گردش مالی نجومی مافیای زباله در تهران

منبع: سیمرغ

476

1400/3/8

20:07


گردش مالی نجومی مافیای زباله در تهران

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی پسماند خشک در شهر تهران است.

۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی مالی پسماند خشک



مرتضی طلایی:

* در دنیا از پسماند، ثروت تولید می‌شود.۳۰ درصد از سرانه زباله در جهان زباله خشک است و اگر برای این زباله‌ها که امروز بچه‌ها تا نیم تنه داخل مخزن‌شان می‌روند و زباله خشک را جدا می‌کنند، مدیریت اعمال می‌کردیم تا تولید پسماند خشک از مبدا به چرخه بازیافت وارد شود، اکنون وضع این نبود.متاسفانه روزانه ۲۰ میلیارد تومان مابه التفاوت یا به عبارت دقیق‌تر رانتی است که در مافیای زباله بین افراد دست به دست می‌شود.

* تنها در یک منطقه تهران با تولید ۱۵ درصد زباله خشک، روزانه ۳۰۰ میلیون تومان پول بین مافیای زباله جابجا می‌شود و اگر این را به ۲۲ منطقه تهران تعمیم دهید، بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی پسماند خشک در شهر تهران است و سوال این است، چرا این مسئله حل نمی‌شود؟ البته پاسخش این است که باندهای هفت سری در این مجموعه وجود دارد. اگر یک عضو شجاع داشتیم که زیر میز می‌زد و این بساط را به هم می‌زد، وضع اینگونه نبود. چرا عضو شجاع پیدا نمی‌شود؟

* باید در پاسخ به این سوال گفت، وقتی بنده نوعی پا به شورای شهر می‌گذارم، به حیات خلوتی برای آوردن افراد متنسب به خودم نیاز دارم، چرا که یکباره نمی‌توانم آن‌ها را در بدنه اصلی قرار دهم. بنابراین باید ابتدا آن‌ها را به سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وارد کنم و بعد به بدنه اصلی وصل شوند.

* در چنین شرایطی وقتی من نوعی به عنوان عضو شورای شهر می‌خواهم افرادی را در شهرداری مستقر کنم، وقتی می‌بینم که وضع پسماند و مافیای زباله چگونه است و می‌خواهم از شهردار سوال کنم، یکی از پشت سر می‌گوید، آقای طلایی بچه‌های خودت آنجا هستند و مواظب آن‌ها باش، در نتیجه نماینده مجبور است، سوال خود را در صحن پس بگیرد.بنابراین برای پرسشگری در صحن، باید جلوی این نوع مراودات را بگیریم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.news



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو