طرز تهیه کیک ریواس

طرز تهیه کیک ریواس , دستور پخت کیک ریواس

کیک ریواس یک کیک تقریبا ساده و بادامی است که با ریواس تهیه می شود. ریواس یک سبزی کوهی است که در فصل بهار در بعضی از کوهستان های ایران می روید. ساقه این گیاه ترش و ملس است و برای شیرینی و کیک یا خورش و شربت و مربا مورد استفاده قرار می گیرد. ریواس سرشار از ویتامین سی و انتی اکسیدان است و خواص تقویت کننده معده و سیستم گوارش را دارد. ترکیب ریواس با طعم شیرین کیک می تواند طعم متفاوتی برای این کیک یا دسر ایجاد کند. این کیک نیاز به تزیین ندارد ولی می توان در کنار شربت رویواس و خامه یا بستنی سرو نمود. با وجود بادام در کیک، این کیک بسیار مقوی و مفید است و می توان به عنوان عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو نمود. همچنین این کیک جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ریواس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک ریواس
ریواس۱ کیلوگرم
خمیر مارسیپان۱۰۰ گرم
کره۳۰۰ گرم
شکر۲۵۰ گرم
نمککمی
تخم مرغ متوسط۴ عدد
آرد۲۵۰ گرم
پودر بادام۱۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ پاکت معادل ۱۵ گرم
شیر۱۰۰ میلی لیتر
پودر شکربرای روی کیک

طرز تهیه کیک ریواس

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و مخصوص با طعم ریواس، یک قالب یا سینی فر ۳۰ در ۴۰ سانتی متری نیاز است. برای شروع در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. داخل سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله دوم

ریواس ها را شسته و در صورت لزوم نخ های ریواس را در می آوریم. انتهای سفت آن را می بریم. هر کدام را از طول نصف کرده و به قطعات بزرگ برش می زنیم. پنیر را درشت رنده می کنیم. کره را در دمای اتاق می گذاریم تا نرم شود.

مرحله سوم

سپس درون یک کاسه می ریزیم. شکر و کمی نمک به آن اضافه کرده و به مدت ۸ دقیقه می زنیم تا سبک و خامه ای شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و خوب بهم می زنیم. پنیر مارسیپان رنده شده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر و پودر بادام را با هم مخلوط کرده و کم کم به مواد اضافه می کنیم. در هر مرحله که آرد را اضافه می کنیم شیر نیز اضافه می کنیم تا به راحتی با هم مخلوط شود. خمیر را روی سینی فر قرار می دهیم و آن را خیلی نرم و یکدست تا لبه سینی پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قطعات ریواس را مانند تخته شطرنجی روی خمیر پهن می کنیم. کیک را حدود ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر می پزیم. سپس می گذاریم روی سینی فر تا خنک شود. روی آن را کمی پودر شکر یا پودر قند می پاشیم و سرو می کنیم.