تازه‌ترین خبر درباره ساخت قسمت دوم فیلم "جوکر"

منبع: ایران آرت

104

1400/3/8

07:57


تاد فیلیپس برای نوشتن فیلمنامه "جوکر ۲" قرارداد بسته و همین موضوع احتمال ساخته شدن فیلم "جوکر" که قسمت نخست آن با بازی واکین فینیکس بسیار پرفروش شد را افزایش داده است.

ایران آرت: تاد فیلیپس کارگردان "جوکر" (Joker 2019) برای نگارش فیلمنامه دنباله‌ای قرارداد بسته است. این قرارداد از منبعی غیرمنتظره درز کرده است: فهرست "۱۰۰ وکیل برتر هالیوود" در سال ۲۰۲۱ که توسط "هالیوود ریپورتر" منتشر شده است. یکی از این وکلا "وارن درن" از مؤسسه "وبر و درن" است که "زک اسنایدر"، "ایمی پولر" و "تاد فیلیپس" از جمله موکلین او بوده‌اند.

در گزارش "هالیوود ریپورتر" آمده است: "تاد فیلیپس قرارداد بسته تا یکی از نویسندگان قسمت بعدی "جوکر" باشد." همین جمله کوتاه برای هواداران دنیای دی‌سی کافی بود تا شک و تردید را در مورد تولید دنباله "جوکر ۲" کنار بگذارند.

به گزارش 30نما، "جوکر" اقتباسی تلخ از نحوه تبدیل شدن "آرتور فلک" به "جوکر" با بازی "واکین فینیکس" بود. فیلمنامه قسمت اول که یکی از جسورانه‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما بود، توسط فیلیپس و "اسکات سیلور" به نگارش درآمد. آن فیلم در حالی که با بودجه ۵۵ تا ۷۰ میلیون دلاری تولید شده بود، بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت و دو جایزه اسکار و دو گلدن گلوب برای فینیکس در بخش بهترین بازیگر مرد و "هیلدور گودنادوتیر" در بخش بهترین موسیقی متن را تصاحب کرد.

فیلیپس در سال ۲۰۱۹ وعده می‌داد که ایده‌هایی برای تولید دنباله دارد و اعتراف کرد که از ابتدا با فینیکس در مورد قسمت‌های بعدی مذاکراتی داشته. کارگردان فیلم دسامبر سال ۲۰۱۹ گفت: "حقیقت ماجرا در مورد دنباله این است: واکین و من در کنفرانس‌های مطبوعاتی – از تورنتو گرفته تا ونیز و جاهای دیگر – گفتیم در موردش حرف زده‌ایم، البته این صحبت‌ها به میز شام محدود می‌شد و هرگز قراردادی در کار نبود تا دنباله‌ای بنویسیم، هرگز قرار نبوده واکین در دنباله‌ای بازی کند."

فینیکس و فیلیپس هر دو تأکید کرده‌اند لحن دنباله‌ی "جوکر" در صورتی که به تولید برسد بسیار با قسمت اول متفاوت خواهد بود. فینیکس در جشنواره‌ فیلم سانتا باربارا فاش کرده بود که در میان صحنه‌های حذف‌شده "جوکر" که البته طبق گفته‌ی کارگردان عرضه نخواهند شد، صحنه‌‌ای مربوط با وان حمام وجود داشت که حتی نمی‌شد آن را در یک فیلم با رده سنی بزرگسال جای داد. او می‌گوید این زنندگی نه به خاطر مسائل جنسی بلکه به سبب جنون‌آمیز بودنش بوده است. فینیکس پیش از این گفته بود که بسیاری از صحنه‌های "جوکر" در اتاق تدوین حذف شده‌اند و هواداران نباید منتظر انتشار آن‌ها باشند، چرا که او فیلمی که در نظر داشته را ساخته و اکران کرده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو