چرا در هتل ها از موکت استفاده می کنند؟

منبع: دلگرم

843

1400/3/10

11:38


چرا در هتل ها از موکت استفاده می کنند؟

مزایای استفاده از موکت در هتل ها چیست؟

یکی از اولین المان هایی که در هنگام ورود به یک اتاق جدید به آن توجه می کنیم، کف پوش اتاق است. یک کف پوش گرم و لطیف در نخستین قدم ها توجهات را به خود جلب می کند. شاید به همین دلیل است که در هتل ها معمولاً از موکت استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که مهمان تحت تأثیر فضایی که میزبان برایش فراهم کرده، قرار می گیرد.

اگر شما در حال راه اندازی یک هتل جدید هستید یا می خواهید کف پوش های هتل فعلی را تغییر داده و رنگ و بوی تازه ای به آن ببخشید ، این مقاله از دلگرم برای شما نوشته شده است. در این مطلب نگاهی مزایای استفاده از موکت در هتل و محبوب ترین انواع موکت هتلی می اندازیم. سپس بررسی می کنیم که چرا موکت ها به عنوان کف پوش های هتلی تا این اندازه محبوب شده اند.

انواع موکت هتلی

موکت هتلی و تنوع آن

انواع موکت هتلی کدام است ؟

بسیاری از مواقع در هنگام خرید موکت هتلی ، به ظاهر آن ها توجه بیشتری نشان می دهیم تا جنس و خواص آن. در حالی که شناخت خصوصیات موکت ها کمک زیادی می کند که میزان مقاومت آن ها در برابر سایش و رطوبت را محاسبه کنیم. سبک طراحی موکت ها نیز متفاوت است. برخی از آن ها برای اتاق های اداری مناسب اند و برخی نیز برای آراستن اتاق های هتلی طراحی شده اند.

موکت پلی پروپیلن

یکی از مهمترین مزایای استفاده از موکت در هتل دوام بالای آن است. موکت های پلی پروپیلن که از الیاف مصنوعی ساخته می شوند، یکی با دوام ترین انواع موکت ها هستند. فیبرهای این موکت ها قادر به جذب آب نیز هستند و همین مسئله آن ها را شگفت انگیز کرده است.

اگر به اشتباه توسط یک مهمان آبی روی موکت بریزد و یا بعد از دوش گرفتن، فرد با قدم هایش چند قطره آب را به داخل اتاق بیاورد، این موکت ها تمام آب را به خود جذب می کنند. به همین دلیل است که از این موکت ها حتماً در اتاق هتل ها و حتی در مکان هایی مانند زیرزمین و محیط های بیرونی هم استفاده می شود.

در ادامه پرداختن به ویژگی های موکت های پلی پروپیلن ، حتماً باید به ثبات رنگ آن هم اشاره کنیم. معمولاً فرش ها و موکت ها اگر در معرض تابش فرابنفش نور آفتاب قرار بگیرند بعد از مدتی دچار تغییر رنگ می شوند. اما جنس الیاف به کار رفته در این موکت ها آن ها را در برابر تغییر رنگ ، محافظت می کند. ب همین دلیل این موکت ها برای هتل هایی که اتاق هایشان نورگیر است یا در مناطق گرمسیری با تیغ تیز آفتاب قرار دارند، حتماً مناسب ترین انتخاب هستند.

موکت صد در صد پشم

موکت هایی که با الیاف طبیعی پشم تولید می شوند، تنظیم دمای محیط تأثیر به سزایی دارند. آن ها ضد حساسیت هستند و نرمی و لطافت آن ها حس مثبتی در فضای اتاق ایجاد می کند. مزیت های استفاده از موکت های پشمی بسیار است. این موکت را می توان با انواع طرح ها و رنگ ها در بازار کشورمان پیدا کرد که بیشتر آن ها از نوع وارداتی هستند.

از مزیت موکت های پشمی برای هتل ها این است که جاذب صدا هستند و اجازه نمی دهند که امواج صوتی در اتاق ها بپیچد و به طبقات دیگر یا اتاق های کناری نفوذ کند.

موکت های پشمی در طول زمان ممکن است کمی کوبیده شوند اما در صورت استفاده صحیح و نگهداری مناسب ، خواب آن ها از بین نخواهد رفت. بسته به کیفیت ساخت این موکت ها ، گفته می شود هنگام قدم گذاشتن بر روی آن ها تا ۳۰ درصد دچار فرورفتگی می شوند. این فرورفتگی در اثر خاصیت ارتجاعی پنبه ، دوباره به حالت قبلی باز خواهد گشت. به همین دلیل است که لمس این موکت ها به معنی رقم خوردن یک تجربه بی نظیر است.

موکت هتلی پلی آمید

این موکت ها که قیمت نسبتاً بالایی دارند، به جای پلی پروپیلن ، از الیاف مصنوعی پلی آمید یا به اصطلاح نایلون ها تهیه می شوند. این الیاف در برابر سایش و لک شدن بسیار مقاوم هستند. به علاوه ، انعطاف پذیری بالایی دارند. در صورت جمع کردن آن ، حجم کمی را اشغال می کنند.

از آنجایی که این الیاف با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته می شوند، یکی از مزیت های استفاده از موکت پلی امید این است که با گذشت زمان به هیچ عنوان نیازی نیست که نگران پرز دادن این موکت ها باشید. به همین دلیل این موکت ها برای فضا های اداری و پوشاندن راهرو ها کاملاً مناسب هستند.

موکت هتل

ویژگی ها و شرایط لازم برای موکت های دکوراسیون داخلی هتل ها

ویژگی های مهم موکت برای استفاده در هتل

معمولا در هر بخش از هتل با توجه به شرایط آن از نوع خاصی از کفپوش های هتلی با ویژگی های مناسب استفاده می شود. به عنوان مثال کفپوشی که در لابی و راهرو ها به کار می رود با کفپوش مورد استفاده در اتاق ها متفاوت است. اما موکت ها به جهت تنوع بالایی که دارند، قابلیت استفاده در قسمت های مختلف هتل ها را دارند.

عایق حرارت و صدا

موکت ها حرارت را در خود به دام می اندازند و برای کاهش هزینه های مربوط به انرژی بسیار مناسب اند. اتاقی که کف آن سرامیک است، به مراتب سردتر از اتاقی است که کف آن با موکت پوشانده شده است. به علاوه ، موکت ها جاذب امواج صوتی هستند و اجازه نمی دهند که صدای داخل اتاق به بیرون منتقل شود. امری که همه به اهمیت آن در هتل ها واقفند.

هزینه کم

از مزایای استفاده از موکت در هتل می‌توان به این مورد اشاره کرد که خرید موکت هتلی به مراتب از هرگونه کف پوش دیگری ارزان تر تمام می شود. موکت ها ارزان هستند، نصب آن ها ساده است و اگر آسیب ببینند ، تعویض آن ها هم کم هزینه خواهد بود. بنابراین به عنوان صاحب یک هتل چرا نباید به موکت ها ب عنوان یک گزینه بالقوه برای پوشاندن کف نگاه نکنید؟

راحتی و نرمی

کسی که پایش را به داخل اتاق یک هتل می گذارد، با تمام وجود می خواهد که حس خوب در خانه بودن را تجربه کند. اکثر هتل ها نیز به دنبال راه هایی هستند که هتل خود را بیش از پیش به خانه شبیه کنند. بنابراین چرا به جای سرامیک ، از موکت هتلی استفاده نکنیم؟.به دلیل این که موکت ها نرم و راحت هستند و این اجازه را می دهند که بدون کفش یا دمپایی روی آن ها راه برویم یا بنشینیم به علاوه کودکان خردسال هم می توانند بدون نگرانی روی آن بازی کنند.

سهولت در تمیزی

سرامیک یا لمینیت به سرعت لک می شوند. هر چند که تمیز کردن آن ها چندان وقت گیر نیست، اما باید هر روز انجام شود. در حالی که موکت ها دیرتر لکه می شوند و کثیفی را بازتاب نمی دهند. تمیز کردن آن ها مانند فرش با یک جاروبرقی به سرعت انجام می شود. چند ماه یک بار نیز با توجه به میزان استفاده از موکت و رنگ آن ، می توانید آن ها را جمع کرده و به قالی شویی برای شستشو بدهید.

پایداری

منظور از پایداری صرفاً محصولی نیست که از نظر طول عمر ، دوام بالایی داشته باشد. پایداری در واقع به سبکی از زندگی می شود که در آن تلاش می شود از هر محصول تا عمق جان استفاده کرد! بسیاری از هتل ها هر چند سال یک بار تصمیم می گیرند که دکوراسیون خود را اندکی تغییر دهند. کف پوش های سرامیکی یا پارکت در این تغییرات معمولاً قربانی می شوند.

آن ها تخریب شده و کف پوش های جدیدی جای آن ها را می گیرند. اما موکت ها جزو محصولات پایدار هستند. در صورتی که سالم باشند ، می توانید آن ها را جمع کرده و بعد از شستن ، در بازار دست دوم به فروش برسانید تا به دست کسانی برسد که به آن ها نیاز دارند.

در صورتی که موکت ها خیلی قدیمی شده اند، می توانید آن ها را برای بازیافت به چرخه تولیدات نساجی و فرش کشور بازگردانید. الیاف و ترکیبات به کار رفته در این موکت ها بسیار ارزشمند است و هزینه زیادی صرف ساخت آن ها شده است. بنابراین پیش از دور انداختن آن ها ، به این فکر کنید که چگونه می توانید از موکت های فرسوده در جهت حفظ محیط زیست استفاده کنید. حتی اخیراً خبر هایی مبنی بر افزایش مقاومت بتن با استفاده از ضایعات موکت ها به گوش می رسد که خبری خوشحال کننده است.

جمع بندی : مزایای استفاده از موکت در هتل ها بسیار است. لوکس ترین هتل های دنیا اتاق های خود را با موکت های درجه یک و زیبا می پوشانند. حتی کف پوش راهرو های هتلی هم از جنس موکت است. این محصولات ، هنوز سمبلی از مهمان نوازی هستند و با استفاده از آن ها تلاش می شود که هتل به شعبه دوم خانه هر کدام از مسافران بدل شود. زیبایی و تنوع موکت های هتلی در کنار سایر مزایایی که به آن ها اشاره کردیم، آن ها را به انتخاب اول بسیاری از صاحبان هتل ها بدل کرده است.

همچنین بخوانید :

10 نکته مهم برای شستن فرش و موکت در منزل

ترفندهای اساسی برای از بین بردن انواع سوختگی از روی فرش و موکت


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو