دیدنی های شگفت انگیز روستای سیرچ

دیدنی های شگفت انگیز روستای سیرچ


منبع: آرگا

104

1400/3/6

10:08


دیدنی های روستای زیبای سیرچ شامل جاذبه های طبیعی می باشد این روستا در دل کویر های کرمان واقع شده است و یکی از مناطق ییلاقی است که به دلیل آب و هوای مناسب خود به یک تفرجگاه تبدیل شده است. این روستا دارای چشمه های آب گرم نیز می باشد این روستا بالغ بر ۱۰۰ سال قدمت دارد و شهرت زیادی در کرمان دارد.

سیرچ، روستایی دیدنی در دل کویرهای کرمان با جاذبه های شگفت انگیز و دوست داشتنی که علاقه مندان زیادی دارد این روستا در بخش شهداد واقع شده است و دارای آب و هوایی مطبوع و معتدل است فاصله این روستای دیدنی تا کرمان ۸۰ کیلومتر است و جالب است بدانید که یکی از مناطق ییلاقی خوش آب و هوا در کرمان محسوب می شود. چشم اندازهای این منطقه بسیار دیدنی و جذاب است توده های انبوهی از درختان با قدمت بالا که در این منطقه واقع شده اند چشم انداز آن را زیباتر کرده اند. چندین درخت کهنسال که شامل سرو و چنار می شوند در این منطقه واقع شده اند و ارزش زیست محیطی بالایی دارند این روستا مکان مناسبی برای سفر شما است و دارای آب و هوایی کوهستانی است و یک منطقه ییلاقی محسوب می شود.

دیدنی های سیرچ کرمان:

این منطقه در تابستان یکی از تفرجگاه های کرمان است پوشش های گیاهی این منطقه در حجم انبوهی واقع شده اند بخش مهمی از پوشش های گیاهی آن را درختان سرو و چنار تشکیل می دهند. این روستا یکی از  دیدنی های کرمان برای گردشگران محسوب می شود و یکی از علت هایی که این روستا دارای اهمیت توریستی قرار گرفتن آن در دل کویر است و آب و هوای خنکی که در این منطقه حاکم است موجب شده تا به یکی از تفرجگاه های تابستانی تبدیل شود.

 

دیدنی های سیرچ

چشمه آبگرم:

یکی از مهم ترین دیدنی های این منطقه آبگرم آن می باشد که گردشگران می توانند از آن استفاده نمایند. نام این چشمه آبگرم چوشان می باشد که برای مردم استان کرمان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. این چشمه دارای مواد معدنی فراوان می باشد که برای درمان بسیاری از بیماری های مفصلی مناسب است. اگر قصد سفر به استان کرمان و بازدید از دیدنی های سیرچ را دارید چشمه آبگرم چوشان یکی از بهترین گزینه ها در طول سفر می باشد. فاصله این چشمه تا شهر کرمان حدود ۴۵ کیلومتر می باشد که باید آن را سپری نمایید. روزانه تعداد زیادی از گردشگران از سراسر ایران برای استفاده از خواص درمانی این چشمه به کرمان سفر می کنند تا بتوانند از خواص آن برای درمان و تفریح استفاده نمایند. این چشمه از بخش شمالی روستای چوشان سرچشمه گرفته است و برای مردم استان به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود.

چشمه آب گرم سیرچ

 

منطقه گردشگری شهداد:

یکی دیگر از دیدنی های سیرچ منطقه شهداد آن می باشد که فاصله بسیار کمی با سیرچ دارد و شما می توانید برای طول سفر خود این منطقه را برای تفریح و سرگرمی انتخاب نمایید. شهداد دارای باغ های زیبا با درختان سر به فلک کشیده است که می تواند در تابستان برای شما یک مکان دیدنی زیبا را بسازد. همچنین این منطقه دارای مناطق گردشگری زیبا از جمله چشمه، کویری کلوت و … می باشد که می تواند یک روز تفریحی عالی را برای شما بسازد. اگر قصد سفر به استان کرمان را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این جاذبه مهم در نزدیکی کرمان بازدید نمایید.

آشنایی با مناظر سیرچ

بهترین زمان برای سفر:

گردشگران می توانند در تمام فصول سال از این منطقه خوش آب و هوا دیدنی بازدید کنند. این منطقه در هر یک از فصول سال دارای زیبایی خاص خود می باشد و می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید. در بهار دارای شکوفه های زیبا و خوش بو را می تواند در این روستا دید. در تابستان می تواند از آب و هوای مطلوب آن و چشمه های استفاده نمود. در پاییز می تواند از زردپوش شدن باغ های این منطقه لذت برد و در زمستان می توان از پیست اسکی آن استفاده کرد. بازدید از دیدنی های سیرچ زمان نمی شناسند و گردشگران می توانند در هر زمانی که قصد سفر داشتند از این پدیده مهم در استان کرمان بازدید نمایند.

مسیر دسترسی:

برای بازدید از این روستا دو جاده وجود دارد که هر دوی آن ها دارای آسفالت می باشد و شما عزیزان می توانید از آن بازدید نمایید. مسیر اول جاده ی کرمان – سیرچ و مسیر دوم شهداد – سیرچ که می توانید از هر دو مسیر به راحتی از دیدنی های سیرچ بازدید نمایید. شما با سفر به این منطقه می توانید با شگفتی های زیادی رو به رو شوید. این منطقه دارای کویری زیبا، چمشه آبگرم با خواص درمانی، باغ های سرسبز و شگفت انگیز می باشد که کمتر روستایی در ایران دارای چنین جاذبه هایی است.

جاذبه های سیرچ

معرفی مکان های دیدنی کرمان می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار علاقه مندان قرار دهد این شهر توریستی دارای جاذبه های بسیار زیادی است و از جمله مهم ترین جاذبه های آن می توان به این روستای تفریحی با آب و هوای معتدل اشاره کرد. این منطقه یکی از قطب های گردشگری و جهانگردی است آشنایی با فرهنگ های ویژه ای که در این مناطق حاکم هستند می تواند سنت های قدیمی را زنده نگه دارد و ارزش های آن را دو چندان کند بنابراین باید در سفر خود به این منطقه از این تجربیات غافل نشوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو