ایندیپندنت گزارش داد، مایکل فلن، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا در جریان جلسه پرسش و پاسخ در محل یک کنفرانس "کیو انان" در شهر دالاس ایالت تگزاس با این پرسش از سوی یکی از مخاطبان مواجه شد: "من می خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار اتفاق افتاد نمی تواند در اینجا رخ دهد؟"

بر اساس ویدیوی منتشر شده در توئیتر، این سوال با تشویق از سوی جمعیت حاضر همراه شد. فلن در پاسخ به آن گفت: "دلیلی وجود ندارد. منظور من این است این اتفاق باید در اینجا هم بیفتد."

حامیان "کیو انان" بر مبنای ادعاهای اثبات نشده درباره وقوع تقلب در انتخابات آمریکا، خواستار آن هستند که کودتای مرگبار ارتش میانمار که در تاریخ اول فوریه باعث سرنگونی دولت انتخاب شده به صورت دموکراتیک در میانمار شد در آمریکا تکرار شود.

این کودتا با مقاومت از سوی مردم میانمار همراه شده و از زمان وقوعش این کشور شاهد اعتراضات علیه آن بوده است؛ اعتراضاتی که بنا به اعلام گروه موسوم به "انجمن کمک به زندانیان سیاسی میانمار" در جریانش تا کنون دست کم ۸۰۰ غیرنظامی از جمله ۴۰ کودک کشته شده و هزاران تن دیگر دستگیر شده اند.

فلن که سابقا ژنرال ارتش آمریکا بوده، سوابقی لکه دار دارد. او در سال ۲۰۱۷ بعد از آن که کمتر از یک ماه به عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ کار کرد، از بابت اتهام دروغگویی به مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، درباره ارتباطاتش، از سوی این رئیس جمهور سابق اخراج شد. او در جریان تحقیقات مربوط به بازرس رابرت مولر اقرار به گناهکاری کرد.

ماه نوامبر گذشته دونالد ترامپ قبل ازآنکه وزارت دادگستری آمریکا حکمش را در قبال کنار گذاشتن پرونده کیفری مطرح شده علیه فلن اعلام کند، او را مورد عفو قرار داد.

فلن تبدیل به یکی از چهره‌های برجسته در تئوری توطئه "کیو انان" شده است. سال گذشته میلادی، او ویدیویی را در توئیتر منتشر کرده و در آن به نقل شعارهای "کیو انان" پرداخت و بعد از آن این رسانه اجتماعی فعالیت او را به همراه چند تن دیگر در ماه ژانویه طی یک تلاش گسترده برای غیرفعال سازی حسابهای کاربری حامی تئوری های توطئه "کیو انان" ممنوع کرد.