شکنجه وحشتناک بازیگر "بازی تاج و تخت" و سرنوشتی که قرار بود برایش اتفاق بیفتند!

منبع: سیمرغ

102

1400/3/5

10:16


شکنجه وحشتناک بازیگر "بازی تاج و تخت" و سرنوشتی که قرار بود برایش اتفاق بیفتند!

هانا وادینگام بازیگر سریال Game of Thrones فاش کرده است که سرنوشت اورجینال شخصیت سپتا اونلا، قرار بوده بسیار هولناک تر از آن چیزی که دیدیم باشد 

روایت خانم بازیگر از ۱۰ ساعت شکنجه در "بازی تاج و تخت"

 هانا وادینگام بازیگر سریال Game of Thrones فاش کرده است که سرنوشت اورجینال شخصیت سپتا اونلا، قرار بوده بسیار هولناک تر از آن چیزی که دیدیم باشد. سریال Game of Thrones به خاطر پیچش های داستانی دراماتیکش شناخته می شد، به ویژه در مورد مرگ ناگهانی شخصیت ها که در طول سریال بارها و بارها رخ داد. سپتا اونلا در میان شخصیت هایی بود که یکی از این سرنوشت های تاریک را داشت. اما اخیراً وادینگام فاش کرده که سرنوشتی بسیار تاریک تر در انتظار شخصیت سپتا اونلا بوده و نویسندگان می خواستند مرگی بسیار بدتر و بیرحمانه تر داشته باشد. اپیزود آخر فصل ششم با عنوان «The Winds of Winter» یکی از پراکشن ترین اپیزودهای پایانی هر فصل در کل سریال بود.

در ابتدای این اپیزود، سرسی لنیستر (لنا هیدی) در نهایت موفق می شود از دشمن اصلی اش، خاندان تایرل، انتقام بگیرد که از طریق ازدواج و با هدف گرفتن قدرت وارد خانواده او شده و البته در کشتن جافری نیز نقش داشتند. او همچنین از گنجشک اعظم، رهبر گروه دینی هفت که عملاً کنترل را در پایتخت به دست گرفته و او را به دادگاه کشانده بودند نیز انتقام گرفت. دین هفت مسئول راهپیمایی شرم سرسی بود، جایی که وی عریان شده و در خیابان های کینگز لندینگ گردانده شد و در این مسیر مورد توهین، اذیت و آزار و شکنجه قرار گرفت. سپتا اونلا در ماجرای راهپیمایی شرم در کنار سرسی راه می رفت و در حالی که یک زنگ در دست داشت، دائماً می گفت: «شرم، شرم». از این رو جای تعجب نداشت که نام او در فهرست سرسی برای انتقام قرار داشته باشد.

بدنبال انفجار و نابودی معبد بزرگ بیلور که تایرل ها و گنجشک اعظم را به کام مرگ فرستاد، سرسی با استفاده از شراب، شکنجه خفه کردن مصنوعی را روی اونلا پیاده کرده و در نهایت او را تنها گذاشت تا سر گرگور کلیگین او را آرام آرام شکنجه کرده و در نهایت بکشد. بدین ترتیب سرنوشت واقعی سپتا اونلا به تصویر کشیده نشده و مبهم باقی می ماند اگر چه فرض بر این بود که وی مرگی بسیار آهسته، هولناک و به شدت دردناک در زندان رد کیپ داشته باشد. بدین ترتیب سخت است تصور کرد سرنوشتی بدتر و هولناک تر از این برای شخصیت سپتا اونلا در نظر گرفته شده باشد اگر چه Game of Thrones بارها و بارها طرفداران خود را شگفت زده کرد.

وادینگهام در مورد سرنوشتی که برای شخصیت خود در نظر گرفته شده بود، چنین گفته است: «قرار بود او توسط کوهستان مورد تجاوز قرار گیرد و فکر می کنم آن ها آنقدر در مورد تجاوز به سانسا شکایت شنیده بودند که تصمیم گرفتند این کار را نکنند. به نظرم زمانی که من در میانه پرواز به بلفاست بودم این سناریو را تغییر دادند زیرا ناگهان به من خبر دادند که به یک لباس بالاتنه ضد آب نیاز دارم. و با خودم فکر کردم که دستور اشتباهی برایم فرستاده اند. و وقتی به آنجا رسیدم یک لباس ضد آب تنم کردم و وقتی پرسیدم چرا، آن ها گفتند که قرار است به جای آن غرق مصنوعی اتفاق بیفتد».


وادینگهام در مصاحبه جدیدی با "کلایدر" فاش می‌کند: "شخصت "کوه" قرار بود به [اونلا] تجاوز کند و فکر می‌کنم به حدی از صحنه تجاوز به "سانسا" شکایت کرده بودند که تصمیم گرفتند این صحنه را حذف کنند."

وادینگهام می‌گوید وقتی متوجه تغییر در فیلمنامه شده که در حال پرواز به سمت بلفاست بوده تا این اپیزود را بازی کند. در آن زمان یادداشت‌هایی به فیلمنامه اضافه شده بود که می‌گفت وادینگهام باید لباس ضد آب بپوشد چرا که سازندگان واقعاً می‌خواستند او را در محل فیلمبرداری با آب شکنجه کنند.

وادینگهام می‌گوید: "به مدت ۱۰ ساعت با تسمه‌های بزرگ به یک میز چوبی بسته شدم. و قطعاً، جدا از وقتی که زایمان کردم، بدترین روز زندگی‌ام را دیدم. چون لینا معذب بود که به مدتی طولانی روی صورت من آب بپاشد، و من نگران بودم. اما در آن لحظات باید با خود فکر کنید، آیا باید به اثر وفادار بمانید و ادامه دهید یا اینکه بترسید و بگویید: "نه، این چیزی نیست که برایش قرارداد بسته‌ام، و از این حرف‌ها؟"

وادینگهام اضافه می‌کند: "جالب این بود که پس از پایان فیلمبرداری آن صحنه در تمام طول روز، افرادی مثل "میگل ساپوچنیک" کارگردان سریال، با فنجانی چای و ساندویچی در دست قدم می‌زدند و می‌گفتند: "سلام عزیزم، حالت خوب است؟" و من جواب می‌دادم: "راستش نه." [می‌گفتند:] "از عوامل شنیده‌ام که واقعاً قرار است شما را همین جا شکنجه کنند." به آن‌ها می‌گفتم:‌ "بله، خودم می‌دانم!""

وادینگهام می‌گوید پس از روز فیلمبرداری به سختی قدرت تکلم داشته چون "در چنگ "کوه" داد و بیداد راه انداخته بودم، و از دست دادن صدا به صورت کامل برای یک خواننده اتفاق وحشتناکی است. صدایی از من درنمی‌آمد… لکه‌های کبودی در حال پدیدار شدن بودند گویی به من حمله شده بود."

وادینگهام در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید:‌ "حتی متوجه نبودم که وقتی آب می‌دیدم حس خفگی به من دست می‌دهد. متوجه این قضیه نبودم تا اینکه برنامه‌ای دیدم که دوربین به همراه صورت بازیگر زیر آب رفت، اما می‌شد دید که مقابل دوربین قرار دارد، و این صحنه اضطراب وحشتناکی به من داد. راستش رفتم و با یک نفر در موردش مشاوره کردم، چون بهتر از این نمی‌شد که ۱۰ ساعت حس مصنوعی غرق شدن به شما بدهند و بعد تنها از یک دقیقه و ۳۰ ثانیه آن استفاده کنند."

 

بیشتر بدانید : 16 بازیگر «بازی تاج و تخت» که اگر در خیابان ببینید نمی شناسید!!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com/30nama.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو