سیاست سایپای نوین کاهش وابستگی و بومی‌سازی صنعت خودرو است

منبع: برترین ها

48

1400/3/6

19:15


يك نماينده مجلس شوراي اسلامي با تقدیر و تشکر از مدیران سایپا برای حرکت به سمت تولید خودروهای شاسی‌بلند و با کیفیت گفت: قرارداد سایپا با وزارت دفاع و حرکت به سمت سایپای نوین در راستای کاهش وابستگی و بومی‌سازی صنعت خودرو است.

تصویر روز: يك نماينده مجلس شوراي اسلامي با تقدیر و تشکر از مدیران سایپا برای حرکت به سمت تولید خودروهای شاسی‌بلند و با کیفیت گفت: قرارداد سایپا با وزارت دفاع و حرکت به سمت سایپای نوین در راستای کاهش وابستگی و بومی‌سازی صنعت خودرو است.

احمد محرم‌زاده نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت مدیران سایپا به سمت تولید و عرضه خودروهای با کیفیت مثل شاهین و آریا اظهار داشت: تولید خودروهای باکیفیت و شاسی بلند آرزوی دیرینه ملت ایران و متقاضیان خرید خودروها است.

سیاست سایپای نوین کاهش وابستگی و بومی‌سازی صنعت خودرو است

وی افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی مختلف کشور، استاندارد نبودن برخی جاده‌ها و صعب‌العبور بودن برخی مناطق کشور، خودروهای متناسب با این مناطق و با کلاس‌های متنوع باید تولید شود تا مشتریان بتوانند برحسب محل زندگی خود خودرویی در شان خود داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: مردم هر منطقه براساس شرایط محیط جغرافیایی خود خودرو خریداری می‌کنند، به عنوان مثال در مناطق کوهستانی مردم بیشتر به خودروهای شاسی‌بلند علاقه دارند.

محرم‌زاده عنوان کرد: ‌سایپای نوین می‌تواند به این سلایق و علاقه مختلف و متنوع پاسخ بدهد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های انسانی و نخبگان دانشگاهی در کشور اظهار داشت:‌ اینکه مدیران سایپا به سمت بهره‌گیری از دانش و تجربه نخبگان برای تولید خودروی بومی رفتند اقدام بسیار خوبی است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، فکر و دانش آنها برای تقویت تولید خودروهای قابل رقابت با جهان استفاده کرد و همچون صنایع دفاعی خوب درخشید.

محرم‌زاده در همین راستا به انعقاد قرارداد سایپا با وزارت دفاع و شرکت‌های زیرمجموعه برای تولید قطعات خودرو در داخل کشور اشاره کرد و گفت: این اقدام سایپا و تصمیم مدیران این شرکت نیز در راستای بومی‌سازی و تولید قطعات در داخل است.

وی تأکید کرد: همکاری سایپا با وزارت دفاع به معنای کاهش وابستگی به خارج و تولید خودرو در داخل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: ما از هر گونه همکاری سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید قطعات خودرو و رفتن به سمت سایپای نوین قاطعانه حمایت می‌کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو