بخشی از نطق مسعود پزشکیان در زمان استیضاح خود به بهانه‌ی انتشار فهرست تاییدصلاحیت‌شده‌های شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری، بازنشر می‌شود:

«بنده در زندگی به خاطر دنیا و موقعیت‌های دنیایی معامله نخواهم کرد، بنده به‌عنوان یک فرد به اعتقادم و به مردم با تمام وجود پایبند هستم. در زندگی‌ای که کردم و زندگی که می‌کنم و خواهم کرد، جز به مردم فکر نکردم و نخواهم کرد.

قطعا به خاطر اعتقادم حاضر هستم هم نامم را بدهم و هم نانم را. اینگونه نیست به خاطر اینکه موقعیتم را حفظ کنم، از اعتقادم بخواهم مایه بگذارم. مردم ما و کسانی که انقلاب کردند، صادقانه اگر در خدمت آنها باشیم، قطعاً پشت سر ما هستند و از انقلاب دفاع خواهند کرد.

در هر حالتی و هر اتفاقی بیافتد، راضی به رضای خدا هستیم. در هر جایی که باشیم، خواهیم ماند و خواهیم ایستاد و دفاع خواهیم کرد.

والسلام»

حاج مصطفی مولوی، از نزدیکان مسعود پزشکیان خبر داد که او به رد صلاحیتش اعتراضی نخواهد کرد:

«چه مبارک سحری بود چه فرخنده شبی

ضمن تشکر از اقشار مختلف مردم از تمام استان‌ها، شخصیت‌ها و احزاب که لطف و حمایت خود را از آقای دکتر پزشکیان اعلام کرده‌اند، اعلام می‌کنیم که ایشان قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را نداشته و هیچگونه رایزنی جهت احراز صلاحیت خود نکرده و نخواهد کرد؛ چون اعتراض به تصمیم گرفته شده موثر نیست.»