وقوع آتش‌سوزی در۲۵ هکتار از مناطق چهارگانه تهران از اول اردیبهشت

80

1400/3/10

17:12


وقوع آتش‌سوزی در۲۵ هکتار از مناطق چهارگانه تهران از اول اردیبهشت

سلامت نیوز:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از وقوع ۱۱ مورد آتش‌سوزی در سطح مناطق چهارگانه استان تهران طی اردیبهشت و خرداد خبر داد.فرهاد زندی اظها کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون در مجموع ۱۱ مورد آتش‌سوزی به وسعت ۲۵ هکتار در مناطق چهارگانه استان تهران رخ داده که از این تعداد یک مورد مربوط به اریبهشت ماه و ۱۰ مورد در خرداد بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،وی ادامه داد: بیشترین مناطقی که دچار آتش‌سوزی شده‌اند ‌پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود بودند. علت این آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی و در بیشتر موارد نیز عمدی بود. در هیچ یک از این ۱۱ مورد عوامل طبیعی نقشی در وقوع حریق نداشتند.


به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، دو مورد از این آتش‌سوزی‌ها سهوی و توسط گردشگران در منطقه رخ داده بود که ‌با توجه به وزش باد ‌پس از روشن کردن آتش نتوانسته بودند آن را خاموش کنند. برای این دو مورد ‌پرونده تشکیل شده است تا متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شوند.


زندی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها طی اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری زیاد و گسترده نبودند، ‌اظهار کرد: تیم‌های واکنش سریع ما با رسیدن به‌موقع به محل‌های حریق و با همکاری آتش‌نشانی توانستند این آتش‌سوزی‌ها را به‌موقع اطفا کنند. عوامل دیگری نیز مانند کم‌بارشی در فصل بهار که باعث شد ‌پوشش گیاهی در برخی مناطق انبوه نشود و بارندگی‌های اواخر اردیبهشت ماه باعث کاهش موارد و حجم آتش‌سوزی‌ها شدند.


وی درباره تعلیف دستی حیات وحش در برخی مناطق چهارگانه به‌دلیل کم‌ بارشی و کم آبی گفت: تمهیدات لازم برای تعلیف دستی و آبرسانی به آبشخورها به‌ویژه در منطقه حفاظت شده کویر و منطقه شمیرانات اندیشیده شده است که با توجه به شرایط خشکسالی که در ماه‌های آینده با آن روبه‌رو خواهیم بود، انجام خواهد شد. با این حال از ابتدای سال جاری تاکنون در هیچ یک از مناطق نیاز به تعلیف دستی نبوده است.


زندی در ‌پایان درباره آمار تخلفات و کشفیات دو ماه ابتدای سال گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۵۱ مورد تخلف زیست محیطی ثبت شد که از این موارد ۸۲ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۴ مورد شکار ‌پرندگان، ۷ مورد شروع به شکار، ۱۶ مورد نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز حیات وحش زنده و غیر زنده، ۳ مورد سلاح کشف شده و ۳۹ مورد مربوط به ایجاد آلودگی و تخریب محیط زیست بود. نعداد کل متخلفان ۲۳ نفر بودند و تعداد کل تخلفاتی که برای آن‌ها ‌پرونده تشکیل شده ۲۱ مورد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو