تنش در عراق با بازداشت فرمانده حشد الشعبی

منبع: برترین ها

92

1400/3/6

06:48


منابع دولتی در عراق می گویند، یک کمیته مشترک دولتی، کار تحقیق و تفحص در قضیه بازداشت «قاسم محمود مصلح» فرمانده ارشد الحشد الشعبی را برعهده گرفته است، همزمان در کربلا راهپیمایی هایی در اعتراض به بازداشت مصلح برپا شده است که در آن خواهان آزادی فوری این فرمانده جهادی شده اند.

ایرنا: منابع دولتی در عراق می گویند، یک کمیته مشترک دولتی، کار تحقیق و تفحص در قضیه بازداشت «قاسم محمود مصلح» فرمانده ارشد الحشد الشعبی را برعهده گرفته است، همزمان در کربلا راهپیمایی هایی در اعتراض به بازداشت مصلح برپا شده است که در آن خواهان آزادی فوری این فرمانده جهادی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «اینا»، این منابع دولتی گفته اند که کمیته ای مشترک از دستگاه های امنیتی و نظامی متشکل از اطلاعات ارتش، اطلاعات وزارت کشور، فرماندهی عملیات مشترک به علاوه الحشد الشعبی کار تحقیق و تفحص را در قضیه بازداشت قاسم مصلح فرمانده الحشد الشعبی برعهده گرفته اند.

فرمانده حشد‌الشعبی آزاد شد

براساس این گزارش، این کمیته مشترک برحسب روندهای قانونی و نظامی کار تحقیق و تفحص را در این پرونده برعهده دارد.

همزمان ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مشترک نظامی عراق گفته است که قاسم مصلح بنا به حکم قضایی بازداشت شده و بازجویی قضایی از او صورت گرفته است.

این ستاد در بیانیه ای اعلام کرده است که در وقت حاضر بازجویی با مصلح در خصوص اتهامات منتسب به او جریان دارد.

این گزارش ها در حالی است که برخی منابع رسانه ای گفته اند که این فرمانده شامگاه چهارشنبه آزاد شده است؛ البته این گزارش هنوز تایید نشده است.

بازداشت این فرمانده ارشد الحشد الشعبی که از نیروهای جهادی برجسته در مبارزه با گروه تروریستی داعش به شمار می رود، امروز اوضاع در بغداد را بین نیروهای مقاومت و الحشد الشعبی با دولت عراق متشنج کرده است.

نیروهای الحشد الشعبی می گویند که نیروهای آمریکایی در عملیات هلی برن با همکاری سازمان اطلاعات عراق، مصلح را در جنوب بغداد به اتهام حملات موشکی اخیر به پایگاه نظامیان آمریکا در «عین الاسد» در غرب الانبار بازداشت کرده اند.

براساس گزارش ها، تعدادی از نیروهای الحشد الشعبی و مقاومت بعد از ظهر امروز با ورود به داخل منطقه امنیتی سبز، مقر هیات دولت و همچنین منازل شخصی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و «احمد ابورغیف» رییس سازمان اطلاعات عراق را محاصره کرده اند.

تعدادی از فرماندهان برجسته مقاومت مانند شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق و ابوآلاء الولایی دبیرکل کتائب سید الشهدا، بازداشت مصلح را با اهداف سیاسی و مرتبط با عدم برگزاری انتخابات و ایجاد هرج و مرج بیشتر در کشور دانسته اند.

همزمان از کربلای معلی خبر رسیده که جمعیتی خشمگین در اعتراض به بازداشت این فرمانده الحشدالشعبی که از قهرمانان جنگ علیه داعش محسوب می شود، در اطراف حرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) تجمع کرده و خواستار آزادی فوری وی شده اند.

راهپیمایان، دولت الکاظمی را به همکاری با آمریکایی ها برای بازداشت فرزندان عراقی متهم کرده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو