معنی رنگ های مختلف گل صد تومانی : گل پیونی نماد چیست ؟

معنی رنگ های مختلف گل صد تومانی : گل پیونی نماد چیست ؟


منبع: دلگرم

225

1400/3/6

10:08


معنی رنگ های مختلف گل صد تومانی : گل پیونی نماد چیست ؟

گل پیونی نشانه چیست ؟

گل صد تومانی، این گل کلاسیک و زیبا، سال هاست که زینت بخش باغچه‌های خانه‌ هاست. آن فقط به کمی مراقبت نیاز دارد تا حس شادی و طراوت را به محیط هدیه کند.

اگر دوست دارید گیاهی بکارید که مدت طولانی از آن لذت ببرید، صد تومانی گل مورد نظر شماست. این گل زیبا می‌تواند تا 100 سال پس از کاشته شدن هم باطراوت بماند و به گلدهی ادامه دهد!

گل پیونی در دسته گل نیز جلوه ای خاص دارد، اگر قصد خرید دسته گل را دارید از تازه بودن گل ها مطمئن شوید و گل ها را دور از دستگاه‌های تهویه هوا قرار دهید.

پیونی متعلق به آسیا، جنوب اروپا و شمال غربی آمریکاست. جالب است بدانید پیونی سفید، از قدیمی ­ترین و اصیل­ ترین گیاهان طب سنتی چینی است، آنها از این گل برای درمان بیماری‌هایی مثل تشنج استفاده می‌کردند.

تاریخچه گل پیونی

تاریخچه این گل به چین باستان برمی­ گردد. صد تومانی به دلیل خواص ریشه و گلبرگ‌ های خود بارها و بارها در آنجا پیوند زده شده است. چینی‌ها ریشه آن را می‌خوردند چون معتقد بودند در درمان و پیشگیری از تب بسیار مفید است.

پیونی منحصرا در چین مانده بود، تا سال 1784 که در اروپا هم کشف شد. نام پیونی، به “پین” شاگرد اسقلبیوس برمی‌گردد. اسقلبیوس یکی از الهه‌های یونانی، الهه طب و داروی یونان باستان بود.

وقتی پلوتو در یک مشاجره با هرکول زخمی شد، پین برای درمان آن از یک گیاهی استفاده کرد. این گیاه در کوه المپوس رشد می‌کرد و به افتخار کاشفش، پین، پیونی نامگذاری شد.

گل صد تومانی نماد چیست ؟

گل پیونی یا همان گل صد تومانی نماد افتخار، ثروت و عشق رمانتیک است. پیونی صورتی رمانتیک ترین رنگ آن است و برای دسته گل عروس و تزیین میزهای عروسی بسیار مناسب است.

گل پیونی سفید نماد چیست ؟

همانطور که گفته شد گل پیونی سفید یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین انواع پیونی است و به معنای شرمندگی و پشیمانی می باشد. پس اگر به دنبال گلی برای عذرخواهی از کسی هستید، پیونی سفید را انتخاب کنید.

نماد گل پیونی

گل صد تومانی سفید نماد چیست ؟

گل پیونی صورتی نماد چیست ؟

رنگ صورتی رنگ ملایمی است که برای گل های هدیه مورد استفاده قرار می گیرد. گل پیونی صورتی معنایی مشابه به رنگ سفید آن دارد و نماد شرمندگی و پشیمانی است.

نماد گل صد تومانی

گل صد تومانی صورتی نماد چیست ؟

گل پیونی قرمز نماد چیست ؟

بر خلاف بسیاری از گل های قرمز، گل پیونی قرمز نماد عشق و محبت نیست و معنای دیگری دارد. این گل زیبا پیام آور افتخار، احترام زیاد و ثروت است.

نماد گل پیونی چیست

گل صد تومانی قرمز نماد چیست ؟

خواص گل پیونی

گل صد تومانی در صنعت داروشناسی کاربرد فراوان داشته و در تهیه چای نیز از آن استفاده می کنند. این گل حاوی ترکیبات بسیار موثر و مفیدی است که طبق تحقیقات گسترده بر میزان کلسترول خون اثرگذار بوده و به کاهش آن کمک می کند.

همچنین به سلامت قلب و عروق کمک کرده و با افزایش میزان خون رسانی و اکسیژن رسانی به بافت ها به تنظیم عملکرد قلب و تعادل بخشی به میزان فشار خون کمک می نماید.

همچنین بخوانید:

معنای گل نیلوفر آبی : گل نیلوفر نماد چیست ؟

معنای نمادین گل نرگس : گل نرگس نماد چیست ؟

معنی رنگ های مختلف گل ارکیده : گل ارکیده نماد چیست ؟

گل آلاله نماد چیست ؟


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو