کهکشان راه شیری از ساحل خلیج فارس در قاب دوربین عکاس ایرانی

کهکشان راه شیری از ساحل خلیج فارس در قاب دوربین عکاس ایرانی


112

1400/3/8

00:20


تصویری که محمد حیاتی در استان هرمزگان و سواحل خیلج فارس از کهکشان راه شیری در قاب دوربین خود ثبت کرده، یکی از تصاویر برگزیده رقابت «عکاس سال کهکشان راه شیری» است.

کهکشان راه شیری از ساحل خلیج فارس در قاب دوربین عکاس ایرانی

گروه تجسمی هنرآنلاین: مسابقه عکاس کهکشان راه شیری هر سال به همت سایت Capture the Atlas برگزار می‌شود و امسال هم ۲۵ عکاس از ۱۴ کشور عکس‌های خود را از کهکشان راه شیری ثبت کردند. بهترین زمان دیدن و عکس گرفتن از کهکشانی که ما در آن زندگی می‌کنیم بین ماه‌های مه و ژوئن است که کهکشان راه شیری در هر دو نیمکره در بیشترین زمان ممکن دیده می‌شود.

محمد حیاتی از ایران یکی از ۲۵ عکاس شرکت‌کننده در رقابت عکاس سال کهکشان راه شیری ۲۰۲۱ است که با تصویر «عشاق شب» در این مسابقه هنری حضور دارد. او درباره عکسی که از سواحل خلیج فارس در استان هرمزگان از کهکشان راه شیری گرفته چنین نوشته است:

«در این تصویر شما ظهور راه شیری را در یک شب دل‌انگیز بهاری در ساحل خلیج فارس می‌بینید. صخره‌های شگفت‌انگیز این بخش ساحل هر بیننده را به تخیل کردن و حتی حرف زدن با آسمان وامی‌دارد. آلودگی نوری که از شهری در دوردست وجود داشت، ثبت تصویر کهکشان را به چالشی بزرگ تبدیل کرد. من یک شبگردم که می‌کوشد در تصاویرش به یک نگاه هنری دست یابد و در این قاب تلاش کردم جادوی این منطقه را ثبت و منتقل کنم.»

«دالان نور» اسپنسر ولینگ از ایالت یوتا آمریکا، «لانه اژدها» دنیل تامس گام از استرالیا، «ریانو» پابلو رویز از اسپانیا، «مقبره خورشید» براینی ریچاردز از آمریکا، «برخاسته از غبار» لورنزو رانیری تنتی از اسپانیا، «آتشفشان و تقاطع» توماس اسلاوینسکی از شیلی، «گلوی شیطان» ویکتور لیما از برزیل، «بهشت» مارسین زایاچ از کالیفرنیا آمریکا، «شب‌های ناواخو» کریستین کنین از آمریکا و «نگهبان» برانت رایدر از آمریکا از دیگر شرکت‌کنندگان در رقابت «عکاس سال کهکشان راه شیری» هستند.

NIGHT LOVERS

Volcano and cross

Chamber of light

Rising from the dust

Dragon’s lair

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو