آموزش آرایشگری مردانه؛ بازار کار و درآمد

منبع: برترین ها

112

1400/3/10

17:03


با در نظر گرفتن این موضوع که شروع به کار در رشته آموزش آرایشگری مردانه نیاز به سرمایه شخصی زیادی ندارد، می‌توان به عنوان یک کارآفرین شروع به کار نمود و پس از ۲ سال فعالیت و کسب سرمایه لازم، برند شخصی خود را تاسیس کرد. در حال حاضر بسیاری از ایرانیان در سراسر دنیا در حوزه آرایشگری دارای برند‌های شخصی خود هستند که بسیار موفق نیز می‌باشند.

البته باید گفت شغل آرایشگری، شادترین شغل و یکی از درآمدزاترین شغل‌های کنونی دنیا و از جمله کشور خودمان نیز هست که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در دنیای متنوع چهره‌ها، سن‌ها و علاقه‌مندی‌های گوناگون هر اندازه آرایشگر خلاق‌تر باشد و از دانش بیشتری برخوردار باشد، در کوتاهی مو موفق‌تر خواهد بود که این مهارت‌ها می‌تواند در یک مرکز آموزشی معتبر آموزش پیرایش مردانه مثل آموزشگاه آرایشگری مردانه عصر مو به فرد علاقمند به حوزه آرایشگری مردانه و گریم آموزش داده شود.

آموزش آرایشگری مردانه؛ بازار کار و درآمد

آموزش آرایشگری مردانه که امروزه هم به صورت آکادمیک و هم به صورت دوره‌های آموزشی در مراکز آموزشی خصوصی معتبر و دولتی تدریس می‌شود، یک شغل چند وجهی است، زیرا که فرد از یک سو به آداب و رسوم و فرهنگ و سبک‌ها پایبند بوده و از طرفی دیگر می‌تواند طرح و ایده‌ای نو خلق کند. آشنایی با انواع چهره‌ها، مدل‌های بروز، شناخت ابزار لازم از جمله پیش نیاز‌های یک فرد برای آرایشگر شدن است.

آشنایی با شغل آرایشگری مردانه

اگر قصد دارید تا شغل آرایشگری مردانه را انتخاب نمایید و به واسطه آن از شغل و درآمد برخوردار باشید، می‌توانید دوره‌های آموزش طراحی لباس را در آموزشگاه آرایشگری مردانه عصر مو پشت سر گذاشته و مدرک بین المللی آرایشگری مردانه و گریم دریافت کنید، باید در نظر داشته باشید که می‌توانید به چند صورت وارد بازار کار شوید، از یک سو قادر خواهید بود تا شخصا آرایشگاه یا سالن خود را راه اندازی کرده و اقدام به اشتغال نمایید یا در سالن‌های دیگر مشغول شده و به صورت تیمی فعالیت نمایید.

خوشبختانه این شغل جز نیاز‌های جامعه است چرا که هر مردی حداقل هر ۲۰ تا ۳۰ روز یکبار باید برای صلاح موی خود اقدام کند و همانطور که اشاره شد اگر در سایر سالن‌ها اقدام به فعالیت کنید شما به سرمایه شخصی زیادی برای شروع کار نیاز ندارید. افراد زیادی حاضر هستند تا برای داشتن استایل خاص و متفاوت هزینه زیادی انجام دهند و بدنبال آرایشگران حرفه‌ای هستند، تنها کافی است که مهارت لازم را داشته باشید!

درآمد آرایشگر مردانه

درآمد یک آرایشگر مردانه هر ساله متفاوت است و تا حد زیادی به خود شخص و مهارت‌های وی بستگی دارد. در ایران یک شخص تازه کار با درآمد ۵ تا ۱۰ میلیون تومان فعالیت خود را آغاز می‌نماید (با احتساب هر کوتاهی مو ۵۰ هزار تومان و کوتاهی ۸ مو در روز) و با بدست آوردن تجربه و تعدادی مشتری ثابت می‌تواند درآمد خود را تا حدود ۲۰ میلیون تومان نیز افزایش دهد. در کشور‌های دگیر مثل آمریکا، آلمان، کانادا، ترکیه، امارات درآمد آرایشگران بسیار بیشتر است و می‌توان انتظار داشت که درآمد آرایشگران مردانه در ایران در ۱ الی ۲ سال آینده ۳ یا ۴ برابر افزایش یابد.

با در نظر گرفتن این موضوع که شروع به کار در رشته آموزش آرایشگری مردانه نیاز به سرمایه شخصی زیادی ندارد، می‌توان به عنوان یک کارآفرین شروع به کار نمود و پس از ۲ سال فعالیت و کسب سرمایه لازم، برند شخصی خود را تاسیس کرد. در حال حاضر بسیاری از ایرانیان در سراسر دنیا در حوزه آرایشگری دارای برند‌های شخصی خود هستند که بسیار موفق نیز می‌باشند.

بازار کار آرایشگری مردانه

آرایشگری هم اکنون جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است، و در کشور ایران نیز سیر رشد آن به نسبت سایر کشور‌ها تندتر هم می‌باشد. به عبارت دیگر در این رشته همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. در این رشته هر اندازه که تکنیک‌ها و مهارت بیشتری داشته باشید و آن‌ها را عرضه دارید، به درآمد بالاتری نیز دست خواهید یافت.

هیچ حد و مرزی برای درآمد افراد در رشته آرایشگری وجود ندارد. گفته می‌شود در داخل کشور یک آرایشگر آماتور می‌تواند در ماه بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد. یک آرایشگر مردانه برای اینکه بتوان به درجات بالا دست یابد، لازم است تا با اصول بازار آشنا باشد، سلیقه مردم را بشناسد، هزینه‌های اولیه را برآورد نماید، بتواند طرح‌های خود را پیاده سازی نماید و از همه مهمتر، بتواند از مهارت بیزینسی خود برای کسب مشتری بهره ببرد.

در کنار پیرایش موی مردانه یک آرایشگر مردانه می‌تواند با ارائه خدماتی مانند گریم داماد درآمد‌های جانبی عالی برای خود فراهم کند.

جمع بندی

به صورت کلی رشته آرایشگری مردانه امروزه یکی از دسته‌های شغلی پرطرفدار و البته پولساز در دنیا می‌شود. برای اینکه شما وارد این رشته شوید لازم است یا به آن علاقه داشته باشید یا با شرکت در دوره‌های آموزش آرایشگری در برند‌های آموزشی همچون آموزشگاه عصر مو که بروزترین آموزشگاه آرایشگری مردانه در ایران است (با ۲ شعبه ممتاز)، تکنیک‌های مرتبط با آن را بیاموزید. اگر فرد خلاق و ایده پردازی هستید، اگر می‌توانید ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل نمایید و اگر به دنیای مد و فشن علاقه دارید، در رشته آرایشگری فرصت برای ترقی شما وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو