یک انسان در شرایط مناسب حداکثر چند سال می تواند عمر کند؟

یک انسان در شرایط مناسب حداکثر چند سال می تواند عمر کند؟


منبع: روزیاتو

101

1400/3/5

15:16


انسان ها هیچگاه قادر نخواهند بود بیش از ۱۵۰ سال عمر کنند و این نتیجه تحقیقاتی است که دانشمندان با توسعه یک اپلیکیشن برای پیش بینی حداکثر طول عمر انسان بدست آورده اند. کارشناسان بیولوژی و بیوفیزیک با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی و تزریق مقادیر زیادی داده های دی ان ای و داده های پزشکی به آن از صدها هزار داوطلب در بریتانیا و ایالات متحده به این نتیجه دست یافته اند. این سیستم به دانشمندان امکان داده تا یک اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی در گوش های آیفون را توسعه دهند که با ورودی هایی ساده از جانب کاربر می تواند به شکلی دقیق نرخ پیرشدگی بیولوژیکی و حداکثر طول عمر شخص را اعلام نماید.

انسان ها هیچگاه قادر نخواهند بود بیش از 150 سال عمر کنند و این نتیجه تحقیقاتی است که دانشمندان بدست آورده اند.

به عنوان بخشی از یک مطالعه ابر داده ای، محققان دریافتند که دو پارامتر کلیدی در تعیین طول عمر انسان موثرند که هر دو فاکتور در مورد سبک زندگی و واکنش بدن ما نسبت به محرک هاست. اولین فاکتور سن بیولوژیکی ماست که به استرس، سبک زندگی و بیماری مرتبط است و دومین فاکتور نیز انعطاف پذیری است که منعکس کننده میزان سرعت بازگشت فاکتور اول به شرایط نرمال است. این اطلاعات به تیم تحقیق امکان داد تا بتوانند نتیجه گیری کنند که طولانی ترین عمر یک انسان می تواند حداکثر ۱۵۰ سال باشد، رقمی که تقریباً دو برابر متوسط طول عمر در میان شهروندان بریتانیایی است که اکنون ۸۱ سال اعلام شده است.

انسان ها هیچگاه قادر نخواهند بود بیش از 150 سال عمر کنند و این نتیجه تحقیقاتی است که دانشمندان بدست آورده اند.

این کشف جالب بر اساس نمونه هایخونی گرفته شده از دو تحقیق متفاوت بر روی طول عمر دی ان ای گرفته شده که توسط یک کمپانی سنگاپوری فعال در حوزه تکنولوژی زیستی به نام Gero و مرکز سرطان راسول پارک در بوفالو، نیویورک تحلیل شده اند. محققان با استفاده از ابزاری به نام DOSI (نشانگر شرایط ارگانیسم دینامیک) که سن، بیماری و سبک زندگی را مورد نظر قرار می دهد به بررسی میزان انعطاف پذیری بدن انسان- برای مثال توانایی بهبود بعد از بیماری یا جراحت- پرداختند. دکتر تیم پیرکوف از محققان این پروژه از موسسه Gero در این باره می گوید: «محاسبه انعطاف پذیری بر اساس رشته داده های فعالیت فیزیکی در اپلیکیشن GeroSense روی آیفون صورت گرفته است. این مطالعه از دست دادن کامل انعطاف پذیری بدن انسان در حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ سالگی را نشان می دهد که همان توانایی بهبود است».

انسان ها هیچگاه قادر نخواهند بود بیش از 150 سال عمر کنند و این نتیجه تحقیقاتی است که دانشمندان بدست آورده اند.

دانشمندان بر این باورند که سلول های زامبی یا Senescent نقش مهمی در قرص های موسوم به اکسیر جوانی دارند، سلول هایی که به گفته محققان در بدن انسان وجود داشته اما غیرفعال هستند. این سلول ها با بیماری های متعددی از آرتروز گرفته تا آلزایمر مرتبط شده اند. این تحقیق اطلاعاتی جدیدی در مورد سلول های زامبی در اختیار محققان قرار می دهد که می توان از آن ها برای بررسی فرآیند پیری و جلوگیری از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: قرص ویاگرا عمر مردان را طولانی می کند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو