رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران: قیمت بلیت سینما در شرایط فعلی نه تنها بالا نیست بلکه یک شوخی است!

منبع: سینما پرس

73

1400/3/4

14:12


سینماپرس: رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران گفت: قیمت بلیت سینما در شرایط فعلی نه تنها بالا نیست بلکه یک شوخی است و تاثیری در زمینه استقبال مخاطب نداشته است. مهم‌ترین دلیل استقبال پایین عدم اطلاع‌رسانی است.

سالن سینما؛ گیشه؛ فروش بلیط؛ کرونا

سینماپرس: رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران گفت: قیمت بلیت سینما در شرایط فعلی نه تنها بالا نیست بلکه یک شوخی است و تاثیری در زمینه استقبال مخاطب نداشته است. مهم‌ترین دلیل استقبال پایین عدم اطلاع‌رسانی است.

به گزارش سینماپرس، علی سرتیپی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون وضعیت فروش فیلم‌ها از زمان بازگشایی مجدد سینماها گفت: متاسفانه با توجه به اینکه تبلیغات مناسبی در معرفی فیلم‌ها و حتی بازگشایی مخاطبان صورت نگرفته مردم به دلیل درگیری‌های روزمره و دست و پنجه مردم اطرافیان خود با ویروس کرونا شاید هنوز ندادند که چه فیلمی اکران می‌شود یا اصلا سینماها باز هستند که اکرانی داشته باشند یا نه، در نتیجه امروز بعد از دو هفته بازگشایی سینماها فروش فیلم‌های در حال اکران بسیار پایین است. با اینکه سالن‌های سینما یکی از اماکن امن برای تفریحات مردم هستتند و تمامی پروتکل‌ها در این مکان هنری اجرا می‌شود، هنوز اتفاق مهمی در فروش این عرصه رخ نداده است اما امیدواریم در آینده شرایط بهتر شود.

سرتیپی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت بلیت‌ سینما در سال جدید تاثیری در میزان استقبال پایین مردم داشته یا خیر ابراز کرد: قیمت بلیت سینما در شرایط فعلی نه تنها بالا نیست بلکه یک شوخی است و تاثیری در زمینه استقبال مخاطب نداشته است. مهم‌ترین دلیل استقبال پایین عدم اطلاع‌رسانی است.

وی با اشاره به عدم حمایت نهادهایی همچون شهرداری و صداوسیما در اطلاع‌رسانی آثار سینمایی ابراز کرد: در حال حاضر فیلم‌های روی پرده فیلم‌های بدی که نیست بلکه فکر می‌کنم فیلم‌هایی خوبی هم هستند اما من معتقدم اگر امروز شاهد استقبال خوب مخاطب از سینما نیستیم دلیلش عدم اطلاع رسانی خوب از سوی رسانه‌ها است چراکه اگر مردم در جریان اکران آثار بودند از فیلم‌ها استقبال میشد.

مدیر پردیس سینمایی کوروش در همین راستا بیان کرد: با توجه به وضعیت کلی و رکود که به دلیل شیوع ویروس کرونا درگیر آن هستیم؛ سینما هنوز در اولویت اصلی مردم قرار نگرفته چراکه همه به لحاظ روحی و روانی پس از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند و دچار ترس از ابتلای به ویروس کرونا هستند، در حال حاضر بازگشایی سینماها مثلا در فرانسه اتفاق افتاده و مردم استقبال فوق‌العاده زیادی از آن کرده‌اند چون در بازگشایی سینماها دچار نوسان نبوده‌اند اما ما در ایران به دلیل ناپایداری وضعیت و باز و بسته شدن‌های پی در پی سینماها، حتی با سرخوردگی برخی از سینمادارها نیز مواجه شده‌ایم به طوری که آنها انگیزه خود را برای بازگشایی سالن‌های خود از دست داده‌اند و تعداد زیادی از این سینماها هنوز باز نشده‌اند و و بسته بودن این سینماها در شرایط کنونی خود باعث سردرگمی مردم شده که ایا سینماها مجوز بازگشایی گرفته‌اند یا نه.

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اگر واکسیناسیون عمومی هرچه سریع‌تر انجام شود و مردم خیالشان به مرور راحت‌تر شود قطعا تاثیر مثبتی بر سینما خواهد گذاشت و باعث رونق آن می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو