درآمد از وب سایت در ایران

در گذشته اغلب افراد برای گسترش کسب و کارشان اقدام به فعالیت های مختلفی از جمله انتشار تراکت و تبلیغات حضوری می کردند. اما با فراگیر شدن اینترنت، در عصر دیجیتال داشتن وب سایت شخصی یک مزیت بزرگ برای تمام کسب و کارها محسوب می شود.

امروزه افراد بسیاری علاوه بر کسب توانایی های مختلف در عرصه های گوناگون، وب سایتی را نیز تاسیس می کنند تا  مشتریان بیشتری از سراسر کشور را جذب نمایند.

از این رو، فضای مجازی فرصت بی نظیری را در اختیار افراد مختلف قرار می دهد تا بتوانند فعالیت های خود را بسط و گسترش دهند.

طراحی و ایجاد وب سایت:

یکی از مهمترین مسائلی که پس از تصمیم به راه اندازی یک وب سایت باید به آن توجه داشته باشید، نحوه طراحی آن است. وب سایت به طور مشخص، دفتر کار مجازی شما محسوب می شود. شما در دفتر کار فیزیکی اغلب به تمام جزئیات محیط اهمیت می دهید تا مشتری هنگام ورود به دفتر کارتان، از فضایی که ایجاد کرده اید لذت برده و اعتماد بیشتری به شما داشته باشند. پس از اینکه از طریق آموزش طراحی وب سایت موفق به ایجاد وب سایت شدید، شما باید به المان های مختلفی از جمله زیبایی، دسترسی آسان به بخش های مختلف و ایجاد محتوا توجه داشته باشید.

شما پس از تسلط به طراحی وب سایت، به راحتی خواهید توانست دفتر کار مجازی خود را به بهترین و کارآمدترین شکل ممکن طراحی نمائید و مطمئن باشید که با دقت در انجام این کار، مشتریان بالقوه ای را جذب خواهید کرد.

درآمد از وب سایت در ایران

درباره چه موضوعاتی وب سایت ایجاد کنیم؟

اینکه چه نوع وب سایتی مورد نیاز کسب و کار شماست نیاز به بررسی و تصمیم شما دارد. شما چنانچه یک فروشگاه را اداره می کنید، قطعاً نیاز به ایجاد یک فروشگاه آنلاین هم دارید تا بتوانید مشتریان جدیدی که دسترسی به فروشگاه فیزیکی شما ندارند را جذب کنید. شما با طراحی یک سایت فروشگاهی، بدون نیاز به اینکه به صورت حضور با مشتریان گفتگو کنید، محصولات خودتان را با توضیحات دقیق به آن ها معرفی کرده و پس از اینکه مشتریان تصمیم به خرید گرفتند، به راحتی از طریق درگاه های پرداخت آنلاین سفارش آن ها را ثبت و برایشان ارسال خواهید کرد که درآمد بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت.

اما شاید شما صاحب فروشگاه نیستید. آیا در این شرایط باید وب سایتی داشته باشید؟ پاسخ قطعاً بله است! شما تحت هر شرایطی نیازمند داشتن یک ویترین آنلاین از توانایی های خودتان هستید. شما می توانید با داشتن یک وب سایت ایده های خود را از طریق آن برای کاربران فضای مجازی منتشر نمائید و با افراد بیشتری آشنا شوید.

به طور خلاصه، داشتن یک وب سایت می تواند وجه حرفه ای برای شما به ارمغان بیاورد. امروزه بسیاری از افراد حتی هنگام چاپ کارت ویزیت، وب سایت خود را ثبت می کنند تا مشتریان با مراجعه به آن اطلاعات لازم را به راحتی دریافت نمایند.

درآمد از وب سایت در ایران

کسب درآمد از وب سایت

شاید جالب باشد بدانید که تنها فروشگاه های آنلاین موفق به کسب درآمد از فضای مجازی نمی شوند. بسیاری از افراد تنها از طریق انتشار ایده و مقالات خودشان و کسب بازدید، موفق شده اند تا به درآمد های هنگفتی دست پیدا کنند.

شما به عنوان صاحب ایده، با طراحی یک وب سایت حرفه ای می توانید به انتشار ایده تان در فضای مجازی اقدام نمائید و طرفداران بسیاری را به خود جذب نمائید. طرفدارانی که هر روز منتظر مطالب جدید از شما باشند و برای خواندن مقالات تان لحظه شماری نمایند.

در این شرایط شما می توانید با استفاده از تبلیغات کلیکی و انتشار آن ها در وب سایت تان به کسب درآمد بپردازید. در این روش، به ازای کلیک بر روی بنرهایی که در وب سایت تان قرار می دهید می توانید به درآمد برسید و با افزایش بازدید، درآمد بیشتری نیز کسب نمائید.

در روشی دیگر، شما همچنین می توانید با جذب رپورتاژ آگهی و تولید محتوا نیز به درآمدهای بالایی دست پیدا کنید. وب سایت شما به عنوان یک پایگاه پربازدید بر بستر وب، می تواند میزبان رپرتاژ آگهی های فراوانی از سوی شرکت های مختف باشد تا از این طریق کسب و کارشان تبلیغ شود. در بخش تولید محتوا نیز شما با توجه به موضوعات روز، می توانید مطالب مختلفی را به رشته نگارش درآورده تا افرادی که در فضای مجازی در جستجوی آن مطالب هستند را به خود جذب نمائید. بدیهی است که پس از مدتی، بازدید کنندگان شما افزایش خواهد یافت و به طور مستقیم درآمد زایی شما نیز بیشتر خواهد شد.

درآمد از وب سایت در ایران

دیجیتال مارکتینگ:

می توان گفت پس از طراحی و پیاده سازی وب سایت، مهمترین کار « دیجیتال مارکتینگ » است که بازه گسترده ای از فعالیت های متنوع را شامل می شود.

دیجیتال مارکتینگ به معنای ساده یعنی تمام فرآیندی که منجر به جذب و نگهداری مشتری می شود. شما باید وب سایت خودتان را به بهترین شکل ممکن به موتورهای جستجو نظیر گوگل معرفی نمائید تا جایگاه ویژه ای در نتایج جستجوها داشته باشید. در این فرآیند پیچیده، زمانی که موتورهای جستجو  سایت شما را با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف به طور کامل ارزیابی کردند، جایگاه مهمی در رتبه جستجوها در اختیارتان قرار خواهند داد تا افراد بیشتری به وب سایت شما هدایت شوند. به طور خلاصه، گوگل بزرگترین نقش را در هدایت مشتریان جدید به وب سایت شما خواهند داشت.

اما بخش دیگر دیجیتال مارکتینگ زمانی آغاز می شود که مشتری به وب سایت شما وارد شده باشد. پس از ورود افراد، وب سایت شما باید از لحاظ بصری چنان زیبا باشد که افراد رمق بیشتری برای باقی ماندن و گشت و گذار در وب سایت شما داشته باشند و به دنبال مطالب بیشتری باشند. چنانچه در این مسیر شما موفق باشید و بتوانید نظر مساعد کاربر برای بازگشت به وب سایت در ساعت و روزهای آینده را کسب نمائید، موتورهای جستجو  وب سایت شما را ارزشمند توصیف کرده و در معرض تماشای مخاطبان بیشتری قرار خواهد داد که تاثیر بالقوه ای در رتبه شما در جستجوها خواهد داشت.

امروزه روش های متنوع دیگری از جمله پوش نوتیفیکشن و ایمیل مارکتینگ نیز کمک شایانی به شما برای حفظ کاربران وب سایت تان خواهد کرد. شما می توانید پس از اینکه کاربرانتان چندر روز به وب سایت تان مراجعه نکردند، برای آن ها ایمیل های تبلیغاتی ارسال نمائید و به آن ها بگوئید که دلتان برایشان تنگ شده است! با برخورداری از قابلیت پوش نوتیفیکشن، شما می توانید در لحظه مطالب و یا محصولات تان را به کاربران نشان دهید تا آن ها دوباره به وب سایت شما بازگشته و به مرور محصول یا مطالب شما بپردازند.

درآمد از وب سایت در ایران

طراحی وب سایت و سپس انجام دیجیتال مارکتینگ، مهمترین اقدام شما برای داشتن یک کسب و کار مجازی است. فراموش نکنید که برای یادگیری تمام این تخصص ها، شما نیازمند گذراندن آموزش های مجازی مختلف در حوزه های گوناگون هستید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را رقم بزنید چراکه رقابت در این عرصه فراوان است و یادگیری بهتر می تواند کلید شما برای درآمد بیشتر باشد. با توجه به سوق یافتن اغلب کسب و کارها به سمت فضای مجازی، داشتن یک وب سایت بیش از آن یک اختیار باشد، یه الزام محسوب می شود!