راهکار رفع قوز بینی بدون عمل جراحی

منبع: زیبامون

187

1400/3/10

17:09


در این بخش از زیبامون با بهترین روش های غیر جراحی برای برطرف کردن قوز بینی آشنا خواهید شد.

راهکار رفع قوز بینی بدون عمل جراحی

قوز بینی در واقع نوعی بی نظمی در غضروف و استخوان بینی هست که باعث میشه شکل و ظاهر بینی به جای اینکه دارای یک شیب مستقیم و صاف از پل بینی تا نوک بینی باشه ، برجستگی و برآمدگی کوچک یا بزرگی روی بینی وجود داشته باشه.

بسیاری از افراد هیچ چیز منفی در قوز بینی خود مشاهده نمی کنند و مشکلی با قوز بینی خود ندارند ؛ اما برخی از افراد ترجیح میدن تا این قوز بینی رو به هر نحوی شده برطرف کرده و شکل و ظاهری صاف و یک دست برای بینی خود ایجاد کنند.

به بیان بهتر ، بیشتر افرادی که به سراغ عمل بینی می روند ، قصد دارد قوز بینی خود را برطرف کنند. اما اگه جز افرادی هستید که تمایلی به انجام جراحی زیبایی بینی ندارید و می خواهید قوز بینی رو با روش های غیر جراحی برطرف کنید ، حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه بمانید و با راهکار رفع قوز بینی بدون عمل جراحی بیشتر آشنا بشید.

 

چه عواملی باعث ایجاد قوز بینی می شود؟

پل بینی یک ساختار استخوانی یا غضروفی هست که بینی رو به صورت متصل کرده است. گاهی اوقات ممکنه به دلایلی که در زیر معرفی کردیم ، این ساختار استخوانی دارای برآمدگی و برجستگی باشه که معمولا با نام قوز بینی شناخته میشه.

 

قوز بینی ژنتیکی

برخی از افراد ممکنه قوز بینی رو به صورت ژنتیکی به ارث ببرند! این قوز بینی که به صورت ژنتیکی در افراد ایجاد میشه معمولا در دوران کودکی ظاهر نمیشه ؛ اما ممکنه در دوران بلوغ زمانی که بینی هنوز در حال رشد هست ، ظاهر شوند.

 

قوز بینی در اثر ضربه یا شکستگی

ضربه ، صدمه و شکستگی بینی هم میتونه منجر به ایجاد قوز بینی بشه. این مشکل ممکنه در هر سن و سالی ایجاد بشه و اگه استحوان یا غضروف بینی آسیب زیادی دیده باشه و به شکل ناهموار بهبود پیدا کنه ، منجر به ایجاد قوز بینی خواهد شد.

 

قوز بینی

 

حتما بخوانید : کوچک کردن بینی با 3 ترفند ساده

 

آیا قوز بینی باعث ایجاد مشکل در نفس کشیدن می شود؟

قوز بینی معمولا در بالاترین قسمت استخوان و غضروف بینی ایجاد میشه و هیچ تاثیری بر روی تنفس نخواهد داشت. حتی اگه مجاری سپتوم در اثر آسیب دیدگی بینی منحرف شده باشند باز هم رفع قوز بینی نمیتونه این مشکل رو برطرف کنه و لازم هست که با روش های پزشکی و خاص ، مشکلات ایجاد شده در نفس کشیدن برطرف بشه.

در واقع رفع قوز بینی یک تصمیم شخصی هست و جز موارد ضروری و پزشکی دسته بندی نمیشه. گاهی اوقات ممکنه اشخاصی که دارای قوز بینی هستند برای بهبود ظاهر خود ، تصمیم بگیرند که قوز بینی خودشون رو چه با روش جراحی و چه روش های غیر جراحی برطرف کرده و ظاهر زیباتری برای چهره خود ایجاد کنند.

 

حتما بخوانید : پولیپ بینی چیست؟ + علائم و روش های درمانی آن

 

روش های مختلف برای رفع قوز بینی

 

1. جراحی زیبایی بینی باز یا رینوپلاستی باز (Open rhinoplasty)

جراحی زیبایی بینی باز یا رینوپلاستی، متداول ترین روش برای رفع دائمی قوز بینی است. این جراحی معمولا به بیهوشی عمومی نیاز داره و در طی این جراحی زیبایی ، جراح پلاستیک برش کوچکی روی بینی ایجاد میکنه تا دید کاملی به استخوان و غضروف بینی داشته باشه.

سپس جراح ممکنه با توجه به اندازه قوز بینی ، فقط استخوان بینی رو سمباده بزنه و تغییر شکل بده و یا در صورت نیاز ، استخوان و غضروف بینی رو میشکنه و تغییر شکل میده و شکل و ظاهر صاف و یکدستی رو برای بینی به وجود میاره.

بعد از جراحی ، بینی تا یک هفته با آتل و گچ پوشانده میشه و با توجه به شرایط بدن هر فرد معمولا بعد از گذشت حدود 3 هفته ، به تدریج بهبودی حاصل میشه.

 

2. جراحی زیبایی بینی بسته یا رینوپلاستی بسته (Closed rhinoplasty)

در جراحی زیبایی بینی بسته ، جراح پلاستیک به جای ایجاد یک برش قابل مشاهده از روی بینی ، از سوراخ های بینی برای انجام جراحی زیبایی بینی و رفع قوز بینی استفاده میکنه. این روش هم به بیهوشی عمومی نیازه داره و جراح از سوراخ های بینی برای اصلاح شکل و ظاهر استخوان و غضروف بینی و برطرف کردن قوز بینی استفاده میکنه.

رینوپلاستی بسته معمولا به زمان بهبودی کمتری نیاز داره و بهبودی کامل بین 1 تا 2 هفته طول میکشه.

 

رفع قوز بینی مردانه

 

حتما بخوانید : عوارض عمل بینی یا رینوپلاستی چیست؟

 

3. رفع قوز بینی با تزریق ژل | راهکار رفع قوز بینی بدون عمل جراحی

این روش که با عنوان جراحی زیبایی بینی مایع نیز شناخته شده است ، یکی از روش های غیر جراحی برای رفع قوز بینی هست که نتیجه حاصل از ان بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری خواهد داشت.

این روش با بی حسی موضعی انجام میگیره و چیزی حدود 30 دقیقه طول میکشه. جراح پلاستیک با استفاده از ژل یا پرکننده های پوستی مثل اسید هیالورونیک ، قسمت های اطراف قوز بینی رو پر میکنه تا ظاهر صاف و یکدستی برای پل بینی ایجاد بشه. از مزایای این روش برای برای رفع قوز بینی می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • کبودی و تورم بسیار کمی
  • نتایج فوری و قابل مشاهده
  • این روش 30 دقیقه کمتر طول می کشد
  • خرابی صفر
  • نتایج تا 12 الی 24 ماه ماندگار است
  • هزینه کمتر از جراحی زیبایی بینی
  • تغییرات برگشت پذیر

 

4. رفع قوز بینی با نخ یکی از راهکارهای رفع قوز بینی بدون عمل جراحی

رفع قوز بینی با نخ یکی دیگه از روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی هست که میتونید برای این منظور استفاده کنید. این روش با استفاده از نخ های مخصوص انجام میگیره و کمک میکنه تا ارتفاع و ساختار بینی با توجه به نظر و سلیقه مراجعه کننده تغییر کنه و قوز بینی رو هم تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

در روش لیفت بینی با نخ و رفع قوز بینی با نخ ، ابتدا بی حسی موضعی بر روی بینی مورد استفاده قرار میگیره و سپس پزشک ، نخ های ریز و مخصوص رو در امتداد پل بینی قرار میده تا بتونه مدل و شکل تیغه بینی، دیواره و حفره های بینی رو به بهترین شکل ممکن طراحی کنه و تغییر بده.

 

رفع قوز بینی زنانه

 

حتما بخوانید : پاسخ به سوالات رایج درباره عمل بینی

 

سخن آخر

جراحی بینی یکی از بهترین و ماندگارترین روش ها برای رفع قوز بینی هست اما اگر به هر دلیلی تمایلی به انجام جراحی زیبایی بینی ندارید میتوانید با روشهای غیر جراحی قوز بینی رو برطرف کنید. رفع قوز بینی با ازریق ژل ، رفع قوز بینی با نخ ، رفع قوز بینی با پلاسما جت و رفت قوز بینی با لیزر از جمله روش های رایج برای این منظور هستند که میتونن نتایج خوبی رو به همراه داشته باشند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو