کرونا احتمالا در آزمایشگاه تولید شده است!

منبع: سیمرغ

50

1400/3/6

13:03


کرونا احتمالا در آزمایشگاه تولید شده است!

"بیل نلسون" رئیس جدید ناسا مدعی شد ویروس کووید-19 ممکن است از آزمایشگاه آمده باشد و این احتمال را نمی‌توان نادیده گرفت

بیل نلسون: ممکن است ویروس کرونا از آزمایشگاه آمده باشد

به نقل از آی‌ای، "بیل نلسون" سناتور سابق دموکرات ایالت فلوریدا و مدیر تازه منصوب شده ناسا در یک رویداد مجازی اظهار نظرهای عجیب و غریبی در مورد چین، بحران کووید-19 و امنیت ملی آمریکا کرد و این تصور را مطرح کرد که ممکن است ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در چین به بیرون درز کرده باشد.

البته این ادعا را نباید بی چون و چرا پذیرفت، زیرا مطرح کردن اینکه چین مقصر شیوع این همه‌گیری جهانی است، بدون ارائه شواهد متقن و علمی درست نیست.

"نلسون" گفت که ایالات متحده باید حواسش به چینی‌ها باشد و برای ادعای خود به گزارش‌های غیر رسمی مبنی بر اینکه ویروس کرونا می‌تواند از آزمایشگاهی در موسسه ویروس شناسی ووهان آمده باشد، تکیه کرد.

وی گفت: آنها[چینی‌ها] در فضا بسیار پرخاشگرانه و تهدید کننده عمل می‌کنند و ما باید نگران باشیم. این قابل نادیده گرفتن نیست.

اگرچه رشد و نشت ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در ووهان غیرممکن نیست و حتی اگر تلاش‌های فضایی این کشور "تهاجمی" توصیف شود، باز هم پیشرفت چین در فضا هیچ ارتباطی به ایجاد تصادفی یک بیماری همه‌گیر جهانی ندارد. البته همانطور که دانشمندان در مورد منشاء شیوع کرونا می‌گویند، عدم وجود شواهد دلیل بر نادرست بودن این فرض نیست.

با فرض اینکه ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان به بیرون درز کرده است، ممکن است هرگز اثبات نشود، چرا که این میکروارگانیسم‌ها به طور طبیعی عمر کوتاهی دارند. ضمن اینکه تصور اینکه دانشمند یا دانشمندانی در چین یا هرجای دیگر دنیا، عمداً به چنین ویروسی اجازه دهند از محدوده سالم و حفاظت شده آزمایشگاه خارج شود، دشوار است.

اما موضوع گیج کننده در مورد سوءظن‌های رئیس جدید ناسا این است که ناسا یک سازمان دولتی است که برای پیشبرد منافع بشر در فضا ایجاد شده است، نه اپیدمیولوژی. بنابراین احساس می‌شود که رئیس جدید این آژانس فرافکنی می‌کند و طرح این موضوع هیچ ارتباطی با کاوش در فضا ندارد و در بهترین حالت گمراه کننده است.

با این حال در موضوع اکتشافات فضایی، چین بسیار پیشرفت کرده است. هفته گذشته این کشور اولین مریخ‌نورد خود را بر روی سیاره مریخ فرود آورد که یک جهش نمادین رو به جلو در هدف خود برای پر کردن شکاف فضایی بین خود و ایالات متحده است.

"نلسون" نیز به عنوان رئیس جدید ناسا از نقش چین به عنوان یک رقیب جدی در صنعت فضایی نام برده است، اما ارتباط مشخصی میان این موضوع و شیوع ویروس کرونا دیده نمی‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو