4 انشا درمورد کتاب خوب دوست خوب برای تمامی پایه ها

منبع: دلگرم

171

1400/3/9

14:09


4 انشا درمورد کتاب خوب دوست خوب برای تمامی پایه ها

انشا کتاب خوب دوست خوب

در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم چند انشا درباره کتاب خوب دوست خوب برای شما عزیزان آورده ایم. امیدواریم بهره کافی را ببرید.

انشا درمورد کتاب خوب دوست خوب

کتاب یار مهربان ماست. دوستی بی ریا و صادق که بودنش در زندگی ما بسیار سودمند است.

این دوست از هر دری برای ما سخن می گوید و گاهی اوقات نیز به درد و دل ما گوش می کند بدون آن که قضاوتی کند، و ما را در مسیری هدایت می کند که به سوی کمال و آگاهی است.

کتاب ها آگاهی بخش انسان هستند و باعث می شوند ذهن خواب آلوده ی بسیاری از افراد هوشیار شود.

کتاب دوستی است که هر جا و در هر زمان از شبانه روز می توانید به آن دسترسی داشته باشد و همیشه برای همه فرصت دارد به شرطی که شما نیز وقتی را برای با او بودن داشته باشید.

کتاب ها جهانی تازه به انسان معرفی می کنند که می توان بدون محدودیت های دنیای خود در آن جا زندگی کرد و از آن لذت برد.

دوستی با کتاب برای انسان ها بسیار سودمند است و اگر در زندگی ما حضور داشته باشند می بینیم که چقدر در شرایط مختلف به کمک ما می آیند و باعث می شوند تصمیم درست تری بگیریم.

این یار مهربان را باید از کودکی با فرزندان خود آشنا کنیم و از جذابیت های آن برای کودکان بگوییم تا در آینده جامعه ای داشته باشیم که با کتاب دوست هستند و آن ها را مطالعه می کنند.

تکنولوژی نیز در این مسیر می تواند به کمک ما بیاید. کتاب های الکترونیکی برای اکثریت ما قابل دسترس هستند و همین فرصتی است تا از آن نیز در جهت افزایش مطالعه استفاده کنیم.

کتاب های صوتی نیز گزینه ی دیگری است که از جذابیت خاص خودش بر خوردار است و به راحتی قابل استفاده می باشد.

نکته ی مثبت درباره ی کتاب های صوتی این است که در هر شرایطی حتی زمانی که در اتوبوس یا مترو هستید هم می توانید از آن استفاده کنید.

انشا درباره کتاب خوب دوست خوب

انشا با موضوع کتاب خوب دوست خوب

من کتاب خواندن را دوست دارم و می دانم کتاب ها دوستان خوبی برای بچه ها هستند، آن ها علم ما را زیاد می کنند و باعث می شوند در زندگی کم تر اشتباه کنیم.

به نظر من کتاب های خوب دوستانی هستند که هیچ وقت آدم را تنها نمی گذارند و همیشه به ما چیزهای خوبی یاد می دهند که در زندگی خیلی به درد ما می خورد، به همین خاطر من هیچ وقت از کتاب خواندن خسته نمی شوم.

هر کتاب موضوع متفاوتی دارد و برای من کتاب های علمی خیلی جذاب هستند. مادرم آخر هر ماه، مرا به کتاب فروشی می برد و از آن جا کتاب هایی که دوست دارم را برایم می خرد.

او همیشه سفارش می کند که مواظب کتاب هایم باشم و از آن ها به خوبی نگه داری کنم، تا کثیف و پاره نشوند، و اگر دوستانم از من کتاب خواستند، کتاب هایم را به آن ها قرض بدهم، این کار مثل این است که دو تا دوست خوبم را به یک دیگر معرفی کرده باشم.

یک روز مادرم به من گفت می خواهم تو را جایی ببرم که پر از کتاب است، آن جا می توانی با همه ی آن ها آشنا شوی و برای همیشه با آن ها دوست باشی، و بعد مرا به کتابخانه برد.

کتابخانه پر از کتاب بود و کتاب هایی که من دوست داشتم هم، آن جا زیاد بود. از این کار مادرم خیلی خوشحال شدم. بعد از ثبت نام در کتابخانه هر کتابی که بخواهم می توانم از آن جا به امانت بگیرم و بخوانم.

با این که کتاب هایم را خیلی دوست دارم اما تصمیم گرفتم تعدادی از آن ها را که خوانده ام و دیگر لازم ندارم را به کتابخانه هدیه کنم تا بقیه هم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

انشای کتاب خوب دوست خوب

انشا درمورد کتاب خوب دوست خوب برای کلاس هفتم

کتاب دوست ماست …. از کودکی و از همان زمان که قلم به دست گرفتم این جمله بارها در ذهنم تکرار شده که کتاب یار مهربان و رفیق شفیق ماست. شاید آن روزها چندان فکرم را درگیر معنای آن نمی کردم اما امروز بعد از گذشت چندین سال به عمق این جمله ساده پی می برم …

بله! کتاب داناتر از هر دوستی است و هیچگاه از بذل و بخشش آن چه می داند دریغ نمی کند.

در بیان اهمیت کتاب و مطالعه همین بس که خداوند متعال نیز درس های زندگی و رازهای کائنات را در قالب کتابی به نام قرآن برای ما فرستاده و در آن به قلم قسم یاد کرده که یک منظور آن می تواند بیان نقش مهم خواندن و مطالعه و اندیشیدن در خوانده ها باشد.

با خواندن هر کتاب دریچه ای جدید به دنیای دیگر به سوی ما باز می شود و ما می توانیم بال های نامرئی خود را گشوده و در وسعتی بی حد و مرز در سرزمین کتاب به پرواز درآییم و به هر گوشه آن نگاهی بیندازیم.

اگرچه در دنیای کتاب ها نیز هر کتابی ارزش خواندن ندارد اما من معتقدم در بسیاری از کتاب ها حتی کوچک ترین و ساده ترین آن ها می توان نکته ای برای خوب زندگی کردن پیدا کرد، اگر خواننده کتاب ولع و اشتیاق دانستن داشته باشد هر کتاب برایش پیام آور مطلبی نو خواهد بود.

کتاب های خوب، راه خوب زندگی کردن را به ما نشان می دهند و کتاب هایی که با باورهای ما تناقض دارند ما را به چالش می کشند تا خود را پالایش کنیم، تا بدانیم کجای مسیر زندگی ایستاده ایم و آیا واقعا باورهای ما نیاز به بازنگری دارند یا خیر.

در یک کلام کتاب می تواند تجربه های هزاران ساله هزاران دانشمند، محقق، فیلسوف و مشاهیر بزرگ دنیا را به ما منتقل کند اما نکته مهم آن است

که هنگام مطالعه باید تمام عزم خود را جزم کنیم تا با ذهنی بی تعصب اما تفکر و تعمق در آن چه کتاب به زبان آورده بتوانیم از این یار مهربان و دانا کمال بهره را ببریم.

انشا با موضوع دوست خوب کتاب خوب

انشا دوست خوب کتاب خوب

کتاب همانند دوست انسان می تواند برای انسان همدمی مناسب در زمان تنهایی و آموزگاری برای یادگرفتن آنچه که به زندگی اش کمک می کند باشد.

کتاب مثل دوست خوب ، عیب ها و خوبی های ادم را به او می گوید.

با مطالعه کتاب می توانیم چیزهایی یاد بگیریم که در آینده برای زندگی بهتر به ما کمک کند پس کتاب مثل یک یار دلسوز برای ماست. ما باید دوست خاموش را به حرف آوریم، کتاب را هم باید خواند تا با ما حرف بزند.

آزردن دوست، بد و موجب قطع دوستی است. پاره کردن کتاب، و نیز کثیف کردن و... هم، چنین است. در دوست، مهم فکر و اخلاق اوست، نه لباس و ظاهرش. کتاب خوب هم بستگی به محتوا و مطلب آن دارد، نه جلد و نوع کاغذ.

انسان بی مطالعه، مانند افراد بدون دوست است. کتاب نیمه مطالعه شده، مانند دوست نیمه راه است. انسانِ دوست از دست داده، مثل کتاب نیمه خوانده و داستان ناتمام ، ناراحت کننده و نامطلوب است.

میگویند هر کسی را میتوان با دیدن دوستانی که وی با آنها در ارتباط است بهتر شناخت و این در مورد کتاب هایی که شخص مطالعه میکند نیز صادق است.

دوستی های بی ثمر و همینطور مثل مطالعه ی بدون یادداشت است. احساساتی که در حین خواندن کتاب به انسان دست می دهد نه یکسان که بسیار متفاوت است مانند زمانیکه رمانی عاشقانه با پایانی شاد یا غمگین میخوانی با وقتی که یک کتاب علمی مطالعه میکنیم

دقیقا دوستی ها نیز احساسات مختلفی را در انسان برمی انگیزند. گاه دوستی مهربان گاه دانا گاه عاشق همه و همه احساسات خاص خود را دارند که در مورد کتاب ها نیز صادق است.

کتاب مانند دوست بزرگتر و باتجربه تر از انسان به او تجربه می دهد . مقدار دقت در یک رابطه دوستانه باعث بهره مندی بیشتر و کاملتر از داشته های دوست می گردد و مطالعه کتاب نیز هر قدر با دقت تر انجام گیرد دستاورد بیشتری از مطالب آن خواهد داشت.

پس همانطور که میبینیم شناخت دوست از دشمن لازم است. تشخیص کتاب های خوب و بد و مفید و مضر نیز ضروری است.

انشای ادبی درمورد کتاب خوب دوست خوب

همچنین بخوانید:

10 انشا درمورد کتاب مناسب برای تمامی مقاطع

10 انشا با موضوع دوست خوب مناسب برای تمامی پایه ها


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو