رونمایی از ۳ نمایشنامه جدید

منبع: برترین ها

76

1400/3/4

14:36


سه نمایشنامه «ذَبیح»، «خواستگارانِ مهری‏ناز، شاهدختِ دیار سختستان!» و «صبا» نوشته صبوره رنگرز رونمایی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: سه نمایشنامه «ذَبیح»، «خواستگارانِ مهری‏ناز، شاهدختِ دیار سختستان!» و «صبا» نوشته صبوره رنگرز رونمایی می‌شود.
 

رونمایی از ۳ نمایشنامه جدید

 
به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مراسم رونمایی از این سه نمایشنامه که توسط نشر آماره منتشر شده، ساعت ۱۶ روز جمعه (هفتم خردادماه) در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.
 
در این مراسم عطاالله کوپال، مدرس و پژوهشگر تئاتر، شهرام احمدزاده، منتقد و پژوهشگر و هومن بنائی، منتقد و پژوهشگر به معرفی کتاب‌های «ذَبیح»، «خواستگارانِ مهری‏ناز، شاهدختِ دیار سختستان!» و «صبا» خواهند پرداخت و شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.
 
همچنین در معرفی این نمایشنامه‌ها عنوان شده است: صبوره رنگرز در نمایشنامه «ذَبیح» به موضوع جنایت پرداخته که همواره ذهن بشر را از دیرباز، از بدو خلقت تا امروز، به خود مشغول داشته است. او در نمایشنامه «خواستگارانِ مهری‏ناز، شاهدختِ دیار سختستان!» با اقتباس از شیوه‏‌ نمایش‏‌های سنتی ایرانی، به ویژه «تخت حوضی»، توانسته است تلفیق مناسبی از شیوه تئاتر مدرن با نمایش‌های سنتی به عمل آورد.
 
نمایشنامه «صبا» نیز در واقع نوعی متادرام است. یعنی نمایشنامه‏‌ای درباره‌‏ نمایشی دیگر، که شخصیت‌‏های نمایشنامه‏‌ نخستین قرار است آن را به صحنه ببرند. این سه نمایشنامه در کارگاه نوآوران ادبیات و زیر نظر مستقیم دکتر عطاالله کوپال شکل گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو