طرز تهیه رنگ غذای طبیعی

طرز تهیه رنگ غذای طبیعی , دستور تهیه رنگ غذا سبز زرد قرمز آبی بنفش یاسی

گاهی برای تزیین مواد غذایی نیاز داریم که غذاها را به رنگ های مختلف در آوریم. برای این کار از رنگ های خوراکی استفاده می شود. اما از آن جا که رنگ های خوراکی نیز از مواد شیمیایی استفاده شده است، برای سلامت خود و خانواده مان لازم است بتوانیم بعضی رنگ ها را به راحتی و با مواد غذایی تازه تهیه کنیم. از جمله این رنگ ها، رنگ قرمز یا صورتی است که از لبو یا چغندر پخته تهیه می شود. رنگ زرد از زردچوبه یا زعفران تولید می شود. رنگ سبز از اسفناج و رنگ بنفش از زغال اخته تهیه می گردد که روش تهیه رنگ ها به صورت زیر است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رنگ غذای طبیعی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رنگ غذای طبیعی
چغندر پختهیک چهارم پیمانه
آب چغندر غلیط۱ قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
زغال اخته تازه یا یخ زدهیک چهارم پیمانه
اسفناج تازه یا یخ زدهیک چهارم پیمانه

طرز تهیه رنگ غذای طبیعی

طرز تهیه رنگ غذای طبیعی صورتی

برای تهیه رنگ صورتی، ابتدا لبوی پخته را همراه با آب چغندر غلیظ درون غذا ساز می ریزیم و میکس می کنیم تا یکدست شود. سپس مواد را از صافی رد می کنیم. آبی که از آن خارج می شود قرمز است و می توان در ظرف در بسته به مدت دو هفته در یخچال نگهداری کرد. با این رنگ و اضافه کردن آن به مواد غذایی، رنگ آن ها صورتی می شود.

رنگ زرد

برای تهیه رنگ زرد از زردچوبه می توان استفاده کرد. یک قابلمه کوچک بر می داریم. زردچوبه را با یک چهارم پیمانه آّب مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم. تا ۵ دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا سرد شود. از صافی رد می کنیم و در یک ظرف در بسته تا ۲ هفته می توانیم از آن استفاده کنیم. می توان برای تهیه رنگ زرد از زعفران دم کرده نیز استفاده نمود.

رنگ بنفش ارغوانی

برای تهیه رنگ بنفش ارغوانی از زغال اخته استفاده می کنیم. زغال اخته می تواند تازه یا یخ زده باشد. هسته زغال اخته ها را در آورده و با ۲ قاشق چای خوری آب درون میکسر می ریزیم و میکس می کنیم تا یکدست شود. سپس از صافی عبور می دهیم. این رنگ را حدود ۲ هفته در ظرف در بسته در یخچال می توان نگهداری کرد.

طرز تهیه رنگ غذای طبیعی سبز

برای تهیه رنگ سبز از اسفناج استفاده می کنیم. یک تابه بر می داریم. حدود یک پیمانه اسفناج تازه یا یخ زده را با ۳ قاشق غذا خوری درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم با درب بسته یم گذاریم تا بپزد. سپس آب اضافه آن را دور می ریزیم و اسفناج ها را درون میکسر یا غذا ساز پوره می کینم. سپس صاف می کنیم و آب آن را درون یک ظرف دربسته به مدت دو هفته در یخچال نگهداری می کنیم.