العاده که با حداقل مواد و صرف حداقل زمان ممکن قابل تهیه می باشد. از این رو گزینه مناسب و ایده آل برای یک عصرانه با کیفیت است.

در ابتدا برای شروع کره را در ظرف مناسبی بریزید. آن گاه پودر قند آماده شده را کم کم به کره اضافه کنید. توجه داشته باشید که کره شما باید هم دما با دمای محیط(اتاق) باشد. کره و پودر قند را با هم خوب مخلوط کنید و مقدار وانیل تعیین شده را به آن اضافه کنید.

میکس کره و شکر

در ادامه تخم مرغ ها را در ظرف دیگری شکسته و زرده تخم مرغ را جدا کنید. زرده را به مجموع مواد اضافه و هم بزنید. این هم زدن را تا به دست آمدن ماده سفید و کش دار ادامه دهید.

اضافه کردن زرده تخم مرغ

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی سوئدی, آرد را الک کنید( این کار به بافت نرم شیرینی بسیار کمک می کند و باعث هوا دهی به آرد می شود).

الک کردن آرد

آرد الک شده را کم کم به سایر مواد اضافه کنید و بعد از هر بار ریختن مواد را مرتباً هم بزنید. این هم زدن را ادامه دهید تا خمیر نرمی به دست آید. فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم کنید. حالا خمیر آماده شده را در قالب دلخواه بریزید و در فر قرار دهید. بعد از ۱۳ الی ۱۵ دقیقه شیرینی را از فر بیرون آورده و اجازه دهید خنک شود. آن گاه سفیده های باقی مانده تخم مرغ را بر روی شیرینی بزنید و آن را با پودر پسته و گردو تزیین کنید و دوباره در فر قرار دهید تا سفیده ها حرارت ببینند.

طرز تهیه شیرینی سوئدی

آموزش روش دیگر تهیه شیرینی سوئدی

شیرینی ها از محبوب ترین خوراکی ها می باشد که شما می توانید شیرینی های خانگی بدون فر و با فر را برای مناسبت های مختلف بپزید و پذیرایی شایسته ای از میهمانان خود داشته باشید. در ادامه با دستور دیگر پخت شیرینی سوئی آشنا می شوید.

مواد لازم:

  • کره یا روغن جامد: ۱ فنجان
  • آرد الک شده: ۲ فنجان
  • پودر هل: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پودر قند: ۱/۲ فنجان
  • جوش شیرین: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • کنجد سفید: به مقدار کافی

روش تهیه شیرینی سوئدی خوشمزه

دستور پخت:

در ابتدا پودر قند را به کره در دمای محیط نرم شده بیفزایید و خوب مخلوط نمایید تا سفید رنگ شود.

آرد الک شده را با پودر هل و جوش شیرین کاملا ترکیب کنید و به مخلوط کره و پودر قند بیفزایید و هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل آید به طوری که به دست نچسبد. در صورت تمایل می توانید به میزان ۲ قاشق نشاسته ذرت اضافه کنید که در این صورت باید ۲ قاشق آرد را کم نمایید.

در مرحله بعدی تهیه شیرینی سوئدی باید خمیر را به گلوله های کوچک با قطر یک و نیم سانتی تقسیم کنید و یک سمت این گلوله ها را درون کنجد سفید بغلتانید.

گلوله های آماده شده را داخل سینی فر البته با کمی فاصله نسبت به هم بچینید و سینی را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید. مدت پخت شیرینی ها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می باشد.

پس از پخت اجازه دهید سرد شوند و بعد آن ها را درون ظرف مخصوص بچینید و با سلفون روی آن ها را بپوشانید و در جای خنک و خشک نگه داری نمایید.

مراحل روش تهیه شیرینی سوئدی خوشمزه

در این مرحله تهیه شیرینی سوئدی خوشمزه به پایان رسیده است و شما می توانید بعد از خنک شدن آن را نوش جان بفرمایید. از اینکه تا پایان مطلب همراه ما بودید، متشکریم. در صورت تمایل با کلیک بر روی لینک از انواع شیرینی دیدن فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو