سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: آمار رای اولی‌های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که آیا افزایش ساعات رای‌گیری ۷ صبح تا ۱۲ شب خلاف قانون اساسی نیست افزود: رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری از ۷ صبح انجام خواهد شد و این تصمیم هیچ‌گونه مغایرتی با هیچ قانونی ندارد. در قانون ستاد مقابله با کرونا اشاره شده که برخی از شعبه‌ها می‌توانند به تشخیص وزارت کشور و هماهنگ شورای نگهبان رای گیری را تا ۲ بامداد هم تمدید کنند.

وی تاکید کرد: این مصوبه برای همه شعب قابل اجرا نیست و شعبه‌هایی که واقعاً نیازمند تمدید ساعات اخذ رای هستند، مشمول این مصوبه می‌شوند.

موسوی با اشاره به راه اندازی دوباره اپلیکیشن شعبه یاب برای انتخابات ۱۴۰۰ ادامه داد: ان‌شاءالله از اپلیکیشن شعبه یاب در این دور ازانتخابات هم استفاده خواهیم کرد، البته در ستاد ملی کرونا تصویب شد که مدیریت این مجموعه بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگیرد تا اپلیکیشنی قوی به مردم ارائه شود.

موسوی با اشاره به تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات «کمیسیون بررسی تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری» در وزارت کشور تشکیل شد؛ ۳ جلسه در این کمیسیون با حضور وزیر کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان صدا و سیما، نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما و دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات برگزار شده است؛ تصمیماتی از جمله استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما رادیو تلویزیون و فضای مجازی گرفته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در این جلسات بحث مناظره‌ها مد نظر قرار گرفت و قرار است ۳ برنامه ۱۸۰ دقیقه‌ای پخش شود؛ همچنین مناظره نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از طریق رادیو پخش خواهد شد؛ افزون بر این هر کدام از نامزدهای انتخابات می‌توانند دو مستند نیم ساعته از تلویزیون پخش کنند. ضمن اینکه قرار شد از ظرفیت‌های تلوبیون به عنوان تلویزیون اختصاصی هر نامزد استفاده شود تا بتوانند برنامه‌های تلویزیونی خودشان را از آن برای هواداران خود پخش کنند.