نما ترمووود چیست ؟ | طراحی تا اجرای نمای ترمووود

منبع: زیبامون

140

1400/3/6

20:56


ما در این مقاله به معرفی نما ترمووود و ویژگی‌های منحصر به فرد آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

نما ترمووود چیست ؟ | طراحی تا اجرای نمای ترمووود

امروزه با گشت و گذار در سطح شهر، محله و کوچه‌ها و توجه به نما ساختمان‌ها متوجه تنوع در طراحی و نوع مصالح به کار رفته شده در طراحی نما ساختمان خواهید شد. نما ساختمان مانند لباس برای انسان است پس به کارگیری طراحی اصولی و مصالح مناسب می‌تواند شخصیت ساختمان را شکل دهد.

یکی از مصالحی که امروزه بسیار محبوب شده، ترمووود است. ترمووود، به عنوان محصولی نوین شناخته شده است که به ظاهر ساختمان زیبایی و گرمای خاصی انتقال می‌دهد.

احتمالا در ذهنتان سوال‌هایی ایجاد شده است (نمای ترمووود چیست، قیمت چوب نما ترمووود چقدر است و سوالات دیگر)، ما در این مقاله از دنیزوود به معرفی نما ترمووود و ویژگی‌های منحصر به فرد آن پرداخته‌ایم.

برای شناخت بهتر نما ترمووود تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

نمای ترمووود چیست ؟

ترمووود در واقع همان چوب است که طی فرایند خاص و علمی در چند مرحله ضمن مراقبت از چوب به وسیله بخار، حرارت دیده است. (بخار علاوه بر نقشی که در حفاظت از چوب بر عهده دارد، بر روند و سرعت تغییرات شیمیایی چوب هم تاثیر می گذارد.) از این رو ترمووود مقاومت و استحکام بالایی دارد به همین خاطر در صنعت ساختمان و دکوراسیون جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

حال که با ترمووود آشنا شدید به معرفی نمای ترمووود می‌پردازیم: نمای ترمووود همان نمای چوبی است با این تفاوت که با استفاده از ترمووود برای نما ساختمان دیگر نگران باد، باران و برف نباشید زیرا ترمووود چوبی است که در برابر اینگونه آسیب‌ها مقاومت بالایی دارد و بدون هیچگونه آسیبی تا سالیان سال نما ساختمان را زیبا و جذاب جلوه می‌دهد.

 

مزایا و معایب نمای ترمووود

نمای ترمووود مانند هر مصالح دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه دنیزوود به معرفی آن‌ها پرداخته‌ است:

 

مزایا نمای ترمووود

  • در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، مقاوم است.
  • نصب آن به نصب مصالح دیگر در نما ساختمان آسان است.
  • شست‌وشو و نگهداری نمای ترمووود به نسبت آسان است.
  • وزن کمی دارد.
  • قابلیت استفاده در نماهای قوس‌دار را نیز دارد.
  • در برابر رطوبت، گرما، حمله حشرات و اینگونه آسیب‌ها مقاوم است.
  • زیبایی و گرمای خاصی به نمای ساختمان انتقال می‌دهد.
  • دارای تنوع در بافت و رنگ است.

 

معایب نمای ترمووود

یک عیبی که ممکن است به زیبایی نمای ترمووود آسیب بزند این است که: ترمووود نسبت به اشعه ماورای بنفش آفتاب مقاوم نیست و ممکن است تغییر رنگ بدهد و همین موضوع عاملی برای از بین بردن زیبایی نمای ساختمان باشد.

دنیزوود به شما پیشنهاد می‌دهد با استفاده از رنگ‌ها و پوشش‌های پیگمنت‌دار از تغییر رنگ نمای ترمووود جلوگیری کنید و با خیال راحت اجرای ترمووود نما را انجام دهید و تا سالیان سال از زیبایی و گرمای نمای ساختمان لذت ببرید.

 

قیمت چوب نما ترمووود

از زمان ورود ترمووود به کشور ایران، قیمت چوب نما ترمووود به دلیل استقبال بالا از این مصالح جذاب نوسانات قابل توجهی داشته است. شرکت دنیزوود سعی کرده است قیمت چوب نما ترمووود را با توجیه اقتصادی مناسب و با کمترین تغییرات در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

اجرای ترمووود نما

اجرای ترمووود نما به طراحی نمای ساختمان بستگی دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم طراحی نما ساحتمان را به یک طراح حرفه‌ای و باتجربه بسپارید تا متناسب با سلیقه، بودجه و شرایط شما بهترین طراحی نما ساختمان را با ترمووود اجرایی کند.

 

طراحی نما ترمووود

ترمووود نما در ابعاد و اندازه مختلف با رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی تولید و وارد بازار می‌شود، از این رو طراحان می‌توانند به راحتی متناسب با طراحی خود و قوانین موجود از ترمووود نما استفاده کنند.

طراحی نما ترمووود برای ساختمان‌ها و ویلاهای مختلفی قابل اجراست که در ادامه نمونه تصاویری از طراحی نما ترمووود را مشاهده خواهید کرد.

 

نما ساختمان ترمووود

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، نما ساختمان مانند لباس برای انسان است که می‌تواند با استفاده از مصالح مختلفی طراحی و اجرا شود و استفاده از یک مصالح مناسب با توجه به شرایط ساختمان به سلیقه و شرایط کارفرما بستگی دارد.

 امروزه نما ساختمان ترمووود یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین طراحی‌ها برای نما ساختمان است.

 

استفاده از چوب نما ترمووود در طراحی نما ساختمان مدرن و شیک

استفاده از چوب نما ترمووود در طراحی نما ساختمان مدرن و شیک

 

نمونه پروژه اجرایی نمای ساختمان با چوب ترمووود

نمونه پروژه اجرایی نمای ساختمان با چوب ترمووود

 

نما ترمووود ویلا

ترمووود علاوه بر ساختمان چند طبقه و آپارتمانی برای ویلا نیز قابل استفاده است. این مصالح جذاب می‌تواند بر روی حس ‌و حال و صمیمت ویلا تاثیرگذار باشد از این رو ترمووود بهترین انتخاب برای طراحی نما ویلا است.

 

نما ترمووود ویلا با طراحی لوکس و لاکچری

نما ترمووود ویلا با طراحی لوکس و لاکچری

 

شیک ترین و جدیدترین طراحی نما ویلا با استفاده از چوب ترمووود با طراحی لوکس

شیک ترین و جدیدترین طراحی نما ویلا با استفاده از چوب ترمووود با طراحی لوکس

 

سخن پایانی

در این مقاله از دنیزوود با صفر تا صد نمای ترمووود آشنا شدید. شرکت دنیزوود با چندین سال سابقه در امر دکوراسیون داخلی و خارجی، عرضه‌کننده مستقیم چوب نما، پروفیل‌های ترمووود فنلاند و چوب پلاست، طراح و مجری تخصصی نمای ساختمان، روف گاردن، المان‌ها، سازه‌های چوبی (آلاچیق و پرگولا)، فضاسازی و زیباسازی محیط اطرافتان است.

www.denizwood.co

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو