درمان های خانگی برای عفونت های دستگاه تنفسی تکنیک های ساده و بدون دردسری است که به راحتی در خانه انجام می شوند. عفونت ویروسی در دستگاه تنفسی به عنوان RTI یا عفونت دستگاه تنفسی شناخته می شود.

این یکی از عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی شامل سینوس ها، نای، حنجره و حلق است. چنین عفونت هایی به راحتی به یکدیگر منتقل می شوند. علائم عفونت های دستگاه تنفسی شامل خس خس سینه، آبریزش بینی، احتقان، سرفه، خارش و گلودرد و سایر موارد است.

شما می توانید برای چنین عفونت هایی که باعث التهاب دستگاه تنفسی می شوند مصرف دارو را انتخاب کنید، اما این داروها باعث خواب آلودگی و ناکارآمدی در محل کار می شوند، بنابراین افزایش بهره وری در انجام وظایف خود و بهبود علائم می توانید از داروهای خانگی برای عفونت دستگاه تنفسی استفاده کنید.

درمان های خانگی طبیعی ترین روش های مقابله با چنین مشکلاتی است که می تواند در خانه و بدون هیچ مشکلی انجام شود. به گزارش ان دی تی وی، در اینجا چند درمان خانگی موثر برای مقابله با عفونت های دستگاه تنفسی توضیح داده شده است.

استنشاق بخار

استنشاق بخار به طور قطع یکی از بهترین درمان خانگی برای مقابله با عفونت های دستگاه تنفسی است. تنها کاری که باید انجام دهید جوشاندن یک لیتر آب و افزودن یک تکه کافور به آن است سپس این بخار را به مدت 10 تا 15 دقیقه استنشاق کنید. با ذوب غشاهای مخاطی به پاکسازی مجاری تنفسی مسدود شده کمک می کند.

این یک درمان طبیعی برای رفع گرفتگی بینی است که دستگاه تنفسی را تسکین و روان می کند. با این حال، این روش درمانی برای کودکان، زنان باردار یا هر فرد مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود.

غرغره آب نمک

هر روز غرغره با آب نمک گرم برای دستگاه تنفسی مفید است. این یک درمان خانگی موثر برای تسکین تحریک بینی و گلو است. غرغره آب نمک ضمن کمک به نازک شدن مخاط دفع آن را نیز آسان می کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است یک لیوان آب ولرم برداشته و یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید. هر روز صبح با این محلول آب نمک غرغره کنید، همچنین می توانید از این محلول برای شستشوی سوراخ های بینی استفاده کنید تا مجاری بینی پاکسازی شود.

بیشتر بخوانید:نکات مهمی که باید قبل از رژیم با پروتئین بالا بدانید

زنجبیل

زنجبیل برای مشکلات تنفسی یکی از موثرترین درمان های خانگی است. خواص ضد ویروسی، ضدمیکروبی و ضدالتهابی زنجبیل به طور موثری با علت اصلی عفونت دستگاه تنفسی مقابله می کند، بنابراین می توانید هر روز چند برش زنجبیل را با مقداری نمک بجوید یا اینکه اینکه چای زنجبیل را با جوشاندن چند برش از آن در آب بنوشید.

عسل

کودکانی که از عفونت دستگاه تنفسی رنج می برند مصرف عسل برایشان تسکین دهنده است. بخاردرمانی برای چنین کودکانی توصیه نمی شود، اما خواص ضدباکتریایی عسل می تواند به از بین بردن باکتری های عامل عفونت کمک کند.

برای استفاده از این روش درمانی آب لیموترش را به یک لیوان آب گرم با مقداری عسل اضافه کنید و این نوشیدنی را 2 یا 3 بار در روز به کودکان بدهید، همچنین می توانید برای همین اثر مشابه درمانی 2 قاشق عسل در یک لیوان شیر اضافه کنید.

مدتی در آفتاب بنشینید

مقداری نور آفتاب صبح زود برای تسکین گزینه مناسبی محسوب می شود. برخی اوقات کمبود ویتامین D نیز منجر به بروز چنین عفونت هایی می شود، بنابراین برای دریافت میزان کافی ویتامین D چند دقیقه در آفتاب بنشینید.

فقط از آفتاب صبح زود بهره مند شوید زیرا زیرا به اندازه بقیه روز شدید نیست. حتی ممکن است به صمرف مکمل های ویتامین D نیاز داشته باشید، اما مصرف آن فقط با توصیه پزشک انجام شود.

بیشتر بخوانید:بالاخره چای سبز باعث لاغری می شود یا نه؟

اکالیپتوس

اکالیپتوس در تسکین علائم عفونت دستگاه تنفسی کمک می کند. چند برگ اکالیپتوس را در مقداری آب بجوشانید و بخار آن را استشمام کنید، همچنین می توانید برای رفع گرفتگی بینی مقداری روغن اوکالیپتوس را بو کنید.
سلب مسئولیت: این محتوا شامل مشاوره نیست فقط اطلاعات عمومی ارائه می دهد، بنابراین به هیچ وجه جایگزین نظر پزشک نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر همیشه با یک متخصص یا پزشک خود مشورت کنید.

مترجم: الهه زارعی