طرز تهیه سالاد پروتئین

طرز تهیه سالاد پروتئین با پروتئین بالا

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد پروتئین است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود نخود، کینوا، جوانه ماش، تخم کتان و تخم آفتابگردان و گردو در این سالاد، آن را سرشار از پروتئین کرده است. وجود سبزیجات سبز مثل بروکلی و اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث مقوی شدن این سالاد می شود. این سالاد کاملا گیاهی است و می توان برای کسانی که رژیم گیاهی دارند تهیه و سرو کرد. این غذا از آن جا که سرشار از پروتئین است می توان به راحتی به عنوان یک وعده غذایی سبک از آن استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد پروتئین در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد پروتئین
نخود۱۰۰ گرم
گوجه گیلاسی۷ عدد
جوانه ماش۱ استکان
اسفناج۵۰ گرم
بروکلی۱۰۰ گرم
هویج۱ عدد
فلفل دلمه اییک سوم یک عدد
کینوا۴۰ گرم
تخم کتان و تخم آفتابگردان۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای سس
گردو۱۰۰ گرم
آبسه چهارم استکان
لیمو ترش۲ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد پروتئین

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه و مخصوص پروتئین در ابتدای کار، مغز گردو را ۸ ساعت درون آب می ریزیم و خیس می کنیم. نخود را حدود یک شب قبل خیس کرده و با کمی آب می پزیم. وقتی نخود ها پخته شد، به آن روغن زیتون و نمک و پاپریکا می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه کوچک را آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید. سپس بروکلی ها را درون آن می ریزیم و بعد از این که ۵ تا ۱۰ دقیقه جوشید، بروکلی ها را آبکش کرده و درون آب سرد قرار می دهیم تا پخت آن متوقف شود.

مرحله سوم

یک کاسه برداشته و نخود و بروکلی و جوانه ماش را به آن اضافه می کنیم. گوجه ها را خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم. در این مرحله کینوا و برگ اسفناج های کوچک و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روی مواد را به صورت یکدست تخم کتان و تخم آفتابگردان می پاشیم. در ادامه به تهیه سس می پردازیم. برای این کار، گردو ها را که از قبل درون آب خیسانده ایم، درون یک غذا ساز یا مخلوط کن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس کمی آب به آن اضافه می کنیم. در این مرحله به دلخواه آب لیمو و نمک و فلفل را اضافه کرده و میکس می کنیم تا یک سس یک دست و نرمی بدست آید. سپس سس را روی مواد سالاد می ریزیم و آن را سرو می کنیم.