سریال

سریال "در جستجوی عشق" پربیننده شد/ ماجراهای دراماتیک دو دختر جوان


منبع: ایران آرت

119

1400/3/5

15:59


اقتباس جدید از رمان "در جستجوی عشق" نوشته نانسی میتفورد نیز مانند بسیاری دیگر، احتمالا طرفداران سفت و سخت کتاب را راضی نمی‌کند، اما برای کسانی که می‌خواهند ساعتی مفرح را تجربه کنند، رضایت‌بخش است.

ایران آرت: سریال "در جستجوی عشق" (The Pursuit of Love) به تازگی از شبکه "BBC One" پخش شده است. این سریال ۳ قسمتی، داستان دختر جوانی با شخصیت رمانتیک به روایت دوست صمیمی اوست که به دنبال عشق خانه پدری را ترک و ازدواج می‌کند. اما در انگلستان در آستانه جنگ دوم جهانی، سرنوشت، زندگی پر فراز و نشیبی را برایش تدارک دیده است.

به گزارش همشهری آنلاین، این سریال اقتباسی است از رمانی به همین نام از نانسی میتفورد. این رمان از سال ۱۹۴۵ که برای اولین بار منتشر شد تا به امروز همیشه در لیست کتاب‌های پرفروش بوده است. 

داستان سریال، روایت زندگی پرماجرای لیندا از قول دخترعمه و دوست صمیمی‌اش فَنی است. فَنی که مادرش او را در کودکی رها کرده و خاله‌اش او را بزرگ کرده است، کودکی و نوجوانی‌اش را با لیندا گذرانده و هر دو، در اتاق رختخواب‌ها و مخفیگاهشان، روزها درباره زندگی آینده رویاپردازی کرده‌اند. لیندا، که به خواسته پدر سلطه‌جوی خود از درس و تحصیل دور بوده، شخصیتی رمانتیک دارد که آینده خود را در عشق و ازدواجی رویایی می‌بیند و فَنی، دختری تحصیل‌کرده و کتاب‌خوان و محافظه‌کار است که لیندا را در پیگیری رویاهایش همراهی می‌کند. 

تصاویر | زندگی عاشقانه زنی ماجراجو در سال‌های جنگ جهانی دوم | سریال «در جستجوی عشق» محصول جدید بی‌بی‌سی وان

تصاویر | زندگی عاشقانه زنی ماجراجو در سال‌های جنگ جهانی دوم | سریال «در جستجوی عشق» محصول جدید بی‌بی‌سی وان

تصاویر | زندگی عاشقانه زنی ماجراجو در سال‌های جنگ جهانی دوم | سریال «در جستجوی عشق» محصول جدید بی‌بی‌سی وان

لیندا پر از شوق زندگی است و برای رفتن از خانه و شروع یک زندگی عاشقانه عجول، اما فَنی با وجود اشتیاق زیادی که دارد، در سایه لیندا پنهان می‌شود. پدر لیندا، لرد آلکنلی ترجیح می‌دهد فرزندانش را نزدیک خودش نگه دارد و آن‌ها را با آموزش اسب‌سواری و شکار، درست و قاعده‌مند تربیت کند. در این میان، لرد مرلین، همسایه آن‌ها، لیندا را با ادبیات و هنر آشنا و برای ورود به اجتماع آماده می‌کند. لیندا، در مهمانی که مخصوص دختران جوان برگزار می‌شود، با پسر بانکداری آلمانی آشنا می‌شود و علی‌رغم مخالفت پدرش که با آلمانی‌ها از جنگ جهانی اول دشمنی دارد، تصمیم می‌گیرد با او ازدواج کند. هر چند آینده لیندا پرماجرا و پر فراز و نشیب، به چنین ازدواج ساده‌ای ختم نمی‌شود. 

تصاویر | زندگی عاشقانه زنی ماجراجو در سال‌های جنگ جهانی دوم | سریال «در جستجوی عشق» محصول جدید بی‌بی‌سی وان

روایت داستان در سال‌های نزدیک به جنگ جهانی دوم و تلاقی با آن، فضا را دراماتیک‌تر کرده است. سرنوشت لیندا و انتخاب‌هایش، قدم به قدم با جنگ گره خورده و  گرچه توانسته از خانه پدری و فضای نظامی آن جان به در ببرد، اما ظاهرا برخلاف دخترداییش فَنی، نمی‌تواند برای مدتی طولانی، زندگی آرام و کم‌دردسری را تجربه کند. 

این سریال در مطبوعات انگلیس نقدهای خوبی دریافت کرد. منتقد رادیوتایمز نوشت: "...تماشای هر قسمت لذت و رضایت به همراه داشت و وقتی یکشنبه‌شب‌ها هم پخش شود، دیگر چه می‌خواهیم." منتقد تلگراف اگرچه به طور کلی از این سریال تمجید کرد، اما گفت که از نظرش انتخاب لی‌لی جیمز به عنوان بازیگر اصلی اشتباه بوده است. در حالی که اد کامینگ در ایندیپندنت از بازی جیمز تعریف کرد: "او مثل یک نوجوان آزاد و رها است، لب ورمی‌چیند، می‌خرامد و غرغر می‌کند. او در این نقش به نسبت بازی اخیرش در نقش باستان‌شناس عاشق‌پیشه در فیلم حفاری (The Dig ۲۰۲۱) راحت‌تر ظاهر شده است." لوسی منگن در گاردین نیز به قسمت اول این سریال بالاترین امتیاز یعنی ۵ ستاره داد و منتقد فایننشال تایمز نیز مرور مثبتی بر آن نوشت. 

امیلی مورتیمر به عنوان نویسنده و کارگردان این سریال، کار اقتباس از رمان را انجام داده و البته خودش نیز در نقش بولتر، مادر فَنی بازی کرده است. این اقتباس نیز مانند بسیاری دیگر، احتمالا طرفداران سفت و سخت کتاب را راضی نمی‌کند، اما برای کسانی که می‌خواهند ساعتی مفرح را تجربه کنند، رضایت‌بخش است. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو