تیراندازی در کالیفرنیا دست‌کم ۸کشته داشت

منبع: برترین ها

122

1400/3/6

00:58


فردی مسلح روز چهارشنبه ۲۶ مه (پنج خرداد) در محوطه اداره حمل و نقل کالیفرنیا آتش گشود و دستکم هشت نفر را کشت. مقامات این ایالت اعلام کردند که ضارب نیز مرده است.

یورو نیوز: فردی مسلح روز چهارشنبه ۲۶ مه (پنج خرداد) در محوطه اداره حمل و نقل کالیفرنیا آتش گشود و دستکم هشت نفر را کشت. مقامات این ایالت اعلام کردند که ضارب نیز مرده است.

مقام پلیس شهرستان سانتا کلارا گفتند که مظنون کارمنده اداره حمل و نقل این شهرستان بوده است. لاری اسمیت، کلانتر شهرستان سانتا کلارا گفت که مشخص نشده است که ضارب چگونه جان باخته است. مقام‌های ایالت کالیفرنیا نام مهاجم را سام کاسیدی معرفی کرده‌اند.

تیراندازی حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح در تاسیسات راه‌آهن سبک شهری در سن‌خوزه در همسایگی اداره پلیس و آزادراهی که به فرودگاه می‌رسد رخ داده است.

راسل دیویس، معاون کلانتر گفت که این حمله منجر به «جراحت‌های اساسی متعدد» شده است. وی قربانیان این حمله را کارمندان اداره حمل و نقل معرفی کرد.

وی اضافه کرد که گروه‌های خنثی‌سازی بمب پس از دریافت اطلاعاتی درباره وجود مواد منفجره احتمالی در داخل ساختمان، در حال جست‌وجو در مجموعه راه‌آهن بودند.

دو مجروح این حادثه به مرکز پزشکی سانتا کلارا منتقل شدند که در بدو ورود، یکی از مجروحان جان باخت و وضعیت دیگری وخیم اعلام شده است.

کارین ژان‌پیر، یکی از سخنگوهای کاخ سفید به این حمله واکنش نشان داد و گفت: «آنچه که مشخص است همان طور که رئیس جمهور گفت، ما از اپیدمی خشونت با سلاح گرم در این کشور رنج می‌بریم.»

آخر هفته گذشته در ایالات متحده آمریکا ۱۲ نفر به ضرب گلوله کشته شدند و ۵۰ نفر جراحت برداشتند.

جو بایدن پیش از این انتقاد کرده بود که خشونت با سلاح گرم، «یک رسوایی بین‌المللی» است.

طبق آمار سایت بایگانی خشونت اسلحه، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۶۳۵ نفر با سلاح گرم در آمریکا کشته شده‌اند که خودکشی با سلاح نیز در این آمار گنجانده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو