سرم روشن کننده نیاسینامید و زینک اوردینری جهت درمان : آکنه ، درمان لک و جوش

سرم روشن کننده نیاسینامید و زینک اوردینری جهت درمان : آکنه ، درمان لک و جوش


منبع: دلگرم

156

1400/3/7

10:39


سرم روشن کننده نیاسینامید و زینک اوردینری جهت درمان : آکنه ، درمان لک و جوش

معرفی سرم ضد جوش نیاسینامید ۱۰٪ + زینک ۱٪ اوردینری

جوش آزار دهنده ترین مشکل پوستی است که گاه به گاه و عموما بی وقت سراغمان می آید. سرم ضد جوش برند اوردینری عملکرد غدد ترشح کننده چربی را کنترل می کند و منافذ باز را کاهش میدهد. اگر از جوش ها و جای آن ها رنج می برید، این محصول می تواند انتخابی عالی برای شما باشد.

این سرم حاوی 10 درصد نیاسینامید و 1 درصد زینک می باشد.نیاسینامید همان ویتامین B3 می باشد که علاوه بر عملکرد دارویی و غذایی از آن در محصولات مراقبت پوستی هم استفاده می شود. نیاسینامید خواص متنوعی دارد مثل از بین بردن جای جوش ها و کاهش چروک و خطوط صورت و کاهش تعداد و سایز منافذ باز پوست که ظاهری ناخوشایند را بر پوست ایجاد می کنند.

نیاسینامید اثر مشابهی با هیدروکینون در کاهش لک ها دارد و هم چنین اثبات شده است که برای درمان جوش ها اثر مشابهی با ژل کلیندامایسین دارد.زینک خاصیت ضد التهابی دارد و به درمان جوش ها کمک میکند. هم چنین خاصیت ضد قرمزی دارد و برای کسانی که پوستشان حساس است مناسب است. زینک سبب کنترل غدد ترشح کننده چربی که مستقیما در ایجاد جوش نقش دارند می شود.

separator line

روش مصرف سرم ضد جوش نیاسینامید

روش مصرف سرم ضد جوش نیاسینامید

صبح ها و عصر ها چند قطره روی کل صورت پخش نمایید و فرصت دهید تا جذب شود. می توانید روی آن از کرم های دیگر بسته به نیازتان استفاده نمایید.

separator line

ویژگی های اصلی سرم ضد جوش اوردینری

کوچک کننده منافذ باز

درمان کننده آکنه یا جوش

ضد لک

کنترل غدد ترشح کننده چربی

مناسب انواع پوست ها

وگان و بدون انجام تست روی حیوانات

فاقد پارابن، سولفات، الکل، سیلیکون و گلوتن

فاقد عطر

separator line

درباره برند سازنده سرم ضد جوش نیاسینامید

برند اوردینری در سال ۲۰۱۶ با یک فرد ایرانی-کانادایی به نام برندن ترواکس (Brandon Truaxe) که در ایران به نام علی روشن متولد شده بود بوجود آمد. وی در سال ۲۰۱۳ کمپانی د سی ام (DECIEM) یا نام دیگرش “شرکت زیبایی غیر طبیعی!” (The Abnormal Beauty Company) را در کانادا پایه گذاری کرد که این کمپانی امروزه شامل بیش از ۱۰ برند من جمله برند اوردینری می باشد. برندن در ژانویه (January) سال ۲۰۱۹ به طور ناگهانی در سن ۴۰ سالگی فوت کرد.

مقدار فروش محصولات اوردینری در همه جای دنیا شگفت انگیز است و علت موفقیت این برند تولید محصولات درمانی پوستی با هزینه های معقول و مناسب است. از جمله محصولات محبوب این برند می توان به سرم هیالورونیک اسید، سرم دور چشم کافئین، سرم بافت، سرم لایه بردار AHA، سرم ضد جوش نیاسینامید اوردینری و … اشاره کرد. نام محصولات اوردینری بر گرفته از محتویات آن ها است. و این محصول همانطور که از نامش پیداست از نیاسینامید و زینک تشکیل شده است.

separator line

ترکیبات سرم ضد جوش نیاسینامید

سرم ضد جوش اوردینری فاقد پارابن، سولفات، الکل، سیلیکون و گلوتن است.

separator line

درمان قطعی جوش

10 درمان قطعی جوش صورت در منزل

1. درمان جوش صورت با خمیردندان

خمیردندان دارای ماده سیلیکا است و باعث ترمیم پوست و درمان جوش می‌شود. البته نکته مهم اینجاست که قسمت سفیدرنگ خمیردندان را باید روی جوش بمالید زیرا برخی از خمیردندان‌ها دارای ماده لوریل سولفات سدیم هستند و این ماده باعث تحریک جوش می‌شود. نکته دیگر این است که از این روش نباید دائم استفاده کنید زیرا استفاده زیاد از خمیردندان ممکن است باعث تحریک پوست شود. خمیردندان می‌بایست به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید.

2. درمان جوش صورت با آبلیمو

راه فوق العاده دیگر برای درمان جوش استفاده از آبلیموی تازه است. آبلیمو حاوی اسید سیتریک است و به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی عمل می‌کند و میکرب‌های جوش را از بین می‌برد. بهتر است با یک تکه پنبه آبلیمو را دور جوش صورت بمالید و اجازه بدهید چند ساعت بماند.

3. درمان جوش صورت با عسل

با استفاده از یک اپلیکاتور مقداری عسل تازه را روی جوش بمالید و به مدت نیم ساعت اجازه دهید روی پوست بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید. همچنین برای راحتی می‌توانید با افزودن دارچین به عسل یک ماسک خمیری ساخته و روی پوست بمالید. عسل خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد و باعث التیام و کاهش تورم جوش می‌شود.

4. درمان جوش صورت با یخ

یخ با کاهش سریع دمای پوست باعث کاهش تورم و التهاب جوش می‌شود. همان‌طوری یخ باعث کاهش تورم اندام آسیب‌دیده استفاده می‌شود. بهتر است یک تکه یخ را در پارچه گذاشته و بر روی جوش قرار دهید تا با کاهش دمای بافت پوست، عروق خونی را آرام کرده و تورم و قرمزی پوست را بهبود دهد.

5. درمان جوش صورت با بخور آب گرم

یک راهکار عالی دیگر برای درمان سریع جوش استفاده از بخور آبگرم است. بخور باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود و مواد زائد زیر پوست را به بیرون هدایت می‌کند. برای انجام این کار یک ظرف مسطح را با آب داغ پر نمایید سپس صورت خود را در نزدیکی ظرف بگیرید تا بخار به پوست شما برخورد کند و با حوله تمیز صورت خود را پاک کنید. دقت کنید که پوستتان مستقیم با آب داغ تماس نداشته باشد زیرا باعث سوختگی می‌شود.

6. درمان جوش صورت با خیار

خیار راه‌حل سریع دیگر برای درمان جوش است. خیار سرشار از آب و دارای ویتامین‌های متعدد از جمله ویتامین a ، c و e است. از خیار برای کاهش ورم پوست و خنک‌کننده طبیعی پوست استفاده می‌کنند. یک عدد خیار را ورقه کرده و بر روی جوش صورت قرار دهید و به مدت 30 دقیقه بماند. سپس صورت را با آب سرد بشویید. این کار باعث شستشوی پوست و کاهش التهاب حاصل از جوش می‌شود.

7. درمان جوش صورت با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید سیتریک است و باعث ضدعفونی شدن و کاهش میزان چربی سطح پوست شما می‌شود. برای تهیه این محلول 1 پیمانه سرکه سیب و 3 پیمانه آب را در ظرفی بریزید و پس از هم زدن آن با تکه پنبه آن را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید محلول سرکه سیب 15 دقیقه روی صورت شما بماند. این کار را چندین مرتبه در روز تکرار نمایید با بهبودی حاصل شود.

درمان جوش صورت

8. درمان جوش صورت با جوش‌‌شیرین (بی‌کربنات سدیم)

راه‌حل خانگی دیگر برای درمان جوش استفاده از جوش‌شیرین یا بی کربنات سدیم است. برای انجام آن کافی است مقداری جوش‌شیرین را در آب حل کنید و آن را روی صورت خود بگذارید. اجازه دهید این ماسک حدود 15 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و پس از آن پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماده با لایه‌برداری پوست منافذ تخلیه چربی را کرده و سلول‌های مرده جوش‌ها را از بین ‌می‌برد.

9. درمان جوش صورت با گلاب

استفاده از گلاب یکی از راه‌های درمان جوش‌های صورت است. برای این کار صورت خود را با گلاب شست‌وشو دهید. البته بهتر است این کار قبل از خواب انجام شود تا گلاب مدت‌زمان بیشتری روی پوست باقی بماند.

10. درمان جوش صورت با زردچوبه

یکی از خواص زردچوبه مفید بودن آن برای پوست است. زردچوبه روغن اضافی پوست را از بین می‌برد و منافذ بسته پوست که عامل اصلی بروز جوش هستند را باز می‌کند. خاصیت ضدالتهابی زردچوبه ورم اطراف جوش و آکنه را کاهش می‌دهد و خاصیت آنتی باکتریایی آن باعث جلوگیری از بروز مجدد آکنه می‌شود. برای این کار کافی است مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و صبح با آب ولرم بشویید.

همچنین بخوانید :

آشنایی با فواید عالی ژل ضد جوش سینره

معرفی 10 تا از بهترین صابون های ضد باکتری برای درمان جوش

10 کرم پر فروش برای درمان جوش صورت


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو